قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۹۰۶۲
۸ نظر
۲۶۰۴
۸ نظر
۲۶۰۴
پ

اگر توافق نمی‌کنید، حداقل آتش‌بس اعلام کنید

مسعود نیلی، تحلیلگر ارشد اقتصادی و مشاور حسن روحانی در دولت تدبیر و امید پیشنهاد معناداری را در رابطه با برجام و تعامل با جهان در شرایط تحریم‌های فلج‌کننده ایران مطرح کرده است.

برترین‌ها: مسعود نیلی، تحلیلگر ارشد اقتصادی و مشاور حسن روحانی در دولت تدبیر و امید پیشنهاد معناداری را در رابطه با برجام و تعامل با جهان در شرایط تحریم‌های فلج‌کننده ایران مطرح کرده است.

اگر توافق نمی‌کنید، حداقل آتش‌بس اعلام کنید

مسعود نیلی:

* بدون اصلاح روابط خارجی، اصلاحات اقتصادی صرفاً یک فرآیند پرهزینه و مستهلک‌کننده اجتماعی و سیاسی است.

* برای اصلاحات پایدار اگر نمی‌توان طی یک سال به توافق دست پیدا کرد حداقل باید به گزینه آتش‌بس رسید.

* تحریم در ایران صرفاً یک محدودیت ثابت نبوده، بلکه ما دائم با شوک‌های تحریمی مواجهیم.

* در شرایطی که کسری بودجه پایدار و ناترازی سیستماتیک نظام بانکی وجود دارد، به نظر نمی رسد که نرخ رشد نقدینگی کمتر از 30درصد یک هدف واقع بینانه باشد. در شرایط رشد بالای نقدینگی و در صورت تداوم حملات تحریمی (دقت کنید که نمی گویم تحریم، بلکه می گویم حملات تحریمی) جهش های نرخ ارز همچنان ادامه پیدا می کند و نرخ ارز همچنان متغیر پیشتاز متلاطم کننده اقتصاد کلان کشور خواهد بود.

* کمترین خواسته اقتصاد از دستگاه دیپلماسی و روابط خارجی کشور آتش‌بسی است که تحریم را رفع نمی‌کند، اما حملات تحریمی را منتفی می‌کند و اثر تحریم در همین سطح می‌ماند و دینامیک آن متوقف می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      به تمام کسانیکه چشم به شرق دوخته اند توصیه می کنم یه سفر به کشور چین بروند جاییکه از هر کشوری باشید به راحتی با پاسپورت می تواند ارز را تبدیل کنید جز پاسپورت ایران ، یا بخواهید از سایت های چینی خرید کنید در لیست کشورها همه کشوری هست جز ایران ! اگر هم در سطح کلان کمی تحویلتلن می گیرند به خاطر تخفیف های نفتی هست وگرنه نمی رفتند جزایر ایرانی را متعلق به کشور های دیگر بدانند

    • ناشناس

      حفظ ریاست اینقدر مهم است که درراه ان میتوان هشتادمیلیون راقربانی کرد...

    • ناشناس

      پس‌دولت‌چی‌میگه،جهش‌اقتصاد،تولیدداخلی،وتحریم‌کاره‌ای‌نیست،واز‌خزعلبلات‌که‌بخورد‌ملت‌میدین،
      شما‌با‌خودتان‌چند،چندین،!ما‌ملت‌هم‌مچل‌شما‌خبر‌گزاریها‌هم‌بدوندادنبینش‌درست‌حسابی‌فقط‌مشق‌ودفتر‌سیاه‌میکننن....یکی‌درست‌وحسابی‌نمیگه‌چی‌روباور‌کنیم‌این‌اقا‌درست‌میگه‌یا‌دولت‌جدید...
      اقا‌این‌پرتقال‌فروشو‌ترا‌خدا‌پیدا‌کنید‌،لنگ‌در‌هوا‌موندیم!

    • شاهرخ

      هنوز نفهمیدی در جنگ یک طرفه آتش بست معنی ندارد نمیدانم چرا تریبون در اختیار یک مشت ،،،،،، قرار داره

    • ناشناس

      #آتش بس

    • ناشناس

      واقعا متاسفم برایتان، تحلیل گر شما اگر اینطور فکر می‌کند، غرب جز نابودی ایران شیعه قانع نیست، یک حکومت سکولار و دوست رژیم غاصب صهیونیستی را می خواهد، بعد شما حرف از آتش بس می زنید.

    • ناشناس

      بورس نابود شد الکی شاخص مثبته چرا سهمها رشد نمیکنند باید سرمایه وارد بشه وخریدو فروش وصادرات وارز برگردد برای تقویت پول ملی -شرکتها وبانکهای ناتراز را از اقتصاد وچرخه ان بیرون کنید

    • Jam

      بهترین حالت اداره کشور و نیز تعامل با کشورهای باصطلاح آقایان متخاصم (آمریکا و غرب ) وضعیت نه جنگ و نه صلح برای بهره برداری عده ای خاص که به آنها کاسبان تحریم می گوییم ، است همان چیزی که قبلا جنگ سرد نامیده میشد.
      عراقچی هم اصطلاح "مدیریت تنش با امریکا" را در فرهنگ لغت سیاسی جدیدشون رایج کرد .مدیریت تنش یعنی قرار نیست جنگی بشه و قرار نیست انتظار صلح هم داشته باشیم بلکه وضعبت همبنگونه ای که هست بماند . برای حفظ نظام نباید جنگی بشود تا غارت کشور با وجود تحریم و دشمن هراسی با خیال راحت صورت گیرد .
      نه جنگ و نه صلح بهترین شیوه کاسبی از تحریم است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج