قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۹۵۷۵
۱۲۸۸
۱۲۸۸
پ

طالبان آب پاکی را روی دست زنان افغان ریخت

سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام کرد که هنوز شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی دختران در این کشور فراهم نشده است.

ایرنا: سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام کرد که هنوز شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی دختران در این کشور فراهم نشده است.

طالبان آب پاکی را روی دست زنان افغان ریخت

ندا محمد ندیم مسئول وزارت تحصیلات عالی در حکومت سرپرست افغانستان با بیان این مطلب، افزود: برخی افراد خودسرانه درباره آموزش دختران، اظهارنظرهای بدون توجیه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه «با زیر پا گذاشتن شریعت اسلامی نمی‌توان خواسته‌های مردم را برآورده کرد»، گفت: بررسی‌های علما ادامه دارد. اگر در تحقیقات آنان ثابت شد که آموزش زنان به این شکل جایز است، مجوز این امر صادر می‌شود.

در حالی که بیش از یک‌هزار روز از بسته شدن مدارس و ۵۰۰ روز از بسته شدن دانشگاه‌های افغانستان به روی دختران می‌گذرد، ندا محمد ندیم عنوان کرد که این مساله «حساس» است، ابعاد مختلف دار و در این مورد تصمیم‌گیری عاجل ممکن نیست.

جامعه جهانی و نهادهای حامی حقوق بشر بارها به محدودیت آموزش و تحصیل دختران در افغانستان انتقاد کرده اند. طالبان از ابتدا این ممنوعیت را موقت خوانده و رفع آن را به ایجاد محیط مناسب تحصیلی مطابق شریعت اسلامی مشروط کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج