قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۵۲۲۵۸
۳ نظر
۲۳۵۸
۳ نظر
۲۳۵۸
پ

راه‌‎حل جذاب برای حل معضل ترافیک در تعطیلی‌ها!

در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله همین کشورهای همسایه خودمان، تعطیلات دو روزه، «توزیع زمانی» برای مردم فراهم می‌کند تا به جای سفر «تهاجمی» به مقاصد گردشگری، بتوانند در طول سال برنامه‌ریزی کرده و مثلا سه روز یا چهار روز به مسافرت بروند

روزنامه اعتماد: یک تعطیلی مناسبتی دیگر در هفته دوم شهریورماه و ازدحام مسافران در شهرهای شمالی، این‌بار علاوه بر ترافیک کشنده در برخی مسیرها، به «نایاب»شدن و «کمیاب»شدن بنزین در استان‌های مازندران و گیلان انجامید. همزمان با تعطیلات مناسبتی هفته گذشته، موج جدیدی از هجوم خودروهای شخصی از پایتخت و شهرهای مجاور به سمت شمال ایران شکل گرفت که گرچه اتفاقی «تکراری» است؛ اما این‌بار در ابعاد جدیدی از حجم ترافیک و تامین سوخت خود را نشان داد.

راه‌‎حل جذاب برای حل معضل ترافیک در تعطیلی‌ها!

تعطیلات کم است

برعکس ایران، ‌در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله همین کشورهای همسایه خودمان، تعطیلات دو روزه، «توزیع زمانی» برای مردم فراهم می‌کند تا به جای سفر «تهاجمی» به مقاصد گردشگری، بتوانند در طول سال برنامه‌ریزی کرده و مثلا سه روز یا چهار روز به مسافرت بروند. این اتفاق، حجم گسترده ترافیک در سفرهای تهاجمی را به حداقل می‌رساند و فرصت بیشتری نیز برای بخش لجستیکی و پشتیبانی جاده‌ها فراهم می‌کند.تلاش‌هایی برای ایجاد تعطیلات دو روزه در ایران صورت گرفته که اندر خم یک کوچه است و هنوز دعوا بر سر این است که شنبه تعطیل شود یا پنجشنبه!

تورم بالا و گرانی سفر

با افزایش قیمت دلار، حالا حتی سفر به کشورهای همسایه نیز برای خیل عظیمی از مردم ایران امکان‌پذیر نیست. این اتفاق، سفر داخلی را به تنها گزینه موجود برای تعطیلات تبدیل کرده است. اما همزمان با سفر خارجی، تورها و سفرهای داخلی نیز به ابزاری لاکچری برای صاحبان مشاغل گردشگری تبدیل شده‌اند. با افزایش قیمت‌ها در تورهای داخلی که پس از دوران کرونا به اوج خود رسیده، تنها راه کسانی که یک تعطیلی گیر می‌آورند سفر تهاجمی به شمال است.

مسوول قحطی بنزین کیست؟

اما بهتر است دولت برای بحران بنزین و رکوردزنی مصرف آن زودتر تصمیم‌گیری کند. اگر نایاب و کمیاب شدن بنزین در شهرهای شمالی به واسطه قیمت پایین آن بوده، با یک تصمیم درست و صادقانه به مردم گفته شود. اگر هم اینطور نبوده، به مردم پاسخ داده شود که چه کسی مسوول بحران قحطی بنزین در شمال کشور در تعطیلات هفته گذشته بود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چرا ميگن پول نيست ؟؟؟
      مردم ايران پولدارن كه ميرن مسافرت

    • ناشناس

      مسافرت تو شمال خرج نداره چادر میزنن

    • Moslem

      کمبود بنزین تقصیره مردمه؟مگه مردم بنزین و میریزن تو‌لیوان میخورن ک تقصیره مردمه؟
      تقصیره خودتونه با این اشغالای ک میسازین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج