۱۴۶۲۰۰۶
۱۲۰
۱۲۰
پ

با همراهی بهرام رادان به عنوان سفیر پروژه:

۹۰ روستای منطقه جازموریان میزبان پروژه «سرپناه امن» شد

از ابتدای سال ۱۴۰۳ ، پروژه ساخت ۱۳۰۰ خانه‌ بومی برای کپرنشیان روستاهای جازموریان در جنوب کرمان ، توسط کانون توسعه گران جوان «یکی هستیم» به اجرا درآمده است.

برترین‌ها: از ابتدای سال ۱۴۰۳ ، پروژه ساخت ۱۳۰۰ خانه‌ بومی برای کپرنشیان روستاهای جازموریان در جنوب کرمان ، توسط کانون توسعه گران جوان «یکی هستیم»  به اجرا درآمده است.

کانون «یکی هستیم » در گزارشی که از روند اجرای این پروژه منتشر کرده ، با تاکید بر اینکه بسیاری از هم‌وطنانمان در جازموریان از اولین حقوق انسانی، یعنی داشتن سرپناه امن بی بهره‌اند ، آورده است که بهرام رادان هنرمند سرشناس کشورماه در همراهی با این کانون خیریه با حضور در مناطق جنوبی کرمان از نزدیک به بررسی وضعیت روستاهای کپرنشین پرداخته است.

90 روستای منطقه جازموریان  میزبان پروژه «سرپناه امن» شد

بنا بر این گزارش ، نتیجه مطالعات میدانی و تجربه سال‌ها فعالیت توسعه اجتماعی کانون «یکی هستیم» نشان داد که سرپناه به عنوان مکانی امن برای خانواده که هسته اولیه جامعه است که می تواند بر ارتقا سطح رفاه، سطح بهداشت، امنیت خانوارها، و میزان استفاده خانوارها از امکانات موجود اثرات مثبت بگذارد .

غزال باقری مدیرعامل این کانون در نشست ارایه این گزارش افزوده که در در همین راستا پروژه «سرپناه امن» طراحی و ظرف سه سال در 90 روستای مورد نظر تامین 1300 خانه توپی را برای نیازمندان انجام خواهد داد و بهرام رادان به عنوان سفیر پروژه  با جلب توجه عموم ،‌حمایت خیرین و رایزنی با مراجع تاثیرگذار نقش بسزایی در روند اجرای پروژه خواهد داشت.

در این گزارش دلیل انتخاب خانه توپی برای تامین سرپناه امن را این اعلام کرده که پس از آسیب شناسی و ارزیابی های متعدد، گفتگوهای پیاپی با جامعه محلی، سازمان ها و نهادهای محلی و معماران بومی و متخصصین آکادمیک به این نتیجه رسیده ایم که ساخت توپی برای کپر نشینان جازموریان، راه حلی قابل اجرا باشد.  

گفتنی است خانه‌های توپی از تلفیق کپر و متودهای امروزی ساخته می‌شود. توپی ها، با استفاده از مصالح رایج (بلوک، گچ، سیمان و …) ساخته می شوند و سقفشان با کمک مصالح بوم آور مانند شاخه و برگ نخل تکمیل می شود. در توپی‌ها امکان نصب درب و پنجره و نیز استفاده از برق، وجود دارد.  مهم‌ترین ویژگی خانه‌های توپی هماهنگی با اقلیم فرهنگی و معماری منطقه است. مزیت دیگر سرعت بالای ساخت و استفاده از مصالح تجدیدپذیر، و هزینه پایین است.. هوای داخل کپر به واسطه ی جنس مصالح به کار رفته با محیط به خوبی تنظیم می شود و از ورود حشرات موذی، گرد و غبار و ورود آب ناشی از بارندگی های شدید جلوگیری می کند. سازه به صورت کروی ساخته می شود و همین شکل کروی حالتی آیرودینامیک دارد که باد را در اطراف خود عبور می دهد و آسیب پذیری را در برابر طوفان کاهش می دهد.

شهرستان جازموریان  در جنوب استان کرمان قرار گرفته که شامل 130 روستا است که گروه اجرایی کانون «یکی هستیم» از ابتدای سال 1399 به صورت دائم در منطقه برای ارایه خدمات و اجرای پروژه های مختلف حضور داشته است.

درباه کانون «یکی هستیم » بیشتر بدانیم

"کانون توسعه گران جوان یکی هستیم" که به اختصار "یکی هستیم" خوانده می‌شود، سازمانی تخصصی، مردم نهاد، و ثبت شده در وزارت کشور است که از سال 1396 به همت رضا عابدینی سهی ، بنیانگذار مجموعه و جمعی از فعالان اجتماعی و حمایت خیرین در حوزه امدادرسانی و توسعه پایدار فعالیت خود را آغاز کرده است.

"یکی هستیم" با نگاهی عمیق تر به مسئولیت اجتماعی هر فرد و یا نهاد نسبت به جامعه ی پیرامون خود، قصد دارد با احترام به فرهنگ بومی هر منطقه، زمینه رشد و پیشرفت را برقرار سازد.

این کانون چشم انداز فعالیت خود را اینگونه اعلام کرده است :‌ «یکی شدن برای دستیابی به جهانی توسعه یافته با همراهی و همدلی همه ی اعضای جامعه که در آن تمامی انسان ها به خودکفایی و شکوفایی رسیده باشند».

90 روستای منطقه جازموریان  میزبان پروژه «سرپناه امن» شد

پروژه‌های کانون «یکی هستیم»

این کانون پس از ارائه‌ی خدمات به گروه‌های در معرض آسیب در جوامع محلی متنوع، تصمیم گرفت پروژه‌های منسجم و بلند مدت را برنامه‌ریزی کند. پروژه ها با هدف توانمندسازی جامعه محلی و بالا بردن میزان مشارکت اجتماعی با روش اجرایی جامعه محور طرح ریزی شده‌اند، تا اعضای جامعه بتوانند با امکاناتشان به خودکفایی و خودشکوفایی برسند. دو پروژه قبلی این کانون به شرح زیر است :

خدمات زیرساختی ،‌سال‌های 1396 تا 1399: فعالیت‌های زیرساختی و همیاری موقت در زمینه‌های رفاه، بهداشت، آموزش، و معیشت در روستاهای بویینگ، چاه­دشت، نازدشت، محمدآباد کتکی، برجک و ده­گودال و شهرهای ایرانشهر، نیک­شهر، چابهار، سرباز، پیشین و سراوان

پروژه "یک روستا یک کانون توسعه" ، سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲:

در این پروژه با تمرکز بر یکی از روستاهای جازموریان – روستای نازدشت- و آسیب شناسی، اولویت‌بندی و اجرای مشارکتی با جامعه محلی پروژه‌های زیر برای توسعه روستایی برنامه ریزی و اجرا شد: مشارکت در ساخت مدرسه، ساخت 18 چشمه حمام، ساخت و تحویل  50 واحد خانه بومی، تجهیز و ترمیم خانه­ی بهداشت، تسهیلگری آسفالت جاده اصلی و کوچه ها، احداث پارک بازی، تسهیلگری در تکمیل و راه­اندازی نور معابر، احداث سیل­بند موقت، ایجاد فضای سبز، تسهیلگری در تکمیل لوله­کشی برای آب­رسانی، احداث زمین ورزش، رنگ­آمیزی منازل، تسهیلگری در آنتن­دهی و اینترنت، احداث باکس پارک (مرکز بازی و آموزش آنلاین)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سلامت و محیط زیست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج