۱۴۵۷۵۹۱
۹۷۴
۹۷۴
پ

پرفروش‌ترین داروی امسال ایران معرفی شد

با توجه به اینکه در لیست ۱۰ موردی داروهای پرفروش ۴ مورد آن مربوط به آنتی بیوتیک‌هاست، نشان می‌دهد که باید در حوزه تجویز و همچنین مصرف خودسرانه این دارو اقدامات عملی تر و فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آموکسی‌سیلین پرفروش‌ترین داروی امسال بوده است، گفت: در حوزه کنترل مصرف و تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها باید اقدامات فرهنگی صورت بگیرد.

پرفروش‌ترین داروی امسال ایران معرفی شد

سید حیدر محمدی با اشاره به آمار پرفروش‌ترین داروهای بازار دارویی کشور در 6 ماهه گذشته اظهار کرد: پس از آموکسی سلین داروهایی همچون IVIG، سرم تزریقی، استامینوفن، آزیترومایسین، سفکسیم، آموکسی کلاو، کلوپیدوگرل، آدالیمومب تزریقی، انسولین آسپارت، واکسن آنفولانز(4 ظرفیتی) و سفازولین تزریقی به ترتیب 10 داروی پرفروش از لحاظ ریالی بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در لیست 10 موردی داروهای پرفروش 4 مورد آن مربوط به آنتی بیوتیک‌هاست، نشان می‌دهد که باید در حوزه تجویز و همچنین مصرف خودسرانه این دارو اقدامات عملی تر و فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: از بین داروهای پرفروش از نظر تعدادی نیز آموکسی سلین در رتبه اول و قرص‌های سرماخوردگی بزرگسالان، متفورمین، استامینوفن-کدئین، فاموتیدین، لووتیروکسین، آسپیرین، لوزارتان، (استامینوفن، کافئین، ایپوپروفن) و قرص پنتوپرازول به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج