۱۴۴۹۷۴۱
۴۴۸
۴۴۸
پ

رپورتاژ آگهی

ترسناکترین هدایای تاریخ

اما گاها در طول تاریخ غیر این اتفاق افتاده و برخی از آنها به دلیل عجیب و ترسناک بودنشان، داستان‌های خاص و ترسناکی را به همراه دارند. در این مقاله، به بررسی برخی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین هدایایی که در طول تاریخ رد و بدل شده‌اند، خواهیم پرداخت.

هدیه دادن یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین رسوم انسانی است که در طول تاریخ به شکل‌های مختلفی انجام شده است. از خرید هدیه تولد بگیر تا خرید کادو برای دوست به مناسبت یک اتفاق زیبا مثل نامزدی و عروسی. هدایا همیشه نمادی از محبت، احترام و توجه بوده‌اند. برای مثال خرید هدیه تولد برای بزرگداشت روز تولد و نشان دادن محبت است و خرید کادو برای معلم و استاد نشانی برای احترام و قدردانی.

اما گاها در طول تاریخ غیر این اتفاق افتاده و برخی از آنها به دلیل عجیب و ترسناک بودنشان، داستان‌های خاص و ترسناکی را به همراه دارند. در این مقاله، به بررسی برخی از عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین هدایایی که در طول تاریخ رد و بدل شده‌اند، خواهیم پرداخت.

( این مقاله مناسب همه سنین نمیباشد توصیه میشود در صورت نداشتن آمادگی از خواندن مطالب خودداری نمایید.)

کلاهخود شاخدار هنری هشتم

این کلاهخود عجیب و ترسناک توسط ماکسیمیلیان اول، امپراتور مقدس رومی، به هنری هشتم، پادشاه انگلستان، در فاصله سال‌های ۱۵۱۱ تا ۱۵۱۴ میلادی هدیه داده شد. کلاهخود یک کادو مردانه به حساب  می آمد اما این کلاهخود خاص بود. این کلاه‌خود به دلیل شاخ‌های بزرگ و چهره‌ای ترسناک، بسیار معروف است. کلاه‌خود شاخدار هنری هشتم بخشی از بازمانده یک لباس رزم کامل است که صنعتگری به نام کنراد سوزنهوفر آن را ساخت.

اما این کلاه‌خود واقعا به چه منظوری و برای چه کسی ساخته شده؟ این هنوز یک معماست که پاسخ دقیق و قاطعی برایش وجود ندارد. زیرا به نظر نمی‌رسد که این کلاه‌خود واقعا برای شخص شاه و به عنوان یک لباس رزم واقعی فرستاده شده باشد .و اینکه چرا باید یک پادشاه چنین چیزعجیبی را برای یک پادشاه دیگر بفرستد؟ هیچ‌کس نمی‌داند.

ترسناکترین هدایای تاریخ

این کلاه‌خود هم اکنون در موزه سلطنتی سلاح شهر «لیدز» ‌ واقع در انگلستان نگهداری می‌شود

مومیایی‌های مصری

در دوران ویکتوریا، مومیایی‌های مصری به عنوان هدایای عجیب و غریب به افراد ثروتمند داده می‌شدند. این مومیایی‌ها اغلب در مهمانی‌ها باز می‌شدند تا مهمانان بتوانند از نزدیک آن‌ها را ببینند. این هدایا نه تنها ترسناک بودند بلکه به دلیل تخریب آثار باستانی نیز مورد انتقاد قرار گرفتند.

هیجان خارج کردن مومیایی ها از بانداژ و دیدن آنها ، موجب می‌شد مردم به سمت این‌گونه مراسم‌ عجیب هجوم آورند، مراسمی که یا به صورت خصوصی، در یک آمفی‌تئاتر و یا در یک جمع علمی برگزار می‌شد.

ترسناکترین هدایای تاریخ

که بعدها جلوی این فعالیت گرفته شد. اما امروزه قاچاق مویایی ها همچنان به صورت مخفیانه میگیرد و هزینه های بالای بابت آنها پرداخت میشود.

جمجمه کریستالی

ترسناکترین هدایای تاریخ

در سال 2007، آنا میچل-هدجز، یک جمجمه کریستالی را به عنوان هدیه به دوستش داد. این جمجمه به دلیل ظاهر شفاف و داستان‌های مرتبط با آن، همچنان مورد توجه و بحث قرار دارد.

جمجمه‌های بلورین آثار کنده‌کاری شده از جنس کوارتز شفاف یا شیری‌رنگ به شکل جمجمه انسان هستند که ادعا می‌شود در آمریکای میانه در دوره پیش از کشف آمریکا توسط کریستف کلمب ساخته شده‌اند. البته برای این ادعا هیچ شواهد محکمی وجود ندارد.

اما در نهایت هیچ‌کسی به طور دقیق نمی‌داند که سازنده‌ی این جمجمه‌ها چه کسی و چطور صورت گرفته ؟ با این‌حال، به نظر می‌رسد که ساخت این جمجمه‌های کریستالی نیازمند ابزار الات پیشرفته بوده که در آن زمان توسط انسان ها امکانپذیر نبوده.

عروسک آنابل

براساس گفته دو محقق فراطبیعی، اد و لورن وارن، این عروسک در سال ۱۹۷۰ میلادی به یک دانشجوی پرستاری داده شد. پس از برخی از رفتارهای عجیبش، یک واسطهٔ روحی به صاحبانش گفت که روح دختری مرده به نام آنابل در درون این عروسک زندگی می‌کند. دانشجوی پرستاری و هم‌اتاقیش تصمیم گرفتند که عروسک را با همین شرایط بپذیرند اما آنابل بارها رفتارهای خصمانه و وحشتناک از خود نشان می‌داد. سرانجام در این برههٔ زمانی بود که با وارن‌ها تماس گرفتند و آن‌ها عروسک را طی مراحلی سخت به موزهٔ خود منتقل کردند و اعلام کردند که این عروسک توسط یک موجود شیطانی به نام آنابل تسخیر شده است. این عروسک از آن زمان در جعبه ی شیشه‌ای در موزه ای در شهر مونرو و در ایالت کنتیکت کشور آمریکا نگهداری می‌شود.

ترسناکترین هدایای تاریخ

جعبه دیبوک

در سال 2003، یک مرد در آمریکا به نام کوین مانیس، یک جعبه دیبوک را به عنوان هدیه به دوستش داد. این جعبه گفته می‌شود روحی شیطانی در آن زندانی شده است و داستان‌های زیادی درباره نفرین‌ها و حوادث ناگوار مرتبط با آن وجود دارد.

بر طبق داستان‌های یهودیان، جعبه‌ی دیبوک، محفظه‌ای برای نگهداری بطری‌های نوشیدنی است که توسط یک روح شرور باستانی که به دنبال تسخیر زندگان است، اشغال و مورد استفاده قرار گرفته است. بخشی از این جعبه زمانی که همراه با تاریخچه وحشتناکش در حراج e-Bay قرار گرفت، به شهرت فراوانی دست یافت.

ماسک مرگ

در سال 2010، ماری دوبوا، یک زن فرانسوی، یک ماسک مرگ را به عنوان هدیه به دوستش داد. البته که این هدیه بسیار شوکه کننده است. این ماسک در واقع چهره یک فرد مرده را به تصویر می‌کشد و به عنوان یادگاری از افراد مرده ساخته میشده.

شاید ابتدا این هدیه بسیارترسناک به نظر برسد اما در دوران مصربدلیل نبود تکنولوژی عکاسی به انجام چنین کاری برای حفظ چهره افراد برای یادبود استفاده میکردند.

ماسک‌های مرگ به نوعی قالب گیری ازچهره واقعی افراد پس از مرگ ، توسط موادی مانند کچ ساخته میشد. این ماسک‌ها به عنوان یادگاری از افراد مرده ساخته می‌شدند و اغلب در خانه‌ها نگهداری می‌شدند

جرد لتو - گوش انسان

جرد لتو، بازیگر و خواننده گروه Thirty Seconds to Mars، یک گوش انسان را به عنوان هدیه از یکی از طرفدارانش دریافت کرد. این گوش به همراه یک یادداشت که روی آن نوشته شده بود “آیا گوش می‌دهی؟” به او ارسال شد. لتو این هدیه را بسیار عجیب و ترسناک توصیف کرد و به راستی که چنین هدیه ای انسان را شوکه میکند.

نتیجه‌گیری

هدیه دادن همیشه بخشی از فرهنگ انسانی بوده و خواهد بود. اما همان‌طور که دیدیم، برخی از هدایا به دلیل عجیب و ترسناک بودنشان، از چهارچوب اصلی هدیه خارج میشوند و داستان‌های عجیب و گاها ترسناکی را به همراه دارند.

"در پایان تمام این توضیحات باید گفت : در دنیایی که گاهی تاریکی و ترس بر آن سایه می‌اندازد، همیشه عشق و محبت است که پیروز می‌شود.زیرا انسان ها ذاتا دشمن تاریکی وعلاقه مند به روشنایی هستند. پس در

روزهای سخت با هدیه دادن، می‌توانید لحظات تاریک را به روشنایی تبدیل کنید و لبخند را به چهره عزیزانتان بیاورید.

ما معتقدیم که ماهیت هدیه مثبت است و هر هدیه‌ای باید داستانی از عشق و علاقه را روایت کند و موارد گفته شده صرفا برای شرح اتفاقات عجیب در دنیا بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج