۱۴۶۳۸۲۱
۲۲۹
۲۲۹
پ

خوردنی‌های لاکچری معجزه نمی‌کنند

هر از گاهی، برخی از غذاها، میوه‌ها و خوردنی‌ها و حتی نوشیدنی‌های لاکچری، به واسطه قیمت بالایی که دارند در صدر اخبار قرار می‌گیرند.

روزنامه همشهری: هر از گاهی، برخی از غذاها، میوه‌ها و خوردنی‌ها و حتی نوشیدنی‌های لاکچری، به واسطه قیمت بالایی که دارند در صدر اخبار قرار می‌گیرند. سؤال اصلی اینجاست که این قیمت‌بالاها، آیا خاصیت‌شان هم بالاست یا اینکه صرفا جنبه تبلیغاتی دارند؟ در تبلیغات آنها که گفته می‌شود مواد مغذی زیادی دارند، ‌ آیا تا به حال متخصصان تغذیه در این‌باره مطالعات و اظهاراتی داشته‌اند؟ در این‌باره، پای صحبت‌های خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه شهید بهشتی نشسته‌ایم.

غذای لاکچری لزوما از مواد مغذی بیشتری نسبت به غذای عادی برخوردار نیست. امکان دارد حتی برخی از غذاها صرفا به‌دلیل کمیاب بودن در کشور یا کمیاب بودن در سطح دنیا گران باشند.

 این خوردنی‌های لاکچری همان ارزش غذایی را دارند که در بسیاری از مواد مشابه غذایی رایج دیگر هم موجود است، ولی با قیمت معمولی.

در تغذیه اصلا بحث غذای لوکس و لاکچری مطرح نیست و می‌توان منابع غذایی و ویتامینی املاح مورد نظر را از غذاهای معمولی هم دریافت کرد.

 ما متخصصان تغذیه، درباره هر گروه غذایی توصیه نمی‌کنیم که گران‌قیمت‌ترین غذاهای گروه مربوطه را استفاده کنید، بلکه بر تنوع مصرف همین مواد غذایی عادی که در بازار هستند تأکید داریم.

خوردنی‌های لاکچری معجزه نمی‌کنند

 قارچ ترافل‌

 قارچ معمولی همین خواص را دارد و اصلا اینطور نیست که بگوییم یک قارچ گران‌قیمت لزوما خواص بیشتری نسبت به قارچ عادی دارد. مصرف قارچ صرفا به ‌دلیل ‌ تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود ‌ و فرقی بین این قارچ‌ها نیست.

 نان‌های لاکچری

 درحالی‌که اکنون انواع و اقسام نان یا نان شیرینی با قیمت بالا به فروش می‌رسند، از نظر متخصصان تغذیه سالم‌ترین و بهترین محصول گروه غلات، نان سبوس‌دار است و نان یا غلات مصرفی نباید از آرد سفید تشکیل شده باشد.

گوشت گاو واگیو

درباره گروه گوشت‌ها و مثالی چون گوشت گاو واگیو، باید عرض کنم که گوشت‌های موجود در بازار و محصولات گوشتی که به‌طور روزمره مصرف می‌کنیم نیز می‌توانند تامین‌کننده نیازهای تغذیه‌ای ما باشند. در این گروه هم تأکید بر مصرف گوشت بدون چربی است. اسیدهای چرب امگا 6 در همه مواد غذایی موجود است، تنها اسید چربی که از نظر تغذیه‌ای خیلی اهمیت دارد، امگا 3 است. هیچ‌کدام از گوشت‌های به ظاهر لاکچری، آن سطح از امگا 3مورد نیاز بدن را ندارند؛ بنابراین بهترین منبع امگا 3 ماهی و غذاهای دریایی است.

خاویار و آبزیان گران‌قیمت

 خاویار‌، ماهی‌های لاکچری و آبزیان گران‌قیمت از نظر غذایی بی‌ارزش نیستند، اما ارزش آن مبلغ گزافی را که برای آنها پرداخت می‌شو‌د، ندارند. تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را که از خاویار تأمین می‌شوند، ماهی قزل‌آلا نیز می‌تواند تأمین کند.

خوردنی‌های لاکچری معجزه نمی‌کنند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج