قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۸۱۴۷
۱ نظر
۲۰۹۳۶
۱ نظر
۲۰۹۳۶
پ

آش معروف ایرانی ثبت ملی شد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: آش کشکک و ترشی چمور نهاوند در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد.

ایرنا: رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: آش کشکک و ترشی چمور نهاوند در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد.

محمد احمدی اظهار کرد: به دنبال پیشنهاد چند ماه پیش اداره میراث فرهنگی برای ثبت آش کشکک نهاوند، پس از بررسی کارشناسان مربوطه این غذا در فهرست آثار ملی ناملموس کشور به ثبت رسید.

آش معروف ایرانی ثبت ملی شد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند ادامه داد: تا کنون ۱۰ مورد آثار ناملموس نهاوند شامل پخت شیرینی سنل، پخت کلوا، آش ورکواز، آش بادمجان، آش کشکک، ترشی چمور، گویش نهاوندی، گویش لکی، مراسم چهل منبران و مهارت بافت قالی نهاوند به ثبت ملی رسیده است.

احمدی در رابطه با ویژگی‌های این غذا گفت: آش کشکک یکی از غذاهای سنتی خوشمزه نهاوند است که پخت آن نیز در حال حاضر رایج است اگر چه در گذشته رونق آن بیشتر از حال حاضر بود.

وی افزود: مواد تشکیل‌دهنده این غذای خوشمزه و مقوی که اغلب در زمستان‌ پخته می‌شود شامل لوبیا قرمز، بلغور گندم که به زبان محلی(پلته) گفته می‌شد، شیره انگور یا عسل، شکر با دارچین و روغن حیوانی است که در گذشته اغلب با دیگ زود پز و روی آتش کرسی درست می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • رضا

      آش ابودان چرا ثبت نشده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج