۱۴۵۸۳۶۴
۲۱۶۴
۲۱۶۴
پ

راه‌اندازی مدرسه دولتی ویژه اتباع افغانستانی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد که به‌طور اختصاصی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تأسیس شده باشد. به عبارت دیگر، هیچ مدرسه دولتی ویژه‌ای برای این دانش‌آموزان وجود ندارد.

تسنیم: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد که به‌طور اختصاصی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تأسیس شده باشد. به عبارت دیگر، هیچ مدرسه دولتی ویژه‌ای برای این دانش‌آموزان وجود ندارد.

راه‌اندازی مدرسه دولتی ویژه اتباع افغانستانی

حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس ایران مشغول تحصیل هستند. این دانش‌آموزان شامل مهاجران، پناهندگان و کودکان اتباع کشور‌های همسایه، عمدتاً افغانستانی، هستند که برخی به صورت قانونی و برخی دیگر به‌طور غیرقانونی در ایران سکونت دارند.

بر اساس سیاست‌های ایران، این دانش‌آموزان مجاز به ثبت‌نام در مدارس دولتی هستند. امسال، روند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع از ۲۴ شهریور آغاز شده است. علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، درباره ثبت‌نام این دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان اتباع، مانند همیشه ثبت‌نام می‌شوند، اما با سیاست‌های دقیق‌تر و بهتر.

داشتن شناسه یکتا شرط ثبت‌نام در مدارس است و دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام باید به ادارات اتباع دفاتر کفالت مراجعه و برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند، کار برای آن دسته از دانش‌آموزانی که والدینشان شناسه یکتا دارند، آسانتر است.

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس گفت: تمام دانش‌آموزان اتباع دارای شناسه یکتا در مدارس ثبت‌نام می‌شوند.

وی افزود: در برخی مناطق کشور که تراکم حضور اتباع افغانستانی بیشتر باشد ممکن است جمعیت دانش‌آموزان ایرانی کمتر باشد، اما تلاش ما بر این است تا دانش‌آموزان اتباع افغانستانی را بین مدارس مختلف توزیع کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد که به‌طور اختصاصی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع افغانستانی تأسیس شده باشد. به عبارت دیگر، هیچ مدرسه دولتی ویژه‌ای برای این دانش‌آموزان وجود ندارد، اما برخی مدارس دارای تعداد زیادی از دانش‌آموزان افغانستانی هستند.

وی تأکید کرد: هدف اصلی این وزارتخانه، فراهم کردن شرایطی برای آموزش دانش‌آموزان افغانستانی در کنار دانش‌آموزان ایرانی است. این رویکرد به دنبال ایجاد تبادل فرهنگی و افزایش تعاملات مثبت میان این دو گروه است.

قابل ذکر است: ۲۲ مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتباع در کشور وجود دارد که دانش‌آموزان اتباع می‌توانند به صورت مجزا به آن مدارس وارد شوند این مدارس با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به بهره‌برداری می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج