۱۴۵۷۱۳۱
۲۳۶
۲۳۶
پ

زنان اولین تار موی سفید خود را در چند سالگی می‌بینند؟

در یک نظرسنجی‌ که از هزار زن انجام شد، مشخص شد که نیمی از آن‌ها تا اوایل ۳۰ سالگی اولین تار موی سفید خود را می‌بینند که معمولاً این اتفاق بین ۳۱ تا ۳۵ سالگی رخ می‌دهد.

روزیاتو: دیدن اولین تار موی سفید می‌تواند شوکه‌کننده باشد. اما براساس یک مطالعه جدید، احتمالاً این اتفاق زودتر از زمانی که انتظارش را دارید، رخ می‌دهد.

در یک نظرسنجی‌ که از هزار زن انجام شد، مشخص شد که نیمی از آن‌ها تا اوایل ۳۰ سالگی اولین تار موی سفید خود را می‌بینند که معمولاً این اتفاق بین ۳۱ تا ۳۵ سالگی رخ می‌دهد.

زنان اولین تار موی سفید خود را در چند سالگی می‌بینند؟

این پژوهش که توسط برند محصولات مراقبت از مو شوارتسکوف صورت گرفته، نشان داد که ۱۷ درصد از زنان پیش از سن ۲۵ سالگی با اولین تار موی سفید خود مواجه می‌شوند.

در حالی که بسیاری از افراد استرس ناشی از کار یا فرزندان را دلیل سفید شدن موها می‌دانند، کارشناسان بر این باورند که این روند بخشی از فرآیند طبیعی رشد و پیری است.

همچنین، این نظرسنجی نشان داد که موها نقش مهمی در هویت افراد ایفا می‌کنند.

با دیدن موهای سفید، بیش از نیمی از زنان نگران پیر شدن خود می‌شوند، دو نفر از هر پنج نفر احساس می‌کنند که دیگران درباره موی سفید قضاوتشان می‌کنند، ۳۶ درصد از آن‌ها نسبت به خود و ظاهرشان اعتماد به نفس کمتری پیدا می‌کنند و یک سوم زنان نیز خود را کمتر جذاب می‌بینند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، یک زن از هر پنج زن همچنان باور دارد که کندن یک تار موی سفید باعث رشد چندین موی سفید دیگر می‌شود و تقریباً یک نفر از هر ده نفر معتقد است که هر چه بیشتر موها را رنگ کنید، زودتر سفید می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد از زنان اعتقاد دارند که استرس باعث تسریع سفید شدن موها می‌شود و ۷۱ درصد هم ژنتیک را عامل اصلی این فرآیند می‌دانند.

ایوا پرودمن، متخصص سلامت مو و پوست سر، در این باره گفته است:

عدم فعالیت ملانوسیت‌ها که مسئول تولید رنگ در مو هستند، دلیل اصلی ظاهر شدن موهای سفید است.

استرس طولانی‌مدت می‌تواند فرآیند سفید شدن مو را تشدید کند، اما عامل اصلی آن نیست. پیری همچنان عامل عمده ای در سفید شدن موهاست.

با گذشت زمان و تغییرات موها به همراه سفید شدن آن ها، ممکن است احساس کنیم که بخشی از هویت خود را از دست داده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج