۱۴۵۸۵۶۵
۹۶
۹۶
پ

ابراز نگرانی انگلیس از تشدید تنش‌ها در لبنان

وزیر خارجه انگلیس با ابراز نگرانی نسبت به شتاب تحولات در غرب آسیا و احتمال تشدید بیشتر تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی گفت که با ایران برای کمک به کاهش تنش‌ها در تماس است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه انگلیس با ابراز نگرانی نسبت به شتاب تحولات در غرب آسیا و احتمال تشدید بیشتر تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی گفت که با ایران برای کمک به کاهش تنش‌ها در تماس است.

ابراز نگرانی انگلیس از تشدید تنش‌ها در لبنان

دیوید لمی دوشنبه شب در گفت‌ وگو با خبرنگاران اشاره کرد که هفته پیش با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و درباره وضعیت غرب آسیا بحث مفصلی داشته است. وی گفت که در این ملاقات ایران را به خویشتنداری دعوت کرده است.

وزیر خارجه انگلیس افزود: همانطور که در ساعات آینده انتظار دارید، ما به تماس خود با ایران ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه اشاره کرد که ساعاتی پیش با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز گفت‌ وگو و دو طرف نسبت به اوضاع خاورمیانه و تشدید تنش‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

لمی همچنین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: امروز عصر در گفت‌ وگو با بلینکن، بر لزوم رسیدن به راه حل دیپلماتیک در خاورمیانه تاکید کردیم.

وی افزود: بریتانیا خواستار آتش بس فوری و اجرای یک طرح سیاسی است که به غیرنظامیان آواره اسرائیلی و لبنانی اجازه دهد به خانه‌های خود بازگردند.

تاکید بر خروج اتباع انگلیسی از لبنان

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت‌ وگو با خبرنگاران از اتباع این کشور خواست که در نخستین فرصت لبنان را ترک کنند. او گفت: من از زمانی که در ماه ژوئیه روی کار آمدم به اتباع بریتانیایی تاکید کردم که از لبنان خارج شوند. دولت قبلی هم از اکتبر ۲۰۲۳ به اتباع بریتانیایی توصیه کرده بود که به لبنان سفر نکنند.

وی با اشاره به استقرار ۷۰۰ سرباز انگلیسی در پایگاه نظامی متعلق به این کشور در قبرس گفت که دولت برای خروج اتباع انگلیس تمام تلاش خود را به کار گرفته است. لمی هشدار داد که در صورت تشدید درگیری‌ها ممکن است دولت نتواند از آنها محافظت کند.

وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: تحولات در منطقه به سرعت در حال تغییر است. نمی‌توانیم شرایط را پیش‌بینی کنیم و ممکن است اوضاع طی ساعات و روزهای آینده به طور عمده‌ای تشدید شود.

لمی در واکنش به ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از سوی رژیم سفاک صهیونیستی نیز ادعا کرد: من برای درگذشت رئیس یک سازمان تروریستی عزادار نیستم، اما برای غیرنظامیانی که در خون ریزی‌های چند روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند، سوگوار هستم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا، از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تائید و تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.

کشورهای غربی که تاکنون به این جنایت هولناک واکنش نشان داده‌اند بدون محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، به دعوت برای خویشتنداری و کاهش تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج