۱۴۵۸۳۰۷
۱۶۴
۱۶۴
پ

نکات طلایی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا

با سرد شدن هوا، ضروری است که سیستم ایمنی بدن‌مان را تقویت و با رعایت نکاتی از ابتلا به بیماری‌های ویروسی پیشگیری کنیم

زندگی سلام: فصل سرماخوردگی، آنفلوآنزا، ذات الریه و گلودردهای میکروبی از راه رسیده و بسیاری از ما به دنبال یافتن روش‌های درمانی به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس‌ها هستیم. هیچ چیز بدتر از آبریزش بینی، سرد و گرم شدن بدن، گلودرد، سردرد، حس نکردن طعم مواد غذایی و تنگی نفس در اثر سرماخوردگی نیست. همه این موارد دست در دست هم به مختل شدن زندگی عادی فرد دامن می‌زنند و بدن را تا جای ممکن ضعیف و بی‌انرژی می کنند. روش‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری‌ها را در ادامه و به نقل از «روزیاتو» بخوانید.

نکات طلایی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا

۱ مصرف ویتامین

ویتامین D از جمله مواردی است که در مسیر مقابله با ویروس‌های سرماخوردگی به شما کمک شایانی می‌کند. هر فرد با مصرف ۱۰ هزار واحد ویتامین D3 در طول هفته می تواند خطر ابتلا و جذب ویروس‌های سرماخوردگی را نصف کند.

۲  به سر و صورت خود زیاد دست نزنید

بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ میلادی صورت گرفت، مشخص شد اشخاصی که معمولا عادت دارند زیاد چشم‌ها و بینی خود را لمس کنند، ۴۱ درصد بیشتر از بقیه افراد ویروس‌های هوا را جذب و پراکنده می‌کنند.

۳  مصرف ماست را افزایش دهید

افرادی که به طور منظم و به مقدار کافی محصولات پروبیوتیک مصرف می‌کنند، تا ۲۷ درصد احتمال ابتلا به ویروس‌های آنفلوآنزا را در بدن خود کاهش می‌دهند. در همین زمینه، گفته می‌شود که مصرف همیشگی ماست یونانی می‌تواند به پیشگیری از سرماخوردگی کمک زیادی کند.

۴  چای گیاهی بنوشید

به جای نوشیدن قهوه تلخ و نسکافه، مصرف چای سبز را افزایش دهید. نوعی کاتچین موسوم به EGCG موجب انهدام ویروس‌های آنفلوآنزا می‎شود و راه ورود آن ها به سیستم داخلی بدن را مسدود می‌کند.

۵  مجراهای بینی خود را در سرما بپوشانید

مویچه‌های موجود در حفره‌های بینی و سینوس‌ها در دورکردن و از بین بردن عوامل بیماری‎زا بسیار موثر هستند. وقتی این مویچه ها در معرض هوای گرم قرار می گیرند، حرکاتشان تندتر می‌شود، اما در هوای سرد، به طور ضعیف‌تری حرکت و در نتیجه در پاک‌سازی عوامل بیماری‎زا کندتر رفتار می‌کنند. به همین دلیل، وقتی برای مدت طولانی در معرض هوای سرد تنفس کنید، امکان جذب ویروس های آنفلوآنزا زیاد می‌شود.

۶ هوای خانه را مرطوب نگه دارید

گرم نگه داشتن راه تنفس برای پیشگیری از سرماخوردگی به تنهایی کافی نیست. بینی فردی که دچار بیماری شده باید مرطوب هم باشد. اگر حفره‌های بینی خشک شوند، عناصر طبیعی آنتی باکتریال نمی‌توانند به درستی وظایف خود را به انجام برسانند.

۷  عرق کنید

نرمش کردن برای از بین بردن سرفه و عطسه کفایت نمی‌کند. وقتی ورزش سنگین انجام می‌دهید به حدی که بدن‌تان خیس عرق می‌شود، در واقع به سلول های کشنده طبیعی دستور می دهید تا ویروس سرماخوردگی را از بین ببرند.

۸ ماهی مصرف کنید

برای از بین بردن نشانه‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی بهتر است مصرف ماهی را افزایش دهید. با افزایش میزان امگا 3، می‌توانید باعث تحریک سلول‌هایی شوید که با تولید عوامل بیماری‎زا مبارزه می‌کنند. در نتیجه فرد از ابتلا به آنفلوآنزا مصون خواهد ماند.

۹  زنجبیل مصرف کنید

برای رفع ناخوشی‌ها، نوشیدنی‌های حاوی زنجبیل بنوشید. زنجبیل تازه از چسبیدن ویروس‌های مرکب تنفسی به سلول‌ها پیشگیری می‌کند و حتی موجب کاهش قابلیت تکثیر آن‌ها می‌شود.

۱۰ دست‌های خود را زیاد بشویید

آب و صابون بهترین محلول برای از بین بردن ویروس‌های روی پوست هستند. پس از شستن دست‌ها حتما آن‌ها را به خوبی خشک کنید؛ زیرا دست‌های خیس خیلی بیشتر و راحت‌تر می‌توانند میکروب و آلودگی را منتشر کنند.

۱۱  خواب کافی

محققان فنلاندی ثابت کرده‌اند که خواب کمتر از ۴ ساعت در شبانه‌روز می‌تواند روی ژن‌های فرد تاثیر بگذارد و روند سیستم ایمنی بدن را تغییر داده و احتمال ابتلا به بیماری‌ها را در وی افزایش دهد.

۱۲  سیگار نکشید

از دیگر مواردی که باید برای حفظ مقاومت بدن خود در برابر ویروس‌ها رعایت کنید، نکشیدن سیگار است. سیگار کشیدن موجب افزایش احتمال جذب میکروب H1N1 که ویروس آنفلوآنزای خوکی است، می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج