۱۴۵۴۴۶۳
۱۸۰۵
۱۸۰۵
پ

رپورتاژ آگهی

خرید و فروش شمش طلا برای سرمایه گذاری

برای خرید و فروش شمش طلا راه های مختلفی وجود دارد. خرید آنلاین و حضوری روش هایی هستند که معمولا برای خرید طلا از آنها استفاده می شود. در هر دو روش نیاز است که با یک سری اصول اولیه آشنایی داشته باشید تا بتوانید به راحتی طلای اصل و استاندارد را تهیه کنید.

خرید و فروش شمش طلا یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری به شمار می رود. سرمایه گذاری روی طلا با توجه به حفظ ارزش سرمایه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شمش طلا یکی از رایج ترین اشکال تولیدی طلا محسوب می شود که خرید و فروش آن برای عموم افراد امکان پذیر می باشد. معمولا در تولید شمش یک سری استانداردها باید رعایت شوند. رعایت استانداردها باعث شده تا خرید و فروش شمش نسبت به سایر اشکال طلا ارزش بیشتری داشته باشد.

برای خرید و فروش شمش طلا راه های مختلفی وجود دارد. خرید آنلاین و حضوری روش هایی هستند که معمولا برای خرید طلا از آنها استفاده می شود. در هر دو روش نیاز است که با یک سری اصول اولیه آشنایی داشته باشید تا بتوانید به راحتی طلای اصل و استاندارد را تهیه کنید. خرید شمش طلا بهتر است از مراکز معتبر انجام شود تا از اصل بودن آن اطمینان خاطر داشته باشید. عدم وجود ناخالصی یکی از مواردی است که در هنگام خرید شمش طلا باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

خرید و فروش شمش طلا برای سرمایه گذاری

اطلاعات درج شده بر روی شمش طلا

در هنگام خرید و فروش شمش طلا باید به اطلاعات درج شده بر روی شمش ها توجه کنید. شرکت های تولید کننده برای جلوگیری از تقلب در این زمینه معمولا اطلاعاتی را بر روی شمش ها درج می کنند. عیار شمش یکی از مهمترین اطلاعات درج شده بر روی شمش می باشد. معمولا شمش های طلا با عیار بالا بین 995 الی 999.99 تولید می شوند. هر چقدر عیار شمش طلا بیشتر باشد، قیمت آن هم افزایش می یابد. در هنگام خرید و فروش شمش طلا باید به عیار شمش توجه ویژه ای داشته باشید. مورد دیگری که بر روی شمش طلا درج می شود، نام شرکت تولید کننده می باشد. شرکت های محدودی وجود دارند که می توانند شمش طلا تولید و روانه بازار کنند.

لوگو شرکت نیز یکی دیگر از مواردی به شمار می رود که روی شمش های طلا درج می شود. هر شرکتی آرم و لوگوی مخصوص خود را دارد که با درج بر روی شمش می تواند هم به اصالت شمش کمک کند و هم تبلیغ شرکت را به صورت گسترده انجام دهد. وزن شمش مورد دیگری است که بر روی شمش درج می شود. با توجه به اهمیت وزن هر شمش و تاثیر آن بر قیمت شمش، درج آن بر روی شمش بسیار مهم می باشد. کد شناسایی فاکتور بعدی است که بر روی شمش ها درج می شود.

سرمایه گذاری روی شمش بهتر است یا طلای آب شده

سرمایه گذاری روی طلا به شکل های مختلفی انجام می شود. می توان گفت یکی از مزایای سرمایه گذاری روی طلا همین تنوع بازار می باشد. بسیاری از افراد ممکن است خرید و فروش شمش را گزینه بهتری بدانند این در حالی است که میزان استقبال از طلای آب شده نیز در سال های اخیر بسیار زیاد شده است. شمش ها معمولا از طلای 24 عیار تولید می شوند. همین موضوع باعث شده تا نیاز به صرف هزینه بیشتری برای سرمایه گذاری روی شمش باشد.

طلای آب شده معمولا از ذوب کردن طلای 18 عیار به دست می آید که قیمت مناسب تری به نسبت شمش طلا دارد. طلای آب شده و شمش طلا هر دو با وزن های مختلف قابل خرید و فروش هستند و از این نظر تفاوت زیادی ندارند. معمولا در کشورهایی مثل ایران کمترین وزن یک شمش طلا 5 گرم می باشد. طلای آب شده محصولی است که خرید و فروش آن به داخل کشور محدود است اما شمش طلا محصولی است که در بازارهای جهانی هم قابلیت خرید و فروش دارد. بدین ترتیب اگر هدف شما سرمایه گذاری کلان و رسیدن به سود بالا می باشد، شمش طلا گزینه مناسب تری به شمار می رود.

برتری شمش طلا نسبت به سکه

خرید و فروش شمش طلا و سکه هر دو به منظور سرمایه گذاری بسیار رایج می باشند. هر دو روش برای سرمایه گذار همراه با سود می باشند زیرا بازار طلا ریسک بسیار کمی دارد و به حفظ سرمایه و بعد از آن به افزایش سرمایه کمک می کند. در این بخش قصد داریم به طور خلاصه سرمایه گذاری روی شمش و سکه را با هم مقایسه کنیم. همانطور که می دانید سکه به صورت ربع، نیم و تمام یا کامل به بازار عرضه می شود. هر کدام از این موارد وزن خاصی دارد و امکان کم و زیاد کردن آن وجود ندارد.

خرید و فروش شمش طلا با تنوع بسیار بیشتری نسبت به سکه امکان پذیر است. تنوع بالا باعث شده تا افراد بتوانند بر اساس سرمایه ای که در اختیار دارند، وزن شمش را انتخاب کنند. این در حالی است که چنین امتیازی در هنگام خرید سکه در اختیار ندارید. معمولا زمانی که قصد داشته باشید مبلغ اندکی را سرمایه گذاری کنید سکه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد اما در سرمایه گذاری های کلان شمش حرف اول را می زند. زمانی که تعداد بالایی سکه داشته باشید نگهداری از آنها و همچنین حمل و نقل آنها مشکل است. مشکلاتی که سکه ممکن است برای شما به وجود آورد را خرید شمش به دنبال ندارد.

مزایای خرید و فروش شمش نسبت به طلای مصرفی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برای سرمایه گذاری شمش بهتر است یا طلای مصرفی؟ بهتر است این مورد را از جنبه های مختلفی بررسی کنیم تا به جواب سوال خود برسیم. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که طلای مصرفی همان طلاهایی است که بانوان برای زیبایی از آنها استفاده می کنند. با توجه به اینکه برخی از این محصولات با صرف زمان زیادی طراحی و ساخته می شوند، اجرت بالایی برای آنها در نظر گرفته می شود. یعنی بعد از محاسبه قیمت طلای خام و مالیات باید اجرت سازنده را نیز پرداخت کنید. شاید یک قیمت واحد برای آن در نظر گرفته شود اما در واقع جمع همه این موارد، می شود قیمت نهایی که شما پرداخت می کنید.

برای ساخت شمش معمولا اجرت خاصی در نظر گرفته نمی شود. بدین ترتیب هزینه ای که پرداخت می شود بابت طلای خام و مالیات مربوط به آن می باشد. قطعا با این توضیحات به جواب سوال خود هم رسیده اید. برای سرمایه گذاری شمش مزایای بیشتری نسبت به طلای مصرفی دارد حتی اگر طلای مورد نظر دست دوم یا به اصطلاح بدون اجرت باشد. در واقع طلای بدون اجرت اصلا وجود ندارد طلای دست دوم معمولا با درصد اجرت کمتری به فروش می رسد.

کلام پایانی

با توضیحات و مقایسه هایی که در این مطلب شاهد آن بودیم متوجه شدیم که خرید و فروش شمش طلا برای سرمایه گذاری بسیار مقرون به صرفه می باشد. اگر شما هم تمایل به سرمایه گذاری در بازار طلا دارید و می خواهید روی بالای 5 گرم طلا سرمایه گذاری کنید، می توانید شمش طلا را انتخاب کنید. با انتخاب شمش طلا می توانید سرمایه گذاری با کمترین ریسک و بالاترین سود ممکن را تجربه کنید. نقد شوندگی شمش طلا مثل سایر محصولاتی که از طلا ساخته می شوند، بسیار سریع می باشد. بدین ترتیب در صورتی که به سرمایه خود نیاز داشتید می توانید خیلی سریع سرمایه خود را تبدیل به پول نقد کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج