قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۵۸۴۱
۴۹۱
۴۹۱
پ

رایج‌ترین باورهای اشتباه ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ها

روز جهانی جوانان بهانه‌ای شد تا از تصورات نادرستی بگوییم که عواقب جبران‌ناپذیری برای آن‌ها خواهد داشت

زندگی سلام: بسیاری از جوانان در دوره سنی ۲۰ تا ۳۰سالگی به دلیل شور و هیجان جوانی و تاثیرات دیگران بر رفتارهای‌شان، اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند. این اشتباهات ممکن است در اثر ناآگاهی، الگوبرداری و تقلید غلط و بی‌تجربه بودن رخ دهد و زندگی آن‌ها را تحت تاثیر عوامل روانی قرار دهد. همچنین در برخی از موارد عواقب جبران‌ناپذیری برای آن‌ها پدید آورد و آینده‌شان را تباه کند تا جایی که با بالا رفتن سن پی به اشتباهات خود ببرند و در نهایت پشیمان شوند. ۱۲ اوت یعنی امروز به نام روز جهانی جوانان نام گذاری شده و به همین بهانه می‌خواهیم از رایج‌ترین باورهای اشتباه ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ها بگوییم.

رایج‌ترین باورهای اشتباه 20 تا 30 ساله‌ها

۱- با ازدواج قرار است محدود شوند

برخی جوانان بر این باورند که ازدواج برای آن‌ها محدودیت می‌آورد. به همین دلیل از آن فرار و از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند.

 آن ها بر این تصورند که با ازدواج جلوی پیشرفت و تفریحات گذشته دوران مجردی‌شان گرفته می‌شود و قرار است توسط همسرشان کنترل شوند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. نظریه صحیح این است که انسان‌ها با انتخاب صحیح همسر آینده‌شان نه تنها در زندگی دچار محدودیت نمی‌شوند بلکه با کمک و پشتیبانی یکدیگر می‌توانند در سایه آرامش و هدفمندتر شدن زندگی، پیشرفت و موفقیت بیشتری را برای خود و همسرشان پدید آورند.

۲- حواس‌شان به سلامتی‌شان نیست

یک باور اشتباه دیگر این است که جوانان فکر می‌کنند تندرستی، سلامتی و زور بازوی‌شان تا آخر عمر به همان اندازه باقی می‌ماند اما این باور اشتباه است زیرا  با رسیدن به کهن سالی سلامتی و تندرستی آن ها رفته رفته کاهش یافته و فرتوت می‌شوند. بنابراین نه تنها قدر سلامتی‌شان را نمی‌دانند بلکه با ناآگاهی آن را به خطر می‌اندازند. در این راستا آن ها باید در این بازه سنی که اوج توانمندی‌شان است، به خوبی از توانایی هایشان استفاده کنند و ورزش و تغذیه سالم را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

۳- سبک زندگی تک بعدی را هدف قرار می‌دهند

یکی از دلایل شکست جوانان در این بازه سنی این است که فکر می کنند موفقیت و تلاش را تنها باید در یک زمینه یا حیطه جلو ببرند. اما این تفکر کاملا غیرمنطقی و اشتباه است بنابراین راز یک زندگی خوب و موفق این است که انسان تک بعدی نباشیم به این معنا که اگر در حال تحصیل هستید، در کنار آن یک مهارت هم بیاموزید. اگر مشغول کار و اشتغال هستید زمانی را برای تفریح و سفر خود اختصاص دهید. اگر وارد یک   حیطه مورد علاقه می‌شوید، تمام خودتان را وقف آن نکنید زیرا در این صورت با گذشت زمان به این پی می‌برید که تمام زندگی‌تان را وقف یک بعد کرده اید و از بقیه چیزها جامانده‌اید.

۴- شبه تفریح را با تفریح اشتباه می‌گیرند

جوانان در این بازه سنی در پی سرگرمی و تفریحاتی برای خودشان هستند اما گاهی این تفریحات را با شبه تفریحات اشتباه می‌گیرند. شبه تفریحات به مجموعه‌ای از تفریحاتی گفته می‌شود که فرد خود را بی حد و مرز وقف خوشگذرانی‌های نمادین و مخرب از قبیل مصرف مواد، روابط نامتعارف و بی‌بند و باری‌های اخلاقی می‌کند. در واقع این افراد فکر می‌کنند با زیر پا گذشتن تعهدات و رها کردن مسئولیت‌های زندگی می توانند به اوج آزادی و خوشگذرانی برسند اما این باور نادرست است و عواقب غیرقابل جبرانی به باور می‌آورد. افراد می‌توانند با تفریحات سالم به زندگی خود نشاط ببخشند و تجربه‌های ارزنده ای به دست آورند.

۵- برای همه چیز عجله دارند

به جای این که همیشه به آینده فکر کنید، تمرکز خود را بر حال بگذارید. برخی از جوانان 20ساله فکر می‌کنند باید در جوانی به تمام اهداف زندگی‌شان برسند. این تصور نه تنها انرژی زیادی از آن‌ها می‌گیرد که خیلی زود هم باعث ناامیدی آن‌ها خواهد شد پس عجله نکنید و با آرامش قدم‌های‌تان را بردارید.

۶- شغل و رشته تحصیلی خود را فقط برای درآمدزایی انتخاب می‌کنند

بسیاری از جوانان معنا و مفهوم موفقیت در شغل و تحصیل را رسیدن به پول و ثروت می‌دانند بنابراین برای ورود به یک شغل یا رشته تحصیلی ملاک انتخابی خود را فقط دستیابی به پول قرار می دهند. تحقیقات گویای آن هستند که اگر تنها به خاطر پول و درآمد یک شغل و رشته را انتخاب کنید علاوه بر آن که به درآمد نمی‌رسید، در همان حیطه شغلی و تحصیلی هم شکست می خورید. بنابراین لازم است هر کسی ابتدا استعداد، علایق و زمینه‌های پیشرفت خود را بررسی کند تا در کنار این عوامل بتواند موفق شود و به درآمد دست یابد. درخور ذکر است هر فردی در هرحرفه ای، یک شبه موفق نمی‌شود و لازمه موفقیت، تلاش و تکرار و تمرین است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج