۱۴۶۴۴۳۵
۳۳۳
۳۳۳
پ

قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود؟

به گفته فرزانی، کارشناس پولی و بانکی افزایش قیمت طلا در کشور از این جنبه بوده که رکوردشکنی اونس جهانی طلا را داشتیم که به دلیل کاهش پیاپی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که آثار جهانی دارد.

ایسنا: به گفته فرزانی، کارشناس پولی و بانکی افزایش قیمت طلا در کشور از این جنبه بوده که رکوردشکنی اونس جهانی طلا را داشتیم که به دلیل کاهش پیاپی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که آثار جهانی دارد.

این روزها در حالی قیمت طلا و سکه به شکل عجیبی در حال رکوردشکنی هستند که شیب افزایش قیمت دلار کمتر از این رکودشکنی هاست. با این حال برای افکار عمومی این سوال مطرح هست که دلایل این افزایش قیمت طلا و سکه چیست. بسیاری از کارشناسان معتقدند، افزایش قیمت طلا جهانی اولین و مهم ترین عامل است و بعد از آن هم رفتارهای هیجانی خریداران.

قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود؟

به گفته کارشناسان ریشه افزایش قیمت طلا جهانی هم  به سیاست های اقتصادی آمریکا و از سوی دیگر تحولات سیاسی در جهان و منطقه غرب آسیا برمیگردد. هرچند پیش بینی از آینده اقتصاد در چنین شرایطی سخت است اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که در صورت کاهش تنش‌های سیاسی جهان و منطقه، قیمت ها تعدیل می شوند و به کانال های قبلی بازمیگردند.

حجت الله فرزانی، کارشناس پولی و بانکی معتقد است که  افزایش قیمت طلا در کشور از این جنبه بوده که رکوردشکنی اونس جهانی طلا را داشتیم که به دلیل کاهش پیاپی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است که آثار جهانی دارد.

وی ادامه داد: در کنار این‌ها افزایش ریسک‌ها را بابت جنگ روسیه و اوکراین، جنگ غزه و تنش‌های بین ایران و اسرائیل داشته‌ایم که باعث افزایش نگرانی‌ها شد.

فرزانی تصریح کرد: این افزایش نگرانی‌ها به این معناست که سرمایه گذاران به طلا پناه می‌برند و باعث ایجاد هیجاناتی در این بازار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج