۱۴۵۶۶۶۰
۱۵۰۸
۱۵۰۸
پ

سیگنال پزشکیان به آمریکا برای توافق در نیویورک

پزشکیان در نیویورک اعلام کرد که ایران برای توافق هسته‌ای با آمریکا آماده است.

ایرنا: پزشکیان در نیویورک اعلام کرد که ایران برای توافق هسته‌ای با آمریکا آماده است.

سیگنال پزشکیان به آمریکا برای توافق در نیویورک

مسعود پزشکیان که به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، صبح دوشنبه به وقت محلی، در نخستین بخش از برنامه‌های سفر خود، با مدیران ارشد بیش از ۴۰ رسانه‌ آمریکایی دیدار کرد و به صورت صریح و شفاف به سوالات آنان پاسخ گفت.

ایران برای همه ایرانیان است

رئیس جمهور در ابتدای این نشست به تبیین رویکرد و نگاه دولت چهاردهم نسبت به مسایل داخلی ایران، منطقه و جهان پرداخت و گفت: بنده در دوران انتخابات ریاست جمهوری در ایران، مهم‌ترین برنامه خود را رفع اختلافات داخلی و ایجاد وحدت و انسجام در کشور عنوان و بر این نکته تاکید داشتم که ایران فارغ از مسائل قومی، مذهبی و جناحی برای همه ایرانیان است و همین رویکرد نیز با اقبال ملت ایران مواجه شد و به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شدم.

به دنبال تعامل سازنده، سالم و برابر با همه کشورهای دنیا هستیم

پزشکیان توسعه تعاملات و گسترش روابط با کشورهای دنیا بر پایه احترام متقابل را محور رویکرد دولت خود در سیاست خارجی عنوان کرد و افزود: ما با اولویت تعامل با همسایگان به‌دنبال ایجاد چهارچوب‌های مشخص با حفظ حریم، حدود و امنیت کشورهای منطقه و تنظیم روابط بر اساس دوستی و مشارکت جمعی برای جلوگیری از نا امنی در منطقه هستیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل سازنده، سالم و برابر با همه کشورهای دنیاست، تصریح کرد: ما در تلاشیم صلح و امنیت را جایگزین جنگ و خونریزی کنیم و جهانی بسازیم که در آن انسان‌ها به جای کشتن یکدیگر، بر اساس عدالت، صلح، رفاه و امنیت در کنار هم زندگی کنند.

پزشکیان در ادامه با انتقاد از تصویرسازی نادرست برخی رسانه‌های غربی از ایران خاطرنشان کرد: کشور و ملت ما صاحب تمدن و فرهنگی با قدمت و غنی است و تصویری که برخی رسانه‌ها از کشور ما ارائه می‌کنند، نادرست است. ما به هیچ وجه به دنبال جنگ و ناامنی در جهان نیستیم و آمده‌ایم در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز پیام صلح و دوستی خود را به گوش همه کشورها و ملت‌های جهان برسانیم.

به توافق برجام پایبند بودیم

پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره احتمال از سرگیری مذاکرات میان ایران و آمریکا با بیان اینکه ما پیش‌تر با دولت آمریکا مذاکره و به توافق رسیدیم، تصریح کرد: بنده در دوران نمایندگی در مجلس به رغم برخی مخالفت‌ها، از توافق برجام حمایت کردم و آن را به تصویب رساندیم و به همه تعهدات خود در این توافق نیز پایبند بودیم، اما این ترامپ بود که از برجام خارج شد و متاسفانه کشورهای دیگر نیز به جای کمک به احیای این توافق، به تعهدات خود عمل نکردند و روز به روز بر دایره تحریم‌های ایران اضافه شد.

برای بازگشت به تعهدات خود در توافق صورت گرفته آمادگی کامل داریم

پزشکیان تصریح کرد: ما برای بازگشت به تعهدات خود در توافق صورت گرفته آمادگی کامل داریم، اما نمی‌شود که آمریکا و کشورهای اروپایی حاضر به اجرای تعهدات خود نباشند و در مقابل از ما بخواهند که به تعهدات خود بازگردیم.

ترور شهید هنیه قطعاً بدون پاسخ نیز نخواهد ماند

پزشکیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تاخیر در پاسخ به اقدامات رژیم اسرائیل ناشی از عدم توانایی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: ترور شهید هنیه بر اساس تمام قوانین بین‌المللی محکوم است و قطعاً بدون پاسخ نیز نخواهد ماند، جمهوری اسلامی ایران در زمانی که آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کردند، پاسخ حمله به کنسولگری ایران را داد و ثابت کرد که می‌تواند به جنایات این رژیم پاسخ دهد، اما نمی‌خواهیم عامل بی‌ثباتی و نا امنی در منطقه باشیم.

به هیچ وجه از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت نکرده و نخواهیم کرد

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه در جنگ اوکراین نیز اظهار داشت: ما به هیچ وجه از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت نکرده و نخواهیم کرد. برای ما مرزها و حریم کشورها دارای احترام است، نباید نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سکوت کرد و دیگران را به تجاوزگری متهم کرد. ما خواهان صلح و ثبات و آرامش و امنیت در جهانیم و رویکرد ما در این زمینه صادقانه و برآمده از باورها و اعتقادات ما است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج