۱۴۶۴۵۷۲
۱ نظر
۹۶۱
۱ نظر
۹۶۱
پ

مکان خاطره‌انگیز تهران را برای فروش گذاشتند!

ساختمان سینما عصر جدید، یکی از مکان‌های خاطره‌انگیز و فرهنگی که یادآور دهه‌ها تاریخ سینمایی ایران است، به فروش گذاشته شد.

برترین‌ها: ساختمان سینما عصر جدید، یکی از مکان‌های خاطره‌انگیز و فرهنگی که یادآور دهه‌ها تاریخ سینمایی ایران است، به فروش گذاشته شد.

مکان خاطره‌انگیز تهران را برای فروش گذاشتند!

ساختمان سینما عصر جدید، که پیش‌تر با نام سینما تخت جمشید شناخته می‌شد، یکی از سینماهای قدیمی و مهم تهران بود که حالا برای فروش گذاشته شده است. این سینما که فعالیت خود را از سال ۱۳۲۱ آغاز کرد، در ضلع شرقی تقاطع خیابان تخت جمشید (طالقانی فعلی) و خیابان وصال شیرازی قرار داشت و نقش مهمی در تاریخ فرهنگی و سینمایی ایران ایفا کرده است.  

سینما تخت جمشید ابتدا برای نمایش فیلم به سربازان روسی که در ایران مستقر بودند تأسیس شد. این سینما طی سال‌ها، شاهد تغییرات زیادی بوده و مالکیت آن چندین بار پیش از انقلاب ۱۳۵۷ دست به دست شد. در مقطعی، این مکان تخریب و سپس به شکل جدیدی به عنوان سینما عصر جدید بازسازی شد.  امروز با قرار گرفتن این بنای خاطره‌انگیز برای فروش، بخشی از تاریخ سینمای ایران در معرض تغییر قرار گرفته است و بسیاری از عاشقان سینما با دلی سنگین به آینده این مکان تاریخی می‌نگرند.

مکان خاطره‌انگیز تهران را برای فروش گذاشتند!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      سینما رویعنی کم کم رو به نابودی گذاشتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج