۱۴۵۶۶۳۹
۵۰۱
۵۰۱
پ

خبر مهم محسن رضایی درباره انتقام از اسرائیل

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به برخی اظهارات درباره اینکه چرا ایران سریعتر پاسخ ترور اسماعیل هنیه را نمی‌دهد، گفت: در کمین هستیم و حتما پاسخ خواهیم داد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به برخی اظهارات درباره اینکه چرا ایران سریعتر پاسخ ترور اسماعیل هنیه را نمی‌دهد، گفت: در کمین هستیم و حتما پاسخ خواهیم داد.

خبر مهم محسن رضایی درباره انتقام از اسرائیل

محسن رضایی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی به مناسبت «هفته دفاع مقدس»، اظهار کرد: دفاع مقدس نه‌تنها از بعد نظامی و فداکاری‌ها، بلکه با نگاهی جامع، از ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز باید مورد واکاوی قرار گیرد تا نسل امروز کمال بهره‌برداری از این واقعه بزرگ را داشته باشند. دفاع مقدس نباید در موزه‌ها نگهداری شود؛ بلکه باید در زندگی و سیاست امروز ما جاری باشد.

وی با بیان اینکه جنگ و صلح از زندگی عادی بشر جدا نیست، اظهار کرد: ملت‌ها باید از گذشته درس بگیرند تا از خسارات جدید جلوگیری کنند. ایران همواره در معرض جنگ‌ها بوده و ملت ما بیش از هر ملت دیگری نیازمند درس‌گیری از این تجارب است. بی‌توجهی به این موضوع تجارب تلخی همچون جنگ‌های جهانی اول و دوم را بر کشورمان تحمیل کرد، بنابراین موضوع امنیت و جنگ از حوزه‌های معیشت و هویت ما منفک نیست.

اگر ما به منطقه تسلط نداشته باشیم دشمنان اقتصاد و امنیت ما را مختل می‌کنند

رضایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران به‌عنوان چهارراه تجاری و سیاسی جهان، گفت: قدرت‌های بزرگ همواره به دنبال منافع خود در این سرزمین بوده‌اند و تعابیری همچون پل پیروزی یا بلندترین قله‌ ژئوپلتیک منطقه که تسلط بر آن اشراف و تسلط بر منطقه است، را برای ایران به کار می‌برند. آن‌ها همواره به دنبال تسلط بر این جغرافیا هستند و اگر خودمان بر این قله تسلط نداشته باشیم آن‌ها اقتصاد و معیشت و امنیت ما را مختل خواهند کرد. دوران سیاه قاجار و پهلوی حاصل نادیده گرفتن این مفهوم و بی‌توجه به ایجاد اقتدار پایدار متکی بر درون است.

امروز هیچ قدرتی جرات ندارد به ایران تعدی کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری شکست‌های دوران قاجار و عهدنامه‌های حاصل از آن، بر اهمیت اقتدار و تدبیر در مواجهه با تهدیدات تاکید کرد و گفت: تاریخ نشان می‌دهد در دوره‌های ۳۰ تا ۴۰ ساله حوادث بزرگی این سرزمین را متاثر کرده است. ما نمی‌توانیم تاریخ و تجربه دفاع مقدس که مهمترین حادثه ۳۰۰ سال اخیر این مملکت است را نادیده بگیریم. دفاع ما نه‌تنها دفاع مقدس بلکه یک انقلاب دفاعی و تحول بزرگ در حوزه دفاع و اقتدار ایران بوده است؛ چراکه با بررسی تاریخ ۳۰۰ ساله پیش از انقلاب، ایران در تمام بیست و چند جنگ، طرف شکست خورده بوده است و تکه‌ای از این سرزمین جدا شده است، اما برای اولین بار ایران در دفاع مقدس مقابل رژیم بعث که همراهی بیش از ۲۶ کشور را داشت ایستاد و پیروز شد و وجبی از خاک وطن را از دست نداد و به اقتداری دست یافت که تا همین امروز هیچ قدرت و کشوری جرات تعدی به این سرزمین را ندارد.

در دوران جنگ تحمیلی یک روز هم قحطی نداشتیم

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا یادآور شد: هرجا که اقتدار و تدبیر لازم را داشته‌ایم به‌سلامتی از حوادث عبور کرده‌ایم و آنجاکه مانند دوران قاجار و پهلوی ضعیف بوده‌ایم، بخش‌های زیادی از ایران عزیز را از دست داده‌ایم و علاوه بر تحقیر شدن، صدها هزار کشته، قحطی، بیماری و ویرانی کشور را فرا گرفته است. انقلاب مشروطه با آن همه امیدی که بوجود آورده بود بر اثر بی‌توجهی به اقتدار ملی و نبودن یک ارتش مقتدر، در اثر اولتیماتوم روسیه تزاری و همراهی انگلیس و اشغال بخش‌های شمالی و جنوبی کشور به ورطه نابودی کشیده شد.

رابطه دولت و مردم در دوران جنگ حفظ شد و عزت خود را بازیافتیم

فرمانده کل سپاه در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: در جنگ جهانی اول و دوم نیز نبود یک قدرت دفاعی واقعی، علاوه بر جنایات و قحطی، شیوع بیماری هولناکی در ایران، ۸ میلیون از ۱۸ میلیون جمعیت کشور را به ورطه مرگ کشاند؛ درحالی که در دفاع مقدس حتی یک روز هم قحطی نداشتیم و ملت انسجام خود را حفظ کرد و رابطه بین دولت و مردم حفظ شد و ما عزت خود را یافتیم و این یک اتفاق بزرگ است.

تجربه جنگ تحمیلی به معادله ارتباط میدان و دیپلماسی پاسخ می‌دهد

رضایی افزود: اشغال پی‌درپی ایران در دوران قاجار که سیاهترین دوران ۳۰۰ سال اخیر است نشان از ضعف اقتدار و تدبیر مملکتداری بوده است و اصلاح یک دوران سیاه سیصدساله، قاعدتا زمان می‌برد و باید بررسی کنیم دفاع مقدس چه دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته است و بدانیم به برکت دفاع مقدس در بُعد «تدبیر و ارزیابی اقتدار» به فرمولی رسیدیم که معادله ارتباط میدان و دیپلماسی را پاسخ می‌دهد. دستاورد مهم دیگر هم کسب تجارب و دانش‌های فنی پیشرفته همچون موشک‌سازی، ساخت پهپاد و تجهیزات نظامی و پیشرفت‌های علوم فنی و مهندسی است که نه‌تنها در حوزه دفاع استفاده می‌شود بلکه قابل انتقال و بهره‌برداری در سایر حوزه‌هاست.

دست‌کم گرفتن دشمن می‌تواند خطرات جدی داشته باشد

وی با بیان اینکه تجارب بزرگ در بُعد نیروی انسانی به تربیت صدها فرمانده بزرگ منجر شد، تاکید کرد: بازسازی هویت ملی در دفاع مقدس قابل‌توجه است. پس از ۳۰۰ سال صاحب جایگاه در جهان شدیم و ارزش‌های برادری و انسجام را در دفاع مقدس بازیافتیم. یکی از آموزه‌های دفاع مقدس این بود که ساده‌اندیشی در سیاست خارجی و دست‌کم گرفتن دشمن می‌تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. 

وعده صادق هم پاسخ تعدی صهیونیست‌ها را دارد و هم با آمریکا وارد جنگ نشدیم

عضو مجمع تشحیص مصلحت نظام با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: نتانیاهو پس از گرفتاری در باتلاق غزه با هدف ایجاد جنگ بین ایران و ایالات متحده، به کنسولگری ما در دمشق حمله کرد، اما فرماندهان ما تحت هدایت مقام معظم رهبری با توجه به تجربیات گرانسنگ دفاع مقدس با بهره‌گیری از ترکیب سیاست، تبلیغات، تاکتیک عملیاتی و تجربه دفاعی، عملیاتی طراحی کردند که هم پاسخ تعدی رژیم صهیونیستی را بدهیم و هم با آمریکا وارد جنگ نشویم.

سیلی محکمی به نتانیاهو خواهیم زد

وی با اشاره به برخی اظهارات درباره اینکه چرا ایران سریعتر پاسخ ترور اسماعیل هنیه، را نمی‌دهد، اظهار کرد: ما امروز در کمین هستیم و حتما پاسخ خواهیم داد اما با بهره‌گیری از همان تجارب ارزشمند دفاع مقدس از اقدام شتابزده پرهیز خواهیم کرد و سیلی محکمی به نتانیاهو خواهیم زد.

رضایی با طرح این پرسش که آیا از تجارب دفاع مقدس در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کرده‌ایم، گفت: برای نمونه آیا نمی‌توان از تجارب موشک‌سازی در صنعت خودرو استفاده کرد؟ می‌توان از تجربه و ذخیره عظیم دفاع مقدس در همه بخش‌ها استفاده کرد.

زمان دقیق آغاز جنگ تحمیلی، ۳۱ شهریور نبود

وی ادامه داد: نکته کلیدی که معمولا در تحلیل‌ها سهواً یا عمداً مغفول است، پاسخ درست به زمان آغاز جنگ است. برای پاسخ درست به این سئوال باید تعریف حقوق بین‌الملل از جنگ را بدانیم. طبق تعریف علمی حقوق بین‌الملل، «جنگ ابزار سیاست است.» بنابراین اگر کشوری برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از اعمال زور و قدرت علیه کشوری دیگر استفاده کند، به معنای جنگ است. در سال ۱۸۳۲ میلادی، ژنرال کارل فون کلاوزویتس، فرمانده و نظریه‌پرداز نظامی پروسی در رساله‌ای به نام «پیرامون جنگ» تعریفی از جنگ ارائه داد و نوشت «جنگ عملی مبتنی بر زور است تا طرف را مجبور به انجام خواسته‌مان کنیم.» مبتنی بر این تعریف باید دید کسانی که در کنار صدام قرار گرفتند چه زمانی برای نیل به خواسته های خود دست به اعمال زور زده‌اند و مقدمه آن چه بوده است؟

وی تاکید کرد: زمان آغاز جنگ روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ نبوده است چراکه در بازه فروردین ۱۳۵۹ تا ۳۱ شهریور همان سال بیش از هزار حمله به پاسگاه‌های مرزی و نیروهای ایران انجام دادند که طی آن ۱۰۰۰ نفر شهید، زخمی و اسیر شدند، لذا طی این مدت نیز شرایط صلح برقرار نبوده است. حتی پیش از سال ۵۹ نیز در غائله‌های تجزیه طلبی و ترورها در سال ۵۸ دست آمریکا و صدام هویداست و آغاز جنگ ایران و عراق مربوط به دوران پیش از انقلاب اسلامی است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج