۱۴۶۳۰۷۳
۴۱۲
۴۱۲
پ

رهبر کره شمالی وعده اقدام نظامی داد

رهبر کره شمالی که اخیرا دستور تخریب راه‌های ریلی و جاده‌ای کشورش با کره جنوبی را داده بود، تاکید کرد در صورت نقض حق حاکمیت کشورش توسط سئول، به اقدام نظامی دست خواهد زد.

ایسنا: رهبر کره شمالی که اخیرا دستور تخریب راه‌های ریلی و جاده‌ای کشورش با کره جنوبی را داده بود، تاکید کرد در صورت نقض حق حاکمیت کشورش توسط سئول، به اقدام نظامی دست خواهد زد.

 «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امروز (جمعه) گفت اگر کره جنوبی به خاک این کشور تجاوز کند، پیونگ‌یانگ در برابر دشمن خارجی خود بدون هیچ تردیدی از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

رهبر کره شمالی وعده اقدام نظامی داد

او گفت: «نیروهای مسلح ما باید بار دیگر این واقعیت انکارناپذیر را به‌طور واضح درک کنند که کره جنوبی یک کشور خارجی و یک دولت کاملاً متخاصم است.» وی افزود وضعیت امنیتی در شبه‌جزیره کره ایجاب می‌کند که این کشور تمامی توان خود را برای افزایش توانایی جنگی و حفاظت از خاک خود به کار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر کره شمالی همچنین اشاره کرد که پیونگ‌یانگ تمام مسیرهای ریلی و جاده‌ای با کره جنوبی را قطع کرده است، امری که نشان‌دهنده مخالفت کامل با ایده اتحاد مجدد ۲ کره است.

کیم جونگ اون گفت: «این اقدام یک هشدار نهایی است که اگر حاکمیت ما توسط کره جنوبی نقض شود، نیروی نظامی ما بدون هیچ شرط یا تردیدی وارد عمل خواهد شد.»

در اوایل اکتبر، ستاد کل ارتش خلق کره راه‌ها و راه‌آهن‌های کره شمالی که این کشور را از طریق بخش‌های شرقی و غربی مرز جنوبی به کره جنوبی متصل می‌کرد، تخریب کرد و قلمرو خود را به‌کلی از کره جنوبی جدا کرد. در روز پنجشنبه، پیونگ‌یانگ اصلاحاتی در قانون اساسی خود انجام داد و کره جنوبی را به‌عنوان یک کشور دشمن توصیف کرد، اقدامی که با محکومیت سئول مواجه شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج