۱۴۵۷۸۲۰
۱۱۹
۱۱۹
پ

رپورتاژ آگهی

مقایسه مانیتور ال جی و سامسونگ | جنگ دو غول صنعت مانیتور

مانیتورها، دریچه‌ای برای ورود به دنیای مجازی هستند و چشم‌های افراد را برای این سفر دوست داشتنی آماده می‌کنند؛ محصولات دیجیتال، در دنیای امروز کاربردهای بسیاری دارند و در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقایسه مانیتور ال جی و سامسونگ | جنگ دو غول صنعت مانیتور

مانیتورها، دریچه‌ای برای ورود به دنیای مجازی هستند و چشم‌های افراد را برای این سفر دوست داشتنی آماده می‌کنند؛ محصولات دیجیتال، در دنیای امروز کاربردهای بسیاری دارند و در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در میان انواع مانیتورهای موجود در بازار که هریک کیفیت‌های متفاوتی دارند و برای کارهای روزانه و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانیتور LG و مانیتور سامسونگ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و کیفیتی مثال‌زدنی را به ارمغان می‌آورند.

درواقع می‌توان این برندها با تولید محصولات متنوع، جایگاه خوبی در بازار به دست آورده‌اند و لازم است تا فرد پس از بررسی هر یک از این برندها، برای خرید مانیتور اقدام کرده و مناسب‌ترین مورد را باتوجه به نیاز خویش تهیه کند؛ البته خرید از یک فروشگاه معتبر و حرفه‌ای نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و نباید از آن غفلت کرد.

مانیتور ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

ال جی و سامسونگ دو غول بزرگ در صنعت الکترونیک به شمار می‌روند که در حوزه تولید مانیتور نیز، رقابتی بسیار نزدیک دارند؛ هر دو این برندها سال‌های زیادی است که با ارائه طیف گسترده‌ای از مانیتورها با فناوری به‌روز و پیشرفته و همچنین طراحی‌های منحصربه‌فرد، به یکی از انتخاب‌های اصلی کاربران تبدیل شده‌اند.

البته هریک ویژگی‌های مخصوصی دارند که موجب تمایز آن‌ها از دیگری می‌شود؛ به عنوان مثال مانیتور LG با تمرکز بر روی کیفیت تصویر و طراحی مینیمالیستی اقدام به تولید مانیتور با پنل IPS باکیفیت بالا و رنگ‌‎های زنده می‌کند؛ درمقابل، مانیتور سامسونگ با نرخ نوسازی بالا و فناوری HDR، نیاز گیمرها و کاربران حرفه‌ای را پاسخ می‌دهد.

هردو برند با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای تکنولوژی، به‌طور مداوم محصولات خود را بهبود بخشیده و تجربه‌ای فوق‌العاده برای کاربران فراهم می‌کنند.

در این بین رقبای دیگری از جمله ایسوس نیز وجود دارند که با تولید مانیتورهای متنوع در بازار شناخته شده و طرفداران زیادی دارد؛ البته وجه تمایز این شرکت با کمپانی‌های ال‌جی و سامسونگ در تمرکز این شرکت بر روی محصولات گیمینگ بوده و برای همه افراد کاربرد ندارد!

مقایسه مانیتور ال جی و سامسونگ | جنگ دو غول صنعت مانیتور

اهمیت انتخاب مانیتور مناسب چیست؟

انتخاب یک مانیتور مناسب به اندازه یک کامپیوتر قدرتمند اهمیت دارد؛ مانیتور، پنجره‎ای است به دنیای دیجیتال و تاثیر مستقیمی بر روی تجربه کاربری، بهره‌وری و سلامت چشم‌های افراد ‌می‌گذارد.

یک مانیتور باکیفیت تصویر بالا، طراحی ارگونومیک و ویژگی‌های مناسب، نه تنها به شما اجازه می‌دهد تا کارهای خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهید، بلکه از خستگی چشم و سایر مشکلات مربوط به سلامتی نیز جلوگیری می‌کند.

بنابراین، هنگام خرید مانیتور باید عواملی مانند نوع پنل، رزولوشن، نرخ نوسازی، زمان پاسخگویی، روشنایی و کنتراست را درنظر گرفت و از میان مانیتور LG و مانیتور سامسونگ، یک مورد را برگزید.

مانیتور ال جی و سامسونگ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

همان‌گونه که در ابتدا نیز بیان شد، سامسونگ و ال جی هر دو به عنوان پیشگامان صنعت تولید مانیتور هستند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در خود جای داده‌اند؛ هر یک از این موارد ویژگی‌های مخصوصی دارند که آن‌ها را از دیگری متمایز می‌کند.

از جمله این ویژگی‌ها می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

پنل های استفاده شده

مانیتور LG دارای پنل‌های IPS است که دقت رنگ بسیار زیادی داشته و زاویه دید وسیعی برای کاربر ایجاد می‌کنند و برای امور گرافیک و طراحی گزینه مناسبی است.

درمقابل، مانیتور سامسونگ تنوع بیشتری داشته و از پنل‌های VA، IPS و OLED استفاده می‌کند که هر یک در نوع خود بی‌نظیراند.

مقایسه مانیتور ال جی و سامسونگ | جنگ دو غول صنعت مانیتور

رزولوشن

هر دو برند سامسونگ و ال جی، مانیتورهایی با طیف گسترده‌ای از رزولوشن ارائه می‌دهند؛ از نوع فول اچ‌دی، 4K به بالا، بنابراین می‎توان گفت که این دو کمپانی، رقابت تنگاتنگی در این زمینه داشته و به شکل مداوم بر کیفیت رزولوشن محصولات خود می‌افزایند.

نرخ نوسازی

در سال‌های اخیر، هر دو شرکت به شکل جدی وارد رقابت در زمینه نرخ نوسازی یا Refresh Rate شده‌اند و مانیتورهایی با نرخ نوسازی حدود 480 هرتز تولید کرده‌اند؛ برای خرید مانیتور باید به نیاز افراد در هر زمینه‌ای توجه شود. به بیان بهتر، باید به نوع استفاده( گیمینگ، طراحی، کارهای روزمره و...) توجه داشت و با بررسی بودجه، بهترین گزینه را تهیه کرد.

زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی به سرعت تغییر رنگ پیکسل در مانیتور گفته می‌شود که هرچه زمان آن کم‌تر باشد، تصاویر به شکل روان‌تر و بدون تاری به نمایش درمی‌آیند.

درگذشته پنل‌های IPS مانیتور LG زمان پاسخگویی بیشتری نسبت به VA مانیتور سامسونگ داشتند اما با پیشرفته‌ شدن تکنولوژی این تفاوت به حداقل رسیده و هر دو برند مانیتورهایی با کیفیت بالا به بازار عرضه می‌کنند.

مقایسه مانیتور ال جی و سامسونگ | جنگ دو غول صنعت مانیتور

خرید مانیتور ال جی و سامسونگ از فروشگاه اگزو

شرکت های سامسونگ و ال‌جی از دیرباز در زمینه تولید محصولات دیجیتالی با یکدیگر رقابت داشته و دارند، بنابراین مانیتور LG و مانیتور سامسونگ هر یک ویژگی‌هایی منحصربه‌فردی دارند که آن‌ها را از دیگر برندها متمایز می‌کند.

خرید این محصولات از یک فروشگاه معتبر به شما این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ای دلنشین را به‌دست آورید؛ فروشگاه اگزو با تجربه بسیار زیاد در زمینه فروش محصولات دیجیتال، یک ایده بسیار مناسب برای تهیه مانیتور خواهد بود.

در فروشگاه اگزو با آدرس اینترنتی Exo.ir ، انواع مانیتورهای مناسب گیمینگ، طراحی و یا استفاده روزمره به فروش می‌رسد که همگی از برندهای معتبر بوده و علاقمندان می‌توانند از تجربه خرید مانیتور باکیفیت، نهایت لذت را ببرند؛ بنابراین اگر قصد خرید محصولات دیجیتال اورجینال را دارید، از فروشگاه اگزو بازدید کنید!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج