۱۴۵۹۶۷۸
۱۰۶
۱۰۶
پ

بهترین نقش‌های «جی جین هی» در سریال‌های کره‌ای

در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های کره‌ای با بازی درخشان جی جین هی را ملاحظه می‌کنید؛ بازیگری که بسیاری از مخاطبان ایرانی چهرۀ او را به خاطر بازی در نقش امپراتور سریال «دونگ‌یی» به یاد می‌آورند.

فرادید: جی جین هی بازیگر ۵۳ سالۀ کره‌ای است که از اوایل دهۀ ۲۰۰۰ تا به امروز حضوری ثابت و درخشان در دنیای فیلم و سریال کشور کره داشته است. او ابتدا به عنوان یک عکاس مد فعالیت می‌کرد و در همین زمان بود که مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های سرگرمی به او پیشنهاد کرد که وارد دنیای بازیگری شود. جی جین هی تا یک سال دربارۀ قبول این پیشنهاد تردید داشت اما بالاخره آن را پذیرفت و این آغازی برای یک حضور موفق و ماندگار در عرصۀ بازیگری بود.

جی جین هی تا کنون در فیلم‌ها و سریال‌های پرشماری ایفای نقش کرده و توانسته هنر بازیگری خود را در انواع نقش‌ها و ژانرها به اثبات برساند. او هنوز هم در ۵۳ سالگی یک ستارۀ منحصر به فرد است. در اینجا تعدادی از نقش‌های ماندگار و جذاب او را با هم مرور می‌کنیم.

۱. جواهری در قصر (۲۰۰۳)

بهترین نقش‌های «جی جین هی» در سریال‌های کره‌ای

این یکی از نخستین سریال‌هایی بود که موج علاقه به صنعت سرگرمی کره را در سراسر دنیا کلید زد. داستان سریال دربارۀ کودک یتیمی به نام «یانگوم» است که از پایین‌ترین مراتب خدمتکاری در قصر، به اولین بانوی پزشک دربار تبدیل می‌شود. جی جین هی در این سریال نقش یک افسر خوش‌تیپ، مهربان، نیرومند و اهل دانش به اسم مین جانگ هو را بازی می‌کرد. او به طور اتفاقی با یانگوم آشنا می‌شود و این آشنایی به یک عشق عمیق میان آن‌ها تبدیل می‌شود. بازی درخشان جی جین هی در این سریال در کنار درخشش لی یونگ ئه (بازیگر نقش یانگوم) یکی از دلایل موفقیت سریال در سطح بین‌المللی بود.


۲. مردی که ازدواج نمی‌کرد (۲۰۰۹)

بهترین نقش‌های «جی جین هی» در سریال‌های کره‌ای

جی جین هی در این سریال نقش یک معمار خوش‌تیپ و ثروتمند به اسم جائه هی را بازی می‌کند که از قضا هنوز مجرد مانده و با وجود همه شرایط ایده‌آل برای ازدواج، شخصیت خشک و جدی و زندگی منظمش باعث شده تا زنان زیادی جذب او نشوند. جائه هی به نظر می‌رسد که هیچ‌وقت نتواند ازدواج کند تا اینکه با مون‌جونگ (با بازی اوم جونگ‌هوا)، پزشک چهل ساله‌ای که بیشتر وقتش را صرف کار اضافه و کمک به همکارانش می‌کند، آشنا می‌شود. این آشنایی کم کم روی شخصیت جائه هی تاثیر می‌گذارد و او را به ارتباط دوستانه‌تر با اطرافیانش (از جمله سگ همسایه) سوق می‌دهد.


۳. دونگ‌یی (۲۰۱۰)

بهترین نقش‌های «جی جین هی» در سریال‌های کره‌ای

این سریال هم مثل «جواهری در قصر» از شاهکارهای حرفۀ بازیگری جی جین هی است. او در این سریال نقش پادشاه سوکجونگ را بازی می‌کند؛ یکی از باهوش‌ترین امپراتوران سلسلۀ چوسان که با وجود رقابت‌های شدید سیاسی که در دربار جریان داشت، توانست آرامش و یکپارچگی کشور را حفظ کند. شخصیت اصلی این سریال دختری به اسم دونگ‌یی (با بازی هان هیو جو) است که بعد از کشته شدن خانواده‌اش وارد قصر می‌شود تا راز توطئه‌ای را که منجر به بدنام شدن خانواده‌اش شده بود فاش کند. یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های این سریال، ماجرای آشنایی و ارتباط پادشاه سوکجونگ با دونگ‌یی است. دونگ‌یی پادشاه را یک بار تصادفا با لباس یک افسر معمولی در شهر می‌بیند و تا مدت‌ها بدون اینکه بداند او پادشاه است، با او ارتباطی دوستانه و صمیمانه پیدا می‌کند؛ ارتباطی که نهایتا به عشق و ازدواج منجر می‌شود.


۴. پیشگوی بزرگ (۲۰۱۲)

بهترین نقش‌های «جی جین هی» در سریال‌های کره‌ای

در این سریال تاریخی و جذاب، جی جین هی باز هم نقش یکی از پادشاهان چوسان را بازی می‌کند، اما این بار نه پادشاهی که حکومت را از پدرش به ارث برده باشد بلکه پادشاهی که خودش یک سلسله را تاسیس می‌کند. داستان این سریال دربارۀ یک ژنرال سرزمین گوریو به اسم یی سئونگ گی (با بازی جی جین هی) است که با سرنگون کردن حکومت گوریو، سلسلۀ چوسان را تاسیس می‌کند و خودش به نخستین پادشاه آن تبدیل می‌شود. علاوه براین، این سریال داستان پیشگوهایی را دنبال میکند که در اطراف ژنرال یی جمع شده‌اند و به او در مسیر پادشاهی‌اش کمک می‌کنند.


۵. بازماندۀ برگزیده؛ ۶۰ روز (۲۰۱۹)

بهترین نقش‌های «جی جین هی» در سریال‌های کره‌ای

در این درام سیاسی، جی جین هی باز هم نقش رئیس کشور کره را بازی می‌کند اما این بار او نه یک پادشاه بلکه یک رئیس جمهور است. ماجرا از این قرار است که پارک مو جین (با بازی جی جین هی) به عنوان وزیر محیط زیست انتخاب شده است اما بعد از یک نزاع سیاسی، رئیس جمهور تصمیم به عزل او می‌گیرد. اما درست قبل از اینکه این عزل اتفاق بیافتد، ساختمان مجلس در یک بمبگذاری منفجر می‌شود و رئیس جمهور و کل اعضای کابینه به غیر از پارک موجین که به آن جلسه نرفته، کشته می‌شوند. حالا تنها عضو باقی‌ماندۀ کابینه یعنی پارک موجین باید به مدت 60 روز به جای رئیس جمهور ادارۀ دولت را در اختیار بگیرد.


۶. مخفی (۲۰۲۱)

بهترین نقش‌های «جی جین هی» در سریال‌های کره‌ای

جی جین هی در این سریال نقش مردی به اسم هان جونگ-هیون را بازی می‌کند که یک مامور سازمان اطلاعات ملی است. او در طی 30 سال گذشته هویت خود را حتی از همسرش نیز پنهان کرده و همه فکر می‌کنند که او صاحب یک مغازه تعمیر دوچرخه است. از سوی دیگر همسر او چوی یون-سو (با بازی کیم هیون-جو) یک وکیل حقوق بشر است که به عنوان مدیر دفتر تحقیقات فساد انتخاب می‌شود. این جایگاه شغلی تازه باعث می‌شود که هویت واقعی هان جونگ‌هیون در معرض فاش شدن قرار گیرد؛ اتفاقی که می‌تواند روی رابطۀ زن و شوهری آن‌ها نیز تاثیر بگذارد.


۷. عشق در خانه (۲۰۲۴)

بهترین نقش‌های «جی جین هی» در سریال‌های کره‌ای

درخشش جی جین هی انگار تمام‌نشدنی است؛ تازه‌ترین سریال او با عنوان «عشق در خانه» همین تازگی‌ها پخش شد و باز هم مخاطبان را مجذوب بازی دوست‌داشتنی و جذابش کرد. جی جین هی در این سریال نقش مردی به اسم بیون موجین را بازی می‌کند که 12 سال قبل ورشکست شده و زندگی خانوادگی‌اش به فروپاشی و طلاق انجامیده است. اما حالا او به عنوان یک میلیاردر دوباره به سراغ همسر و دختر و پسرش آمده است و امیدوار است که همسرش دوباره قبول کند که با او زندگی کند. دختر خانواده با این ایده مخالف است اما پسر خانواده دوست دارد که این اتفاق بیافتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج