۱۴۵۰۱۵۸
۱۰۵۷
۱۰۵۷
پ

مازن حریری؛ کارآفرینی همه‌فن‌حریف در ایران

یکی از بهترین کارآفرینان ایران، مازن حریری خالق برندهایی همچون کامان، دافی، میسویک، آمبرلا، کاپوت و کدکس است که با الگوبرداری از پدرش، رئوف حریری که یکی از مهم‌ترین و سرآمدترین کارآفرینان ایران بوده، به خلق کسب‌وکارهای فراوانی پرداخته که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها، شرکت سیلانه سبز و ده‌ها برند زیرمجموعه آن است.

باوجودی که حدود سیصد سال است که برخی افراد، کارآفرین نامیده می‌شوند، اما کارآفرینی به شکلی که ما این روزها با آن برخورد داریم، تنها حدود یک قرن است که رواج یافته.

کارآفرینی یک فرآیند است که طی آن افراد فرصت‌هایی را می‌بینند، خلق می‌کنند و تعقیب می‌کنند تا بتوانند از کالا و خدماتی که در آینده ایجاد می‌کنند بهره ببرند.

کارآفرین کسی است که کسب‌و‌کاری را ایجاد می‌کند و سروسامان می‌دهد، ارزشی را ایجاد می‌کند و ریسک آن را می‌پذیرد، به امید آن‌که سودی به دست آورد.

مازن حریری؛ کارآفرینی همه‌فن‌حریف در ایران

تفاوت کارآفرینان با دیگر افراد جامعه این است که آن‌ها قصد اقدام و عمل کردن دارند و اگر جایی مشکلی ببینند، حرفی بشنوند یا شکایتی داشته باشند، راهکار را در اقدام می‌بینند و راه‌حل گرا هستند.

در ایران کم نیستند کارآفرینانی که با چند خصوصیت مهم، همچون خلاقیت، اشتیاق، جاه‌طلبی، مردم‌دوستی و راه‌حل‌گرا بودن، تصمیم گرفتند ریسک کنند و به‌ جای کارمند بودن و سال‌ها فقط پشت میز نشستن و کار یکنواخت انجام دادن، به وسط میدان بیایند، خلق کنند و کسب‌وکار جدیدی راه بیاندازند.

یکی از بهترین کارآفرینان ایران، مازن حریری خالق برندهایی همچون کامان، دافی، میسویک، آمبرلا، کاپوت و کدکس است که با الگوبرداری از پدرش، رئوف حریری که یکی از مهم‌ترین و سرآمدترین کارآفرینان ایران بوده، به خلق کسب‌وکارهای فراوانی پرداخته که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها، شرکت سیلانه سبز و ده‌ها برند زیرمجموعه آن است.

مازن حریری؛ کارآفرینی همه‌فن‌حریف در ایران

این کارآفرین با خلاقیت و اشتیاق بالا و با کوهی از تجربه که از پدرش به یادگار برداشته، به خلق کسب‌وکارهای مختلفی پرداخته و از هر فرصتی برای پیشرو بودن در هر زمینه‌ای بهره جسته است.

او جزء اولین کارآفرینانی است که از هوش مصنوعی درجهت بالابردن میزان فروش خود استفاده کرده است. او جدیدترین دستگاه‌ها و متدهای به‌روز دنیا را، سریعا وارد حیطه فعالیت خود می‌کند و با تشکیل گروه‌های کوچکی از مشتریان که اصطلاحا به آن فوکوس گروپ گفته می‌شود، سعی می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سلیقه و رضایت مشتری جهت بالابردن کیفیت تولید محصولات خود بهره ببرد. فضای کار شرکت این کارآفرین، این‌قدر صمیمانه است که با پیروی از شرکت‌های معروف و سرآمد در دنیا، همیشه از روش تفریح و سرگرمی و بازی و کار تیمی و البته همراه با آموزش مستمر، برای پویا نگه‌داشتن و سرزندگی کارکنانش بهره می‌جوید.

ایده‌های خلاقانه او بود که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا که بسیاری از کسب‌وکارها از رونق افتاد، هر تهدیدی را به فرصتی بی‌نظیر جهت ارتقاء فروش خود تبدیل کرد.

این کارآفرین همه‌فن‌حریف، همیشه درصحنه فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه نیز پرچم‌دار بوده است، از کمک به محیط‌زیست گرفته تا همکاری در فعالیت‌های خیریه همچون ساختن سرپناه برای بی‌خانمان‌های جازموریان که منطقه‌ای است در نزدیکی کرمان که از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی بی‌بهره‌اند.

او بر این باور است که ترکیب جاه‌طلبی و مردم‌دوستی است که یک کارآفرین بااخلاق و حرفه‌ای می‌سازد و بر این اساس، همواره در جهت کمک به مردم گام برداشته است.

مازن حریری به‌تازگی نیز دست به فعالیت متفاوتی زده است. او این روزها اولین کتابش را روانه بازار نشر کرده. «بازی‌گوش بازی‌ساز» نام کتاب مازن حریری است که او در آن از تجربیات بیست‌ساله خود در این حوزه می‌گوید. تمام چالش‌های یک کارآفرین، از تلخی و ناکامی‌ها گرفته تا پیروزی و دستاوردها همگی با قلمی شیوا در این کتاب نوشته‌شده است. مازن حریری معتقد است همه افراد می‌توانند یک کارآفرین باشند به‌شرط اینکه به ذهن خلاق خود اجازه پرواز دهند. پیش‌بینی می‌شود «بازی‌گوش بازی‌ساز» با توجه به مسیر موفقیت‌آمیزی که این کارآفرین در طول این سال‌ها طی کرده فروش بسیار مطلوبی داشته باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج