۱۴۵۷۰۰۷
۹۹
۹۹
پ

از کجا بفهمم سرما خوردم یا مبتلا به آنفلوآنزا هستم؟

در این فصل از سال که انواع ویروس‌های تنفسی به طور گسترده شروع به گردش می‌کنند، سوالی که به ذهن بسیاری از مردم خطور می‌کند، این است که چگونه می‌توان تفاوت بین علایم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید را تشخیص داد؟

زندگی سلام: در این فصل از سال که انواع ویروس‌های تنفسی به طور گسترده شروع به گردش می‌کنند، سوالی که به ذهن بسیاری از مردم خطور می‌کند، این است که چگونه می‌توان تفاوت بین علایم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید را تشخیص داد؟ دکتر «ویلیام برایان گلن» آنچه را باید بدانید برای آمادگی درخصوص هر ویروسی که در پاییز و زمستان امسال به سراغ شما می آید، به اشتراک می گذارد. گلن خاطرنشان کرد: چالش سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید۱۹ این است که علایم این عفونت‌ها، شباهت زیادی با هم دارند.

از کجا بفهمم سرما خوردم یا مبتلا به آنفلوآنزا هستم؟

تفاوت‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا

سرماخوردگی می‌تواند به صورت سرفه، عطسه، آبریزش بینی، گلودرد و خستگی ظاهر شود، در حالی که آنفلوآنزا می‌تواند شامل همه این علایم به همراه سردرد، تب، لرز، بدن درد و خستگی باشد. گلن گفت در عین حال، کووید می تواند با علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، همراه با از دست دادن حس چشایی یا بویایی، اسهال، تهوع و استفراغ یا تنگی نفس ظاهر شود. علایم سرماخوردگی به تدریج ظاهر می شود، در حالی که علایم آنفلوآنزا به طور ناگهانی بروز می‎کند. علایم کووید بین دو تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس بروز می‎کند  و در برخی افراد می تواند به علایم شدیدتر تبدیل شود.

چه کسانی بیشتر در معرض خطر هستند؟

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، سالمندان و همچنین کودکان و بزرگ‎سالان مبتلا به بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری های ریوی یا کلیوی، اختلالات متابولیک، بیماری قلبی و سرطان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های تنفسی هستند. گلن افزود: مصرف داروهای خاصی که سیستم ایمنی را تضعیف می کنند نیز می تواند افراد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری ها قرار دهد. اگر در سفر هستید، به یاد داشته باشید که فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا در محل مقصد شما ممکن است با شهر شما متفاوت باشد. همچنین اگر قصد سفر خارجی هم دارید، بهتر است از واکسن‌هایی که در مقصد شما مورد نیاز است، آگاه شوید.

  برای پیشگیری چه کنیم؟

برای محافظت از خود در برابر همه این ویروس ها، دست های خود را مرتب بشویید، هنگام سرفه، دهان خود را بپوشانید، در صورت عطسه روی شانه خود عطسه کنید، در صورت لزوم از ماسک استفاده کنید، به طور مرتب سطوح بسیار لمس شده (پیشخوان، دستگیره در، دستگیره توالت) را تمیز کنید، آب کافی بنوشید و در صورت نیاز استراحت کنید. دو نکته کلیدی برای کمک به بهبود سریع‌تر، استراحت و خواب‌ است. برای جلوگیری از کم‌آبی بدن (هنگام ابتلا به سرماخوردگی) نیز مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید. قرقره آب‌نمک هم برای تسکین گلودرد خوب است اما برای کودکان توصیه نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج