۱۴۵۳۴۳۷
۱ نظر
۱۶۷۸
۱ نظر
۱۶۷۸
پ

بروکر فارکس چیست؟

یک بروکر معتبر و قابل اعتماد، آموزش و مشاوره در نحوه‌ انجام درست معاملات با ارتقا دارایی و حفظ اصل سرمایه را با استفاده از ابزارهای مالی متنوع را نیز ارائه می‌دهند. حال که با تعریف بروکر آشنا شدیم. در ادامه به دیگر جزئیات بروکر خواهیم پرداخت و این موضوع را به شکل جامع برای شما باز می‌کنیم.

بروکر یک شرکت مالی است که واسطه‌گری انجام معاملات مالی را بین معامله‌گران و بازار معاملات انجام می‌دهد. بروکرها در بازارهای مالی مختلف سرمایه مانند بورس و فارکس فعالیت دارند و هدف آن‌ها تسهیل انجام معاملات میان بازارهای مالی و سرمایه‌گذاران است. یک بروکر معتبر و قابل اعتماد باید دارای تخصص و تجربه در زمینه بازارهای مالی و انجام معاملات باشد. آن‌ها به معامله‌گران خود، در کنار خدمات اصلی، مواردی همچون آموزش و مشاوره در نحوه‌ انجام درست معاملات با ارتقا دارایی و حفظ اصل سرمایه را با استفاده از ابزارهای مالی متنوع را نیز ارائه می‌دهند. حال که با تعریف بروکر آشنا شدیم. در ادامه به دیگر جزئیات بروکر خواهیم پرداخت و این موضوع را به شکل جامع برای شما باز می‌کنیم.

بروکر فارکس چیست؟

انواع بروکرها در فارکس

در آموزش فارکس به زبان ساده بازیگران بازار با دو دسته معامله‌گران خرد و معامله‌گران کلان عنوان می‌شوند. معامله‌گران خرد شامل افراد با سرمایه‌ کم و معامله‌گران کلان شامل شرکت‌ها و بانک‌ها و افرادی با سرمایه‌ کلان هستند. در تامین نیاز معاملاتی هر دسته از این تریدرها، بروکرها و کارگزاری‌های متفاوتی وجود دارد. در این قسمت از مقاله به انواع بروکرهای فارکس می‌پردازیم.

انواع بروکرها در فارکس عبارتند از:

  • بروکرهای ECN: این نوع از بروکرها به عنوان واسطه مستقیم بین معامله‌گران و بازار فارکس عمل می‌کنند. آن‌ها به تریدرها امکان انجام معاملات بدون واسطه را با بهترین قیمت خرید و فروش می‌دهند و اسپرد کمی برای معاملات تریدرها در نظر می‌گیرند.
  • بروکرهای STP: این نوع  بروکر نیز به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که مستقیم به ارائه دهندگان نقدینگی(بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه و غیره) که بروکر با آن‌ها همکاری دارد، برای انجام معاملات وصل شوند.
  • بروکرهای مارکت میکر: این نوع بروکرها قیمت‌گذاری دو طرفه انجام معاملات را تعین می‌کنند و مناسب حجم بازار هر دارایی، سفارشات خرید و فروش را تکمیل می‌کنند. در برخی موارد نیز معاملات عمده‌ای انجام می‌دهد که در آن خود به عنوان یک طرف معامله شناخته می‌شود.
  • بروکرهای NDD: این بروکر با نام دیگر بروکر بدون میز معاملاتی نیز معروف است. به این معنی که به تریدرها امکان می‌دهد بدون دخالت از طرف دسک معاملاتی، مستقیم به شبکه‌های بانکی و سایر معاماه‌گرها متصل شود. این بروکرها از کمیسیون بسیار کم برای درآمدزایی استفاده می‌کنند و دخالتی در سود یا ضرر معامله‌گران در انجام معاملات ندارند.

بهترین بروکر چیست؟

انتخاب بهترین بروکر برای هر تریدری بسته به نیاز، سلیقه و مهارت‌های معامله‌گری او متفاوت است. اما به طور کلی، برای انتخاب بهترین بروکر در بازار فارکس، باید به عواملی مانند محدودیت‌های معاملاتی، سرعت انجام معاملات، امنیت منابع و سرمایه، سازگار با قوانین رگولاتوری، اسپرد و کارمزد متناسب با معاملات، پشتیبانی مداوم مشتریان و سطح اعتبار توجه داشت. در هر بروکری ممکن است مزایا و معایبی وجود داشته باشد، شما به عنوان معامله‌گر نیاز و خواست خود در معامله‌گری را با امکانات بروکر مورد نظر تطبیق دهید و با آسودگی‌خاطر سرمایه‌گذاری مطمئنی داشته باشید.

آیا امکان فعالیت در فارکس بدون بروکر ممکن است؟

هر نوع معامله‌ای دارای قوانین معاملاتی مختص به خود است. در بازار معاملات فارکس نیز چنین است. بروکر پل ارتباطی شما با بازار معاملات فارکس است. اگر شما قصد دارید یک مسیر مالی مطمئن و سودده را تجربه کنید باید از این پل گذر کنید. در واقع برای فعالیت در بازار فارکس شما به یک کارگزار امن برای انجام معاملات نیاز دارید. زیرا بروکر به عنوان واسطه‌گر میان شما و بازار فارکس امکان انجام معاملات را به شما ارائه می‌دهد. بدون بروکر، عملا شما نمی‌توانید به طور مستقیم به بازار فارکس دسترسی داشته باشید.

وب‌سایت دلتا کالج یکی از منابع معتبر آموزش بازارهای مالی است که اگر قصد دارید راجع به هر نکته‌ای درباره این موضوعات اطلاعات کامل‌تری داشته باشید و یا برنامه جدی آموزشی برای شروع دارید، این منبع به خوبی می‌تواند شما را پشتیبانی کند.

چطور یک بروکر معتبر انتخاب کنیم؟

انتخاب یک بروکر مطمئن تاثیر چشم‌گیر و مستقیمی بر موفقیت‌های مالی معامله‌گران دارد. برای انتخاب یک بروکر مطمئن بررسی کنید که بروکر چه نوع محدودیت‌هایی بر روی معاملات شما تعیین می‌کند و چه فاکتورهایی را ارائه نمی‌دهد.

بسیار اهمیت دارد که بروکری را انتخاب کنید که به شما اجازه انجام معاملات سریع و به موقع را بدهد. اطمینان حاصل کنید که بروکر دارای مجوزهای لازم از موسسات مالی معتبر است و از سرمایه مشتریان به خوبی محافظت می‌کند. بررسی کنید که بروکر چه نوع هزینه‌هایی اعمال می‌کند، از جمله کمیسیون، اسپرد و هزینه‌های نهایی معاملات. مطمئن شوید که بروکر دارای خدمات پشتیبانی مشتریان مناسب است و در صورت نیاز به شما پشتیبانی کامل می‌دهد. هم‌چنین سابقه فعالیت بروکر و دست‌آوردهای موفق آن در زمینه‌ انجام معاملات موفق و پربازده اهمیت بسیاری در انتخاب آن دارد. با بررسی و ارزیابی این عوامل، می‌توانید یک بروکر مطمئن و مورد اعتماد برای معاملات فارکس خود انتخاب کنید.

محل درآمد بروکرها از چیست؟

بروکرها در انتخاب محل درآمد خود دیدگاه متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها ممکن است با وضع کردن شرایط پرداخت اسپرد و کارمزد در معاملات و ارائه نقدینگی به مشتریان خود، محل درآمدی برای خود ایجاد کنند و برخی دیگر کمیسیون را با توجه به حجم پوزیشن معاملاتی تریدرها محاسبه می‌کنند. هر بروکری نیز ممکن است نرخ کمیسیون متفاوتی داشته باشد.

تفاوت بروکر با صرافی در چیست؟

تفاوت اصلی بین بروکر و صرافی در این است که بروکر در واقع یک واسطه‌گر مالی است که به معامله‌گران امکان می‌دهد در بازارهای مختلف مالی مانند فارکس و بازار سهام ارز دیجیتال به صورت قرار داد ما به تفاوت (CFD) معامله کنند. اما صرافی‌ به معامله یا تبادل ارزهای مختلف میان افراد و معامله‌گران خدمات ارائه می‌دهد. خدمات آن‌ها به مشتریان در بستر تبدیل یک ارز به ارز دیگری انجام می‌پذیرد‌، در حالی که بروکرها خدمات گسترده‌‌تری به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

آیا بروکرهای فارکس به ایرانیان خدمات می دهند؟

از آن‌جایی که انجام معاملات فارکس هنوز مجوز لازم را در ایران ندارد و همچنین تعداد زیادی از بروکرها برای موارد مربوط به تحریم‌ها به ایرانیان خدمات نمی‌دهند اما همچنان فارکس در ایران از طریق چند بروکر خارجی قدیمی و با سابقه زنده مانده و می‌شود در آن به با خیال راحت، با آرامش فعالیت کرد.

در این قسمت تعدادی از بروکرهای فعال برای کاربران ایرانی را نام می‌بریم:

  • بروکر ویندزور (Windsor)
  • بروکر دلتا اف ایکس (Delta FX)
  • آلپاری (Alpari)
  • فارکس تایم (FXTM)
  • لایت فارکس (Lite Forex)
  • بروکر آ مارکتس (AMarkets)

بروکرها چه خدماتی برای واریز و برداشت وجه به ایرانیان ارائه می دهند؟

نوع سرویس بروکرهای مختلف برای واریز و برداشت وجه با همدیگر تفاوت‌هایی دارد. خدماتی که بروکرهای مختلف برای واریز و برداشت به کاربران ایرانی ارائه می‌دهند عبارتند از:

  • ریالی: ممکن است در بروکری به صورت ریالی این‌کار صورت بگیرد مانند: بروکر دلتا اف ایکس و آلپاری
  • کریپتو کارنسی: از دیگر روش‌های واریز و برداشت بروکرها، ارزهای دیجیتال مانند تتر است. از مزیت‌های این روش راحتی و سرعت انتقال است.
  • تاپ چنج: تاپ چنج یک  صرافی آنلاین است که برای واریز و برداشت وجه به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند.
  • وب‌مانی: وب‌مانی یکی دیگر از روش‌ها محسوب می‌شود که امنیت بسیار بالایی دارد.
  • پرفکت‌مانی:  این سیستم نیز مانند وب‌مانی یک سیستم پرداخت دیجیتال امن است که تراکنش‌های مالی و پرداخت‌های فوری را با امنیت از طریق اینترنت انجام می‌دهد.

قبل از انتخاب بروکر باید چه فاکتورهای را در نظر گرفت؟

در مطالب بالا به تاثیرگذاری بروکر در رسیدن شما به هدف مطلوب از بازار معاملات اشاره کردیم. فاکتورهایی که در انتخاب یک بروکر معتبر و مطمئن باید در نظر بگیرید از این قرار است:

  • اطمینان حاصل کنید که بروکر معاملاتی انتخابی شما مجوزهای لازم را اخذ کرده و توسط سازمان‌های معتبر نظارتی تایید شده‌است.
  • بررسی کنید که برای معامله‌گری از شما چقدر هزینه و کارمزد می‌گیرند و آیا این هزینه‌ها منطبق بر سرویس‌های ارائه شده است .
  • مطمئن شوید که پلتفرم معاملاتی ارائه شده توسط بروکر، کارآمد و قابل اطمینان است و با نیازهای شما سازگار می‌باشد.
  • مطمئن شوید که بروکر واجد دسترسی به پشتیبانی فارسی در زمان‌های لازم است.
  • تحقیق کنید که آیا بروکر انتخابی شما دارای انواع حساب‌های معاملاتی مختلف است و آیا به شما اجازه می‌دهد تا بر اساس نیازهای خود نوع حساب را انتخاب کنید و همینطور از واریز و برداشت ریالی پشتیبانی می‌کند یا خیر.

جمع‌بندی

از آنجایی که انتخاب بهترین بروکر فارکس در ایران اولین قدم برای ورود به بازار معاملاتی است پس اهمیت این موضوع برای کاربران قابل درک است. اما برای اینکه یک بروکر را به عنوان بهترین بروکر برای خودتان در نظر بگیرید باید به نیازها و اولویت‌‌بندی اهداف معامله‌گری خود رجوع کنید‌، تا گذر از این مرحله سهل‌تر شود. خوش‌بختانه امروز با دسترسی آسان به تکنولوژی دیجیتال و ارتباطات نمونه‌هایی از بروکرهای امن در دسترس افراد داخل ایران قرار دارد. از میان بروکرهایی که با معامله‌گران ایرانی همکاری دارند بروکر دلتا اف ایکس توانسته است، محبوبیت و رضایت قابل توجهی میان کاربران ایرانی و کشورهای خاورمیانه کسب کند و خوب است که جزء گزینه‌های مورد بررسی شما قرار بگیرد. امیدواریم که مطالب این مقاله راهگشای مسیر موفقیت شما در فارکس باشد.

منبع: بروکر چیست دلتاکالج

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج