۱۴۶۳۹۶۶
۶۵۶
۶۵۶
پ

رپورتاژ آگهی

بزرگترین کارخانه تولید اگزوز ایران را بشناسید

در این مطلب قصد داریم مخاطبان عزیز را خصوصیات بزرگترین کارخانه تولید اگزوز در کشور بیشتر آشنا سازیم.

در ایران از زمانی که تولید داخلی خودروها آغاز شده است، بحث نحوه تأمین نیاز خودروسازان به اگزوزها هم مطرح بوده است. در نتیجه این امر، به مرور شاهد راه اندازی مجموعه های داخلی برای رفع این نیاز هستیم. در این مطلب قصد داریم مخاطبان عزیز را خصوصیات بزرگترین کارخانه تولید اگزوز در کشور بیشتر آشنا سازیم. 

بزرگترین کارخانه تولید اگزوز ایران را بشناسید

تولید اگزوز خودرو در ایران

یکی از اجزای حیاتی موتورهای احتراق داخلی اگزوز است. این سیستم نقش حیاتی در عملکرد، ایمنی و طول عمر موتور ایفا می کند. چون دود و گازهای تولید شده توسط فرآیند احتراق مانع رسیدن صحیح اکسیژن به سیلندرها شده و عملکرد احتراق را با مشکل روبرو می کنند. هر چقدر سرعت تخلیه این گازها و دود بیشتر باشد، هواخوری موتور هم بهتر و در نتیجه عملکرد آن هم بهینه تر خواهد بود. به همین دلیل سیستم اگزوز را جزء جدایی ناپذیر و بسیار مهم خودروهای احتراق داخلی می دانند.

در ابتدای امر، زمانی که تولید خودرو در ایران آغاز شد، قطعاتی مثل اگزوزها مستقیماً وارد می شدند. به مرور زمان صنعت لوازم جانبی خودرو در ایران توسعه پیدا کرد و با بومی سازی تعمیرات و اورهال قطعات مختلف، مهندسین و مکانیک های ایرانی با طرز کار اگزوزها و نحوه تولید آنها بیشتر آشنا شدند. قدم بعدی راه اندازی کارگاه های تولیدی و بعد کارخانه های تولید این قطعات بود و امروزه به راحتی می توان چندین تولیدکننده داخلی برای این محصولات را مطرح کرد.

به خاطر دشوار بودن رقابت بین تولیدکنندگان قطعات، با بازار فوق العاده فشرده ای روبرو هستیم که تولیدکنندگان بزرگ و یکه تاز در آن به ندرت پیدا می شوند. با این حال یک نام در زمینه اگزوزهای تولید داخل از بقیه پیشی گرفته است. این مجموعه که به نام پیا صنعت شناخته می شود، یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود در زمینه تولید انواع قطعات اگزوزی برای خودروهای گوناگون قرار دارد و امروزه به جرئت می توان آن را بزرگترین تولیدکننده داخلی این تجهیزات دانست.

آشنایی با پیا صنعت

شناخت یک برند باید با در نظر داشتن چند نکته صورت بگیرد. اول از همه باید بدانید یک برند از کجا آمده است و با چه پشتوانه و تجربه ای اقدام به خدمت رسانی به مخاطبان خود می کند. در مرحله دوم، باید مشخص شود این پشتوانه با چه امکانات و تجهیزاتی همراه شده است. به عبارت دیگر ابتدا بحث توان بالقوه و بعد توان بالفعل را بررسی می کنیم. در نهایت نیز باید مشخص شود که مدیران برند با این دو به چه دستاوردهایی دست یافته اند که شامل فهرستی از خروجی های یک برند در قالب محصولات آن خواهد بود.

۱. تاریخچه

پیا صنعت کار خود را از ابتدای دهه 80 شمسی در ایران آغاز کرده است. تیم مهندسینی که در همان ابتدا در این مجموعه مشغول به کار شدند همگی جزو کهنه کاران حوزه خودرو بودند و تا سه دهه در این زمینه تخصص داشتند. به همین دلیل گرچه این برند از نظر رسمی کمی بیش از دو دهه سابقه فعالیت دارد، اما در عمل کوله بار تجربه 50 ساله را با خود یدک می کشد.

در ابتدا این شرکت در زمینه تولید لوله و اتصالات، به خصوص لوله های فولادی، آلومینایزد و گالوانیزه فعالیت داشت. به مرور زمان با مشخص شدن نیاز به یک تولیدکننده برای لوله های اگزوز، پیا صنعت به این زمینه هم وارد شد و کم کم قطعات بیشتر و بیشتری از سیستم اگزوز را به تولیدات خود اضافه کرد. در سالیان اخیر، توانایی این مجموعه به جایی رسیده است که امکان تأمین صفر تا صد مسیر اگزوز برای عمده خودروهای داخلی و بخشی از خودروهای خارجی در آن فراهم شده است.

در حال حاضر این شرکت به عنوان اولین تولید کننده اگزوز استیل و لوله استیل اگزوز در ایران شناخته می شود. 

این برند از دهه 80 با تحلیل شرایط جاری صنعت خودروسازی، همواره تلاش کرده است نه تنها نیازهای کنونی را پاسخ بدهد، بلکه به فکر آنچه که در آینده مورد تقاضای بازار خواهد بود هم باشد. همچنین پیا صنعت طی این سال ها با کشورهای ژاپن، کره و چین، برای انتقال فناوری و یادگیری ارتباط نزدیک داشته است و از این طریق کارکنان خود را آموزش داده است.

در سال های اخیر پیا صنعت تلاش کرده است تا به یک شرکت دانش بنیان هم تبدیل شود تا سیر توسعه و پیشرفت خود را به کمال برساند.

۲. امکانات و تجهیزات

پیا صنعت شامل دو مجتمع صنعتی  در شهرک صنعتی پرند است و علیرغم مشکلات موجود در سر راه صنایع ایرانی، همچنان به تولید، رشد و توسعه خود ادامه می دهد. این مجموعه در حال حاضر یکی از تأمین کنندگان اصلی قطعات جانبی برای خودرو سازهای داخلی بوده و در تلاش برای پاسخگویی به 100 درصد نیاز داخلی است. در عین حال، این شرکت ارتباط نزدیکی هم با شرکت Sejong دارد که نیازهای جانبی برند کیا موتورز را پاسخ می دهد. بنابراین هم امکانات جاری و هم پتانسیل امکانات آینده فراوانی در اختیار آن قرار دارد.

این شرکت طراحی اگزوزها را به شکلی اصلاح کرده است که با اقلیم ایران و کشورهای اطراف آن هماهنگی داشته باشند و بنابراین بستر را برای تبدیل شدن به یکی از قطب های تجهیزات جانبی خودرو در خاورمیانه فراهم نموده است. در حال حاضر خطوط تولید آن در حال اتوماسیون برای خودکارسازی فرآیندهای عرضه محصول هستند. در آینده نیز انتظار می رود بتوان آزمایشگاه های کنترل کیفیت اگزوز با تجهیزات کامل را در این مجموعه راه اندازی کرد.

بزرگترین کارخانه تولید اگزوز ایران را بشناسید

۳. محصولات

همان طور که در تاریخچه پیا صنعت مطرح کردیم، در ابتدای امر این شرکت کار خود را با تولید لوله های اگزوز آغاز کرده است. امروزه اما این برند را به عنوان یکی از طراحان و سازندگان اصلی انباره و مجموعه کامل اگزوز شامل لوله، کاتالیزور و فلوپیا می دانند. توانایی تولید محصولات مشابه برای برندهای خارجی برگ برنده مهمی برای این شرکت محسوب می شود، چون به این ترتیب تولیدات پیا صنعت دیگر وابسه به خودروسازی داخلی نخواهند بود.

در حال حاضر مهمترین تولیدات پیا صنعت شامل موارد زیر می شوند:

  1. انواع لوله استیل درز دار از قطر ۳۵ تا ۶۰ (لوله استیل )
  2. تولید کننده انحصاری اگزوز خودروهای فردا موتور
  3. سیستم اگزوز پژو (۴۰۵، ۲۰۶ و...)
  4. سیستم اگزوز ایران خودرو (سمند، شاهید، سورن و...)
  5. سیستم اگزوز سایپا (پراید، تیبا، نیسان سایپا و...)
  6. سیستم اگزوز نیسان (پاترول، ماکسیما و...)
  7. سیستم اگزوز رنو شامل انباره برای تندر ۹۰ و مگان ۲۰۰۰
  8. مجموعه انباره تویوتا
  9. سیستم اگزوز لیفان برای مدل های مختلف این خودروساز
  10. مجموعه انباره و اگزوز برای خودروهای هیوندا مانند اکسنت، النترا، سوناتا و...
  11. مجموعه انباره برای محصولات کیا مانند ریو، اسپورتیج و اپتیما
  12. مجموعه انباره محصولات مزدا
  13. مجموعه محصولات Deawoo مانند انباره ماتیز
  14. مجموعه محصولات MVM

بزرگترین کارخانه تولید اگزوز ایران را بشناسید

جمع بندی

در این مطلب تلاش ما بر روی معرفی بزرگترین کارخانه تولید اگزوز ایران یعنی برند پیا صنعت متمرکز شده بود. مخاطبان عزیزی که با مطالعه آن به این برند علاقمند شده اند یا می خواهند در خصوص نحوه همکاری با آن اطلاعات بیشتری بدست آورند، می توانند با پیا صنعت تماس بگیرند. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه و مشاهده خدمات و محصولات این شرکت می توانید وارد وب سایت پیاصنعت شوید. کارشناسان این مجموعه آماده اند تا به سوالات شما به بهترین نحو پاسخ بدهند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج