۱۴۵۸۲۱۹
۳۰۳
۳۰۳
پ

دلیل تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت لو رفت

مالکان سهام عدالت بابت سود عملکرد سال ۱۴۰۱ سهام عدالت، روی‌هم‌رفته ۲۵ هزار میلیارد تومان طلب دارند ولی بعید است سهم هر نفر از ۵۰۰ هزار تومان بیشتر شود

فرارو: مالکان سهام عدالت بابت سود عملکرد سال ۱۴۰۱ سهام عدالت، روی‌هم‌رفته ۲۵ هزار میلیارد تومان طلب دارند ولی بعید است سهم هر نفر از ۵۰۰ هزار تومان بیشتر شود.

دلیل تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت لو رفت

پاشنه آشیل تمام بازارهای مالی جهان، ریسک‌های سیستماتیک است. چرا که هیچ متر و معیاری برای سنجش آن‌ها در تصمیمات وجود ندارد و حتی زمان تحمیل آن‌ها نیز معمولا غیرمتقربه و اتفاقی است. طبیعتا این ریسک‌ها می‌تواند کلیت یک بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد و روند نزولی را حکم فرما کند.

سود سهام عدالت ۱۴۰۱، طبق روال عادی باید تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت می‌شد، اما در حالی که نصف سال ۱۴۰۳ را پشت سر گذاشته‌ایم هنوز از قسط سوم سود سهام عدالت خبری نیست. 

پرداخت سود سهام عدالت در سه مرحله اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسید، چون شرکت‌های بورسی نتوانستند در موعد مقرر سهم خود را بدهند. سهام‌داران سود مرحله نخست و دوم را به ترتیب در ابتدای زمستان و انتهای سال گذشته دریافت کردند و واریز مرحله سوم با مجموع رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان به سال ۱۴۰۳ موکول شد. هفت ماه از سال گذشته است و طبق آخرین اخبار، اختلاف حساب شرکت مپنا با دولت را عامل بدقولی در پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت معرفی کرده‌اند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج