۱۴۶۰۶۹۶
۵۶۲
۵۶۲
پ

ادعای یک مقام اسرائیلی درباره جنگ با ایران

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در مصاحبه با پایگاه آکسیوس گفته که تل‌آویو دنبال جنگ با ایران نیست.

فارس: یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در مصاحبه با پایگاه آکسیوس گفته که تل‌آویو دنبال جنگ با ایران نیست.

ادعای یک مقام اسرائیلی درباره جنگ با ایران

پایگاه آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گزارش داده این رژیم قصد ندارد به گونه‌ای به انتقام موشکی ایران پاسخ دهد که به جنگ گسترده منطقه‌ای با ایران ختم شود. 

این مقام اسرائیلی گفت: «دولت بایدن می‌داند ما یک کشور مستقل هستیم اما ما می‌خواهیم نظر آنها را در نظر بگیریم. ما به حمله ایران پاسخ خواهیم داد. تردیدی در این وجود ندارد.»

وی اضافه کرد: «اما این کار را به گونه‌ای انجام نخواهیم داد که به ایجاد جنگ تمام‌عیار با ایران منجر شود.»

آکسیوس به نقل از منابع مطلع آمریکایی نوشته دولت جو بایدن در هفته‌های گذشته به شدت به آنچه مقام‌های اسرائیلی درباره برنامه‌های نظامی و دیپلماتیک خود در خصوص جنگ چندجبهه‌ای‌شان می‌گویند بی‌اعتماد شده‌اند. 

آکسیوس نوشته این بی‌اعتمادی‌ها در شرایطی که اسرائیلی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای پاسخ به حمله موشکی سه‌شنبه هفته گذشته ایران هستند تشدید شده‌اند. 

مقام‌های آمریکایی در مصاحبه با این رسانه گفته‌اند دولت بایدن مخالفتی با پاسخ دادن اسرائیل به حمله هفته گذشته ایران ندارد، اما خواستار آن است که پاسخ اسرائیل حساب‌شده باشد. 

یک مقام آمریکایی گفت: «اعتماد ما به اسرائیلی‌ها بنا به دلایل کافی در حال حاضر بسیار پایین است.»

دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفته‌اند جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تماس تلفنی که با همتای اسرائیلی خود داشته به او گفته انتظار واشنگتن از تل‌آویو در خصوص برنامه‌هایش در خصوص ایران «صراحت و شفافیت» است. 

طبق گفته یک مقام آمریکایی،پیام سالیوان این بوده که اگر آمریکا در جریان برنامه‌ریزی‌های اسرائیل قرار نداشته باشد قادر نخواهد بود در حمله موشکی آتی ایران به صورت خودکار با اسرائیلی‌ها برای دفع موشک‌ها همکاری کند.

البته مقام‌های آمریکایی اذعان کرده‌اند که صرفنظر از این مسائل، چنانچه ایران حمله دیگری به اسرائیل انجام دهد، کمک‌های لازم را به طرف اسرائیلی انجام خواهند داد. 

یک مقام آمریکایی دیگر در گفت‌وگو با آکسیوس رایزنی‌های مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در خصوص ایران را سازنده توصیف کرده است. 

مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند دولت بایدن اخیراً چندین بار از عملیات‌های نظامی یا اطلاعاتی اسرائیل غافلگیر شده است. 

مطابق این ادعا، در برخی موارد، با آمریکا رایزنی انجام نگرفته یا اینکه از قبل اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است. 

آکسیوس مدعی شده که به عنوان مثال، اسرائیل عملیات خود برای ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران را به اطلاع واشنگتن نرسانده بود. 

با وجود این، عده‌ای از تحلیلگران مستقل، این نوع گزارش‌ها از سوی رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی که به دنبال القای اختلاف میان دو طرف هستند را رد کرده و می‌گویند که میان واشنگتن و تل‌آویو در تمامی پرونده نوعی تقسیم کار وجود دارد. 

مطابق این تحلیل، در این تقسیم کار صهیونیست‌ها مسئول انجام اقدامات خرابکارانه و تهدیدهای نظامی و توسل به زور نظامی هستند در حالی که آمریکایی‌ها خودشان را از این قائله‌ها دور نگه داشته و به عنوان«پلیس خوب» وظیفه دعوت به دیپلماسی و دعوت به حضور در میز مذاکرات را بازی می‌کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه شب گذشته با صدور دو اطلاعیه با اشاره به انجام عملیات وعده صادق ۲ در پاسخ به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس شهید اسماعیل هنیه، دبیرکل حزب‌الله لبنان شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهان سپاه اعلام کرد که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.

ایران از طریق سفارت سوئیس حافظ منافع آمریکا اعلام کرده که قصد ادامه درگیری ندارد مگر اینکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند.

پیش از این شبکه ان‌بی‌سی به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده بود دولت جو بایدن به صورت مستقیم از پاسخ احتمالی اسرائیل به انتقام موشکی ایران حمایت نخواهد کرد. 

سه مقام ارشد آمریکایی تأکید کرده‌اند با آنکه دولت بایدن قصد دارد از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کند، اما این حمایت در قالب حمایت مستقیم از پاسخ احتمالی اسرائیل نخواهد بود. 

شبکه ان‌بی‌سی گزارش داده دولت آمریکا در عوض با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت خود را از اسرائیل اعلام خواهد کرد.

این گزارش ادعا می‌کند مقام‌های اسرائیل هنوز جزئیات پاسخ احتمالی خود به حمله هفته گذشته ایران را به مقام‌های کاخ سفید اطلاع نداده‌اند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج