۱۴۶۱۵۹۸
۸۲۶
۸۲۶
پ

اعتراف بزرگ ترکیه به یک اقدام علیه ایران!

مدیر تلویزیون دولتی TRT ترکیه از راه‌اندازی کانال فارسی TRT خبر داد.

انتخاب: مدیر تلویزیون دولتی TRT ترکیه از راه‌اندازی کانال فارسی TRT خبر داد.

اعتراف بزرگ ترکیه به یک اقدام علیه ایران!

مدیر تلویزیون دولتی TRT ترکیه گفت: تا پایان امسال کانال فارسی TRT را راه‌اندازی خواهیم کرد.ما با این کار ایران را ناراحت می کنیم، مجبوریم ایران را ناراحت کنیم!

نیلوفر قدیری، روزنامه‌نگار به بررسی اهدف راه‌اندازی این شبکه پرداخت و گفت : این‌که یک کشوری مانند ترکیه می‌خواهد شبکه فارسی‌زبان شبکه (TRT) را راه‌اندازی کند، طبیعتا نمی‌تواند موضوع خوشایندی باشد، چرا که منافع مشترک زیادی با کشور ترکیه داریم و گاهی اوقات و در برخی از زمینه‌ها مانند جذب توریست، ترکیه، رقیب ایران به شمار می‌آید. پس طبیعتا هدف از راه‌اندازی این شبکه چندان هم خیرخواهانه نیست و حتی ممکن است این رسانه به مرور زمان بتواند به بر هم ریختن وضعیت منطقه و مناقشات با آذربایجان تاثیر منفی بگذارد.

وی گفت: «متاسفانه تجربه تلوزیون ایران اینترنشال هم به ما و هم به کشورهای ترکیه و آذربایجان که سوداهایی در سر دارند نشان داد که می‌توانند مفید باشند. زمانی که این شبکه راه‌اندازی شد هیچ یک از کارشناسان فرهنگی و رسانه فکرش را هم نمی‌کردند که این شبکه‌ها بتواند تا این اندازه عمق نفوذ پیدا کنند. متاسفم که این را می‌گویم، این اصلا خوشایند نیست اما واقعیت است. وقتی وزیر امور خارجه ما، وقتی سخنگوی وزارت خارجه ما از مقامات ارشد سیاست خارجه ما به صراحت اعلام می‌کنند که عربستان مداخلات خود از طرف این شبکه در کشور ما را متوقف کند، یعنی این موضوع دیگر نکته پنهانی نیست. یعنی آن قدر اثراتش شفاف و مشخص شده است که مقامات سیاست خارجه ما به صراحت کشور عربستان را خطاب قرار می‌دهند. این نشان دهنده عجز و ناتوانی ماست و ما از موضع ضعف هستیم، ای کاش ما اجازه نمی‌دادیم کار به اینجا برسد، ای کاش آن قدر به لحاظ فرهنگی و ایجاد اعتماد کارهایی انجام نداده بودیم که در مقابل به یک کشور بگوییم جلوی شبکه تلویزنی خود را بگیر که قدرت در کشور ما بهم نریزد. این تجربه به ما نشان داد زمانی که کشورها در منطقه و دنیا با هم مشکل دارند می‌توانند از ابزار فرهنگی و قدرت نرم رسانه استفاده و اعمال نفوذ کنند.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج