۱۴۵۷۰۸۸
۵۷
۵۷
پ

رپورتاژ آگهی

سس چیلی برای چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

سس چیلی بیش از هزاران سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ۶۰۰۰ سال پیش در منطقه مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی مرسوم بود. با ورود اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها به این منطقه در سراسر اروپا، آفریقا و آسیا مورد استفاده قرار گرفت.

سس چیلی چیست؟

سس چیلی به سس قرمز و تند گفته می شود که از فلفل قرمز و سایر افزودنی‌ها تهیه می‌شود. دستور‌العمل‌های زیادی برای سس چیلی وجود دارد؛ اما ماده اصلی آن فلفل چیلی است. رایج‌ترین دستور تهیه این سس، ترکیب فلفل قرمز خشک، سرکه، گوجه‌فرنگی و شکر است، اما انواع دیگری از سس چیلی نیز وجود دارد که متناسب با ذائقه شما می‌تواند تولید شود.

سس چیلی برای چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

کاربرد سس چیلی

سس چیلی بخاطر وجود گوجه و سرکه ترکیبی عالی از شیرین، ترش و تند است. به همین دلیل است که بیشتر در غذاهای چینی و هندی مانند برنج سرخ شده، سیب‌زمینی به سبک چینی و حتی فلفل دلمه‌ای استفاده می‌شود. بخشی از انواع غذاهای خیابانی با سس چیلی سرو می‌شود. چه ساندویچ باشد، چه پیتزا یا سوخاری. برای افزودن رنگ و طعم خارق العاده به ساندویچ‌ها و نان‌های تست، می‌توانید از سس چیلی استفاده کنید. سس چیلی را می‌توان برای طعم‌دار کردن پنیر کبابی و پنیر توفو نیز استفاده کرد تا هنگام کبابی کردن روی باربیکیو طعم بیشتری به آن‌ها اضافه کند. سس چیلی بخاطر زادگاه و اصالتش به طور گسترده در غذاهای مکزیکی و آمریکایی نیز استفاده می‌شود. همچنین یک افزودنی عالی با همبرگرها یا روی پیتزا است. سبزیجاتی که در سس چیلی مزه ‌دار و سرخ شده‌اند طعم فوق العاده‌ای دارند. می‌توانید سس چیلی را به همراه سس سویا یا سس باربیکیو به سیب‌زمینی سرخ‌کرده اضافه کنید. می‌توانید مقدار کمی از سس کچاپ را به فلفل چیلی اضافه کنید تا طعم میوه‌ای و ملایم‌تری داشته باشید. تقریباً همه سس‌های تند از جمله سس چیلی با بال مرغ ترکیب خوبی است. برانچ و سس چیلی یک ترکیب فوق العاده است. سس چیلی بهترین دوست برای تاکو است. با سس چیلی به سالاد خود طعم بیشتری بدهید حتی اگر عجیب و غیرعادی باشد.

سس چیلی برای چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

خواص سس چیلی:

سس چیلی یک لذت، یک غذای سالم یا هر دو است؟ چندین مطالعه نشان داده‌اند که افزودن مقداری ادویه و طعم تند مثل چیلی به وعده‌های غذایی می‌تواند در مواردی به بدن کمک کند.

خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب سس چیلی

یکی از پذیرفته‌شده‌ترین فواید سس‌های تند مثل سس چیلی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی آن و همچنین ترکیبات فعال زیستی مانند فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک، کاروتنوئیدها و ویتامین‌های C، E و A است. البته دانشمندان مطمئن نیستند که سس تند دقیقاً چگونه التهاب و سایر دردها را کاهش می‌دهد، اما ممکن است این ویژگی به اندورفین آزاد شده در هنگام خوردن غذای تند مربوط باشد.

خواص ضد سرطان در سس چیلی

سس تند سرطان را درمان نمی‌کند. با این حال، مطالعات در سال 2006 نشان می‌دهد که مصرف سس تند در ارتباط با سرطان پروستات در موش‌ها، رشد سرطان را کاهش می‌دهد. ترکیبات سس چیلی اساساً سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد در حالی که سلول‌های سالم را دست نخورده نگه می‌دارد.

سس چیلی برای چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

کاهش وزن و کاهش کلسترول با مصرف سس چیلی

بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند که آیا می‌توان با استفاده از سس تند وزن کم کرد یا خیر. پاسخ این است، بله، اما فقط کمی!

واضح ترین دلیلی که سس تند می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند این است که یک راه کم کالری برای اضافه کردن طعم زیاد به وعده‌های غذایی شما است. سس‌های دیگر سدیم و شکر زیادی به وعده‌های غذایی شما اضافه می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که از سس تند روی غذای خود استفاده می‌کنند، معمولاً مدت طولانی‌تری سیر می‌مانند. به طور کلی غذاهای تند متابولیسم را افزایش می‌دهند. حتما هنگام خرید سس، برچسب‌های تغذیه‌ای را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سس چیلی سالم‌تری انتخاب می‌کنید.

دیابت و سس چیلی

سس چیلی می‌تواند به پیشگیری و مدیریت دیابت کمک کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶ نشان داد که بیماران دیابتی که یک وعده غذای تند می‌خوردند نسبت به افرادی که غذای تند کمتری در رژیم خود دارند، سطح انسولین نرمال‌تری داشتند.

بعد از بررسی کاربرد سس چیلی و خواص آن برای بدن، نوبت به خرید سس چیلی می‌رسد. برای خرید سس چیلی علاوه بر گزینه‌های موجود در قفسه‌ی فروشگاه، سس‌های ارگانیک و بدون مواد اولیه بسیار توصیه می‌شود. البته طرز تهیه سس چیلی بسیار ساده است و شما می‌توانید در منزل سس چیلی به سبک شخصی خود داشته باشید. اما اگر زمان کافی برای تهیه سس چیلی را ندارید می‌توانید به فروشگاه‌هایی مثل فروشگاه انبارپنیر مراجعه کنید و از لحاظ کیفیت مواد اولیه و ارگانیک بودن آن‌ها با خیال راحت خرید کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج