۱۴۵۶۷۱۹
۱۰۴۴
۱۰۴۴
پ

پهپاد جدید ایران مورد توجه اوکراین قرار گرفت

کی یف پست نوشته: مشخص نیست که آیا ایران پهپاد شاهد جدید را در اختیار روسیه قرار داده است یا اینکه روسیه با ارائه اطلاعات و تجربیاتی که از طریق استقرار پهپادها در اوکراین به دست آورده است، در توسعه این پهپاد جدید مشارکت داشته است یا نه.

عصر ایران: رونمایی از نسخه جدید پهپاد شاهد ۱۳۶ موسوم به "شاهد ۱۳۶ بی" مورد توجه رسانه های اوکراینی قرار گرفته است.

روزنامه انگلیسی زبان "کی یف پست"، با انتشار تصاویری از رژه روز ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در تهران، رونمایی از نسخه جدیدی از پهپاد شاهد ایرانی با بردی ۲ برابر برد عملیاتی پهپاد معروف شاهد ۱۳۶ را مورد توجه قرار داده و نوشت:

پهپاد جدید ایران مورد توجه اوکراین قرار گرفت

"ایران نسخه‌های جدید پهپادهای شاهد مورد استفاده روسیه در اوکراین را در کنار یک موشک جدید بالستیک، روز شنبه در یک رژه نظامی به نمایش گذاشت.

خبرگزاری دولتی ایران، "ایرنا" گزارش داد که "جدیدترین" پهپاد شاهد 136-B، که احتمالا نسخه ارتقاء یافته پهپادهای شاهد 136 مورد استفاده روسیه است که روزانه در اوکراین از آن استفاده می‌کند و موشک بالستیک "جهاد" در رژه روز شنبه "هفته دفاع مقدس" ایران رونمایی شد.

ایران مدعی است که پهپاد جدید شاهد 136-B دارای بُرد عملیاتی بیش از 4 هزار کیلومتر (2500 مایل) با ویژگی های جدید نامشخص است که برد پهپادهای شاهد فعلی مورد استفاده در اوکراین را با برد 2 هزار کیلومتر (1242 مایل) دو برابر می کند. موشک بالستیک جهاد نیز ظاهرا برد عملیاتی هزار کیلومتری (بیش از 600 مایل) دارد.

برد ادعایی پهپاد جدید اگر از روسیه پرتاب شود، کل اوکراین را پوشش می‌دهد و می‌تواند از طریق سرزمین‌های اوکراین به کشورهای ناتو هم مرز با اوکراین برسد.

روسیه از پهپادهای شاهد - و انواع تولید داخلی خود موسوم به Geran - علیه اوکراین استفاده می‌کند، که عمدتا علیه زیرساخت‌های اوکراین و همراه با موشک‌هایش در طول حملات هوایی گسترده برای منحرف کردن تمرکز پدافند هوایی به دلیل هزینه نسبتا پایین آن‌ها، استفاده می کند. 

مشخص نیست که آیا ایران پهپاد شاهد جدید را در اختیار روسیه قرار داده است یا اینکه روسیه با ارائه اطلاعات و تجربیاتی که از طریق استقرار پهپادها در اوکراین به دست آورده است، در توسعه این پهپاد جدید مشارکت داشته است یا نه.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اوایل سپتامبر گفت که ایران موشک‌های کوتاه‌برد فتح-360 را با برد 120 کیلومتر (75 مایل) در اختیار روسیه قرار داده است که می‌تواند اکثر مواضع خط مقدم در شرق و منطقه پایتخت در جنوب اوکراین را تهدید کند. 

ایران ادعای غربی ها در این زمینه را رد کرده است.

همچنین مقامات اطلاعاتی اروپایی ناشناس در ماه سپتامبر ادعا کردند که روسیه یک پهپاد جدید به نام Garpiya-A1 با استفاده از موتورها و قطعات چینی علیه اوکراین ساخته و به کار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج