۱۴۵۷۰۲۴
۱۸۰
۱۸۰
پ

مورد مهمی که باید پیش‌ از برگزاری مراسم‌ ازدواج‌ بدانید

انتخاب تالار عروسی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های هر عروس و دامادی برای برگزاری جشن عروسی است.

روزنامه همشهری: انتخاب تالار عروسی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های هر عروس و دامادی برای برگزاری جشن عروسی است. بارها پیش آمده که تازه‌دامادها توجه کافی به بستن قرارداد با تالار عروسی نداشته‌اند و به جای اینکه خاطره عروسی خود را در ذهن دیگران شاد کنند، جشن‌شان به یک مشکل و دردسر تبدیل شده است؛ بنابراین اگر بدانید هنگام عقد قرارداد تالار عروسی باید به چه نکاتی توجه کنید، می‌توانید تا حد زیادی از درگیری‌ها و مشکلات احتمالی یا هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

مورد مهمی که باید پیش‌ از برگزاری مراسم‌ ازدواج‌ بدانید

نسبت به سرویس غذا حساس باشیداما وسواسی نباشید

نسبت به پذیرایی تالار عروسی بسیار جدی و دقیق باشید. منوی غذا را با دقت مطالعه کنید و درصورتی‌که یک منو را انتخاب کردید ولی آن را نیازمند تغییرات دیدید، حتما آنها را در قراردادتان ذکر کنید. از مسئولان تالار عروسی در مورد شیوه نگهداری غذاها بپرسید و درصورت نیاز به تغییر، آن را ضمیمه قراردادتان کنید. حتی اگر می‌خواهید سرویس غذا را خودتان تقبل کنید، مراقب باشید که هزینه این سرویس را تمام‌وکمال از شما نگیرند و مذاکره و رایزنی کنید. البته نیاز نیست زیاد مته به خشخاش بگذارید و مانند بازرسان بهداشت با آشپزخانه یا سرویس‌دهندگان برخورد کنید؛ همین‌که از کیفیت و خدمات این سرویس مطلع شوید، کافی است.

برگزاری مراسم چگونه تنظیم می‌شود؟

توجه داشته باشید که هنگام عقد قرارداد ساعت شروع و پایان و ریزترین نکات در مورد نحوه برگزاری را به‌وضوح ثبت کنید تا در روز جشن با مشکلات ناخواسته مواجه نشوید. به‌خاطر داشته باشید که هنگام عقد قرارداد برای تالار عروسی اطلاعات کافی در این زمینه را از مدیریت تالار دریافت کنید.

حق سرویس ویژه تالار عروسی چیست؟

تنوع در حق سرویس تالارها متفاوت است؛ پس بسته به بودجه و ایده‌آل‌تان آن را انتخاب کنید. خدمات این سرویس شامل پذیرایی، گل‌آرایی، شمع‌آرایی، سرویس‌دهی به مهمانان مانند پذیرایی منظم یا خوش‌آمدگویی، اجرای موسیقی زنده، نوع پوشش خدمه، هماهنگی با عاقد برای خطبه عقد، آتش‌بازی و... می‌شود.

حتما در قرارداد تالار عروسی، هر گزینه‌ای از این سرویس را که مدنظرتان است، مکتوب کنید. شما قرار است هزینه آن را بپردازید؛ پس نسبت به مکتوب‌کردن آن حساسیت داشته باشید.

مورد مهمی که باید پیش‌ از برگزاری مراسم‌ ازدواج‌ بدانید

هزینه اجاره ماشین

هزینه ماشین عروس مانند دیگر هزینه‌ها به عوامل مختلفی وابسته است. نوع ماشین و مدل آن بر این قیمت تأثیرگذار خواهد بود. اجاره ماشین عروس بین ۵ تا ۱۴میلیون تومان هزینه دارد. اگر ماشین اجاره‌شده از نوع خارجی باشد، مسلما قیمت بالاتری خواهد داشت. اینگونه خودروها به‌صورت ساعتی و اصولا برای یک شب و چند ساعت اجاره داده می‌شوند.

محدودیت‌های خاص تالارهای عروسی

برخی از تالارهای عروسی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های خاصی دارند که پیش از عقد قرارداد باید راجع به آنها بدانید. برای مثال برخی از تالارهای عروسی نسبت به آتش‌بازی در محوطه نزدیک تالار حساسیت دارند یا برخی ممکن است برای مواردی مانند ریختن نقل عروس از شما حق نظافت بگیرند. گرچه این ممنوعیت‌ها باید توسط مسئولان تالارها جزءبه‌جزء و بدون اینکه حتی شما از آنها بپرسید بازگو شود، اما اینکه خودتان هوشمندی به خرج دهید باعث می‌شود که کمتر سرتان کلاه برود.

بررسی‌امکانات برای شرایط اضطراری

قطعا باید هر احتمالی را در نظر بگیرید؛ احتمال اتصالی برق، قطعی برق یا آب و امثال اینها. درباره میزان آمادگی تالار برای مواجهه با این اتفاقات بپرسید و درصورت کافی‌نبودن امکانات، سعی کنید از افرادی در آتش‌نشانی کمک بگیرید؛ گرچه طبق ضوابط جدید، این‌روزها کمتر تالاری پیدا می‌شود که حداقل وسایل ایمنی را نداشته باشد.

هزینه کیک عروسی

کیک عروسی یکی از اقلامی است که خرید آن برای برگزاری مراسم عروسی ضروری نیست؛ اما اگر می‌خواهید کیک عروسی سفارش دهید، خوب است بدانید که تعداد طبقات کیک، طراحی آن و شیرینی سرایی که کیک را به آن سفارش می‌دهید، تعیین‌کننده مبلغ کیک عروسی‌تان هستند. هزینه کیک عروسی از کیلویی 200 تا400 هزار تومان آغاز می‌شود و به کیلویی 600 هزار تومان و بیشتر نیز می‌رسد.

هزینه تالار عروسی و باغ‌تالار

رزرو تالار یا باغ‌تالار، بسته به شهر و منطقه محل زندگی، تعداد مهمانان دعوت‌شده به مراسم و... متغیر است. در قیمت‌گذاری تالار پذیرایی، علاوه بر هزینه‌های اصلی، مبلغی نیز به‌عنوان ورودی و همچنین برخی خدمات و تشریفات لحاظ می‌شود. به‌طور تقریبی بودجه‌ای که برای رزرو یک تالار عروسی، شامل خدماتی مانند منوی پذیرایی، گل‌آرایی و دکوراسیون به‌همراه هزینه ورودی باید درنظر بگیرید، بین ۵۰ تا ۳۰۰میلیون تومان برای ۱۰۰نفر متغیر است. این مبلغ می‌تواند بسته به نوع منوی انتخابی و نوع تالار متفاوت باشد. اگر مهمانان شما بیشتر باشند، مثلا ۲۰۰نفر، قیمت‌های اصلی ثابت است و فقط هزینه غذا اضافه می‌شود. در مقابل باغ‌تالارها عموما منوهای متنوع‌تری ارائه می‌دهند و ورودی آنها نیز گران‌تر است. به‌طور کلی، برگزاری عروسی در باغ‌تالار تجربه‌ای لوکس‌تر است؛ اما نیاز به بودجه بیشتری دارد. به‌طور میانگین هزینه برگزاری عروسی برای ۲۰۰نفر در یک باغ‌تالار از ۱۵۰ تا ۷۰۰میلیون تومان و حتی بیشتر است.

قیمت شام عروسی

قیمت شام عروسی همیشه و همه‌جا یکسان نیست؛ مثلا در برخی تالارهای لوکس و لاکچری چند مدل غذا، دسر و پیش‌غذا سرو می‌شود. هرچه تنوع و تعداد غذای سروشده بیشتر باشد، هزینه شام عروسی بیشتر خواهد بود.

همچنین نوع غذا در هزینه نهایی تأثیرگذار است؛ مثلا قیمت جوجه با خورش یا کوبیده یکسان نیست. بنابراین کسی که عروسی را با یک نوع شام ساده برگزار کند، هزینه کمتری را متحمل خواهد شد. علاوه بر آن، شیرینی و میوه نیز در تالارها یا عمارت‌های عروسی سرو می‌شوند. در مراسم لاکچری عروسی، تشریفات مجالس چندین نوع میوه، شیرینی، دسر و نوشیدنی سرو خواهند کرد؛ درصورتی که در یک مراسم کوچک برای کاهش هزینه‌ها تنها از یک یا 2نوع میوه و شیرینی برای پذیرایی استفاده می‌شود. نوع شیرینی و میوه نیز قیمت‌ها را تغییر می‌دهد؛ مثلا قیمت موز با پرتقال یکسان نیست.

در حال حاضر قیمت شام عروسی از حداقل 700هزار تومان به‌ازای هر نفر شروع می‌شود.

اضافه شدن به این مبلغ به میزان اضافه کردن تنوع در سفارش‌ها بستگی دارد.

هزینه فیلمبرداری عروسی

هزینه فیلمبرداری در سال1403 نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است. به‌طورکلی هزینه آتلیه براساس تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری، تهیه کلیپ مراسم فرمالیته و مراسم اصلی، تهیه آلبوم عکس دیجیتال یا چاپی تعیین می‌شود. این هزینه‌ها به‌طور میانگین بین 10 تا 30میلیون تومان متغیر است. درصورتی‌که می‌خواهید از هزینه‌های مراسم‌تان بکاهید، بهتر است از تهیه کلیپ اسپرت و فرمالیته صرف‌نظر کنید یا تجهیزاتی مانند هلی‌شات را از پکیج پیشنهادی آتلیه حذف کنید.

مورد مهمی که باید پیش‌ از برگزاری مراسم‌ ازدواج‌ بدانید

نرخ تالار عروسی

قیمت تالار عروسی همیشه و همه‌جا یکسان نیست؛ ولی در سال1403 ورودی یک تالار متوسط حدود 30میلیون تومان است.

به‌طور میانگین هزینه رزرو سالن عروسی در سال1403 برای ۱۰۰نفر از ۵۰ تا ۵۰۰میلیون تومان خواهد بود.

چند نکته کاربردی

از مسئول تالار در مورد امکان لغو قرارداد و بهای خسارت فسخ قرارداد سؤال کنید.

مراقب باشید که حتما نسخه‌ای از قرارداد به شما نیز تحویل داده شود.

مسئولان تالار نمی‌توانند هیچ خدماتی (مانند عکاسی و فیلمبرداری) را به شما تحمیل کنند و ارائه این خدمات به انتخاب خود شماست.

در مورد میز و صندلی عروس و داماد سؤال کنید؛ چون برخی از تالارها این گزینه را به‌عنوان هدیه در نظر می‌گیرند و برخی به‌عنوان سرویسی که باید بهای آن را پرداخت.

درباره اشیای گمشده و مسئولیت تالار نسبت به آن سؤال کنید.

درباره مازاد میوه و غذا و اینکه آیا شما اجازه دارید آنها را با خود ببرید، سؤال و نتیجه را مکتوب کنید. گاهی پیش آمده که تمام پول برای سرویس‌های مراسم پرداخت‌شده اما درنهایت مازاد غذا و میوه به صاحب مراسم تحویل داده نشده است.

ورودی باغ‌های عروسی

شروع قیمت از ۲۰میلیون تومان

ورودی باغ عروسی درگرمدره

شروع قیمت از ۱۰میلیون تومان

ورودی باغ عروسی درکرج

شروع قیمت از ۷میلیون تومان

ورودی باغ عروسی درجاجرود

شروع قیمت از ۱۵میلیون تومان

ورودی باغ عروسی لوکس

شروع قیمت از ۵۰میلیون تومان

عقد قرارداد با تالار چیست؟

قرارداد تالار عروسی از 2قسمت اصلی تشکیل شده است. در یک قسمت مشخصات طرفین قرارداد ثبت شده و در قسمت بعدی موضوع قرارداد بیان و تشریح شده‌است.

پس از تنظیم اولیه قرارداد ابتدا تمام شرایط را به‌طور کامل مطالعه کنید و درصورت مغایرت به مدیریت تالار عروسی ارجاع دهید. برگه قرارداد تالار عروسی معمولا آماده است و مشخصات و توضیحات به آن اضافه و اصلاحیه نهایی انجام می‌شود؛ بنابراین مشخصات خود را با دقت ثبت و شماره تماس‌تان را وارد کنید.

مبلغ قرارداد و بیعانه

 قرارداد با سالن عروسی و رزرو آن اکثرا مدتی پیش از تاریخ مراسم منعقد می‌شود؛ بنابراین یک‌سوم مبلغ کل در زمان بستن قرارداد پرداخت می‌شود. پرداخت یک‌سوم دیگر باید برای چند روز قبل از جشن (مثلا 10روز قبل) و یک‌سوم آخر نیز برای پایان مراسم درنظر گرفته شود.نکته دیگر مسئولیت خسارت ناشی از صاحب سالن در قبال انجام‌ندادن تعهداتش است که بهتر است در قرارداد مبلغی را برای آن درنظر بگیرید. سالن‌ها در برابر گم‌شدن اشیای قیمتی مثل طلا و جواهرات مسئولیتی نمی‌پذیرند. این را هم بدانید که در قسمت بانوان که غالبا همراه خود اشیای گرانبهای زینتی دارند، دوربین مداربسته نصب نمی‌شود و به همین دلیل پیگیری ویدئویی امکان ندارد.

موضوع قرارداد

در مورد قرارداد باید طرفی را که قصد رزرو سالن را دارد مشخص کنید.

اگر تالار را برای نامزدی یا عقد و عروسی می‌خواهید، باید به‌دقت ذکر کنید تا مراسم شما به تأخیر نیفتد و با جشن‌های دیگر تضادی نداشته باشد.

مکان برگزاری عروسی

تالار عروسی تا حد امکان به محل زندگی شما نزدیک باشد؛ زیرا ممکن است رفت‌وآمد به آنجا برای برخی امکان‌پذیر نباشد.

تاریخ دقیق جشن

تعیین تاریخ دقیق عروسی سخت است؛ بنابراین مطمئن شوید که 2تاریخ را انتخاب می‌کنید که فاصله زیادی با هم نداشته باشند و تاریخی را که برای شما مهم‌تر است در زمان بستن قرارداد با تالار عروسی ذکر کنید و تاریخ دیگر را برای رزرو نگه دارید.

زمان شروع مراسم

هنگام بستن قرارداد با تالار عروسی، زمانی که می‌خواهید در قراردادتان زمان شروع و پایان مراسم را مشخص کنید، زمان چیدمان و نظافت را نیز در نظر بگیرید.

مثلا اگر قرار است مراسم از ساعت 20 تا 23 باشد، ساعت 17 تا 12شب را رزرو کنید تا زمان کافی برای نظافت، برپایی جشن و درنهایت جمع‌آوری داشته باشند.

سرویس غذا

در مورد پذیرایی تالار عروسی دقیق باشید. اگر فهرستی را انتخاب کردید اما متوجه شدید که به تغییرات نیاز دارد، حتما آن را در قرارداد ذکر کنید.

تخمین تعداد مهمانان

برای اینکه با حضور مهمانان ناخوانده غافلگیر نشوید، بهتر است تعداد مشخصی از مهمانان را فهرست کنید و سپس تعداد اضافی و پیش‌بینی‌نشده را نیز حدس بزنید و در فهرست خود قرار دهید.

ثبت هزینه‌ها در قرارداد تالار

لازم است شرایط و تاریخ و نحوه پرداخت در قرارداد مشخص شود.

معمولا هنگام عقد قرارداد تالار عروسی، بسیاری از تالارها با ثبت قرارداد، یک‌سوم مبلغ را قبل از شروع مراسم و بقیه را در پایان جشن دریافت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج