۱۴۴۵۳۱۸
۱۲۰۷
۱۲۰۷
پ

رپورتاژ آگهی

فرمول موفقیت در کنکور زبان چیست؟

در این مقاله از مجله قصد داریم جمع‌بندی تمام فرمول‌های دانش‌آموزان مختلف برای موفقیت در کنکور زبان با بهترین استاد زبان انگلیسی کنکور را در اختیار شما بگذاریم.

فرمول موفقیت در کنکور زبان چیست؟

فکر می‌کنید موفقیت در کنکور فرمول خاصی دارد؟ تا به حال از رتبه‌های برتر کنکور زبان پرسیده‌اید فرمول موفقیت شما چیست؟ احتمالا همه می‌گویند تلاش و پشتکار در کنار استمرار و نا امید نشدن. کاملا درست است. فرمول خاصی برای موفقیت در کنکور وجود ندارد. این شما هستید که تعیین می‌کنید فرمول موفقیت در کنکور زبان چیست؟ آن هم تنها برای خودتان. چرا که هر کس شیوه‌ای برای درس خواندن دارد و تلاش می‌کند تا موفق شود. در این مقاله از مجله قصد داریم جمع‌بندی تمام فرمول‌های دانش‌آموزان مختلف برای موفقیت در کنکور زبان با بهترین استاد زبان انگلیسی کنکور را در اختیار شما بگذاریم.

تلاش مستمر؛ زبان انگلیسی به استمرار نیاز دارد

اگر از رتبه‌های برتر بپرسید فرمول موفقیت در کنکور زبان چیست، قطعا می‌گویند، استمرار. هر روز حتی به مدت کوتاهی درس خواندن می‌تواند اولین اصل موفقیت در کنکور زبان باشد. زبانی که برای دانش‌آموزان زیادی شیرین و برای خیلی از آن‌ها عذاب‌آور است.

امیرحسین زرندی رتبه یک کنکور زبان در سال 1400 می‌گوید:« در سال‌های دهم و یازدهم مدت کمتر و در سال دوازدهم به طور متوسط 10 ساعت مطالعه داشتم. هر هفته مرور می‌کردم و برای هفته بعد برنامه درسی می‌نوشتم. این روتین زندگی من برای کنکور بود که منجر به موفقیت هم شد.»

انگلیسی درسی فرار است. اگر آنچه را در کلاس درس یاد می‌گیرید، همانجا رها کنید، فراموش می‌شود. به همین دلیل نیاز است پس از کلاس درس به تمرین و مرور آموخته‌های خود بپردازید. تلاش کردن، برنامه‌ریزی و پایبندی به آن برنامه کمک می‌کند تا موفقیت حتمی در کنکور زبان داشته باشید.

از کودکی تا کنکور همراه با انگلیسی

اغلب دانش‌آموزان ایرانی از سنین کودکی مشغول یادگیری انگلیسی می‌شوند. این خود یکی از فرمول‌های موفقیت برای قبولی در کنکور زبان است. دانش‌آموزی که سابقه زیادی در یادگیری انگلیسی دارد، بهتر می‌تواند روی مهارت‌های 4گانه زبان مانور دهد. خواندن متن‌های انگلیسی زیاد مهارت reading را تقویت می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا در جلسه کنکور روی متن‌های درک مطلب وقت کمتری صرف شده و پاسخ‌دهی سریعتر باشد.

دانش‌آموزانی که از کودکی انگلیسی می‌خوانند دایره لغات بیشتری دارند و گرامر هم در آن‌ها نهادینه می‌شود. به همین دلیل می‌توانند بهتر به سوالات زبان در کنکور پاسخ دهند. بااین‌حال تمام این موارد به این معنی نیست که دانش‌آموزی که از کودکی کلاس زبان نرفته باشد نمی‌تواند در کنکور زبان موفق شود. با برنامه‌ریزی و کمک گرفتن از روش‌های درست درس خواندن که در ادامه می‌آید، همه دانش‌آموزان می‌توانند نتیجه مطلوبی از کنکور زبان بگیرند.

روش ها درس خواندن درست برای کنکور زبان

هر روشی که برای درس خواندن زبان انگلیسی کنکور انتخاب می‌کنید، باید متناسب با هدف و ویژگی‌های شخصیتی شما باشد. به عبارت دیگر از شما فردی سمعی بصری هستید، باید روش‌های یادگیری را مبتنی بر خواندن، دیدن و شنیدن بگذارید. به طور مثال فیلم ببینید، کتاب بخوانید و تمرین حل کنید.

حتی می‌توانید با تلفیقی از روش‌های مختلف درس بخوانید. اگر با روش‌های معلم در مدرسه ارتباط نمی‌گیرید، از استادان برتر خصوصی کمک بگیرید. از این طریق هم انگلیسی خود را از پایه تقویت می‌کنید و هم قادر خواهید بود تمرینات بیشتر، تست‌های چالش‌برانگیزتر و اشکالات سخت‌تری را پشت سر بگذارید. در ادامه مسیر درس خواندن با روش‌های مختلف به عنوان فرمول موفقیت در کنکور زبان آمده است.

برنامه ریزی؛ اولین اصل درس خواندن برای کنکور زبان

چه برای کنکور زبان و چه هر گروه آزمایشی دیگر، نیاز به یک برنامه‌ریزی دارید. برنامه‌ای که با آن بتوانید در زمان‌های مناسب، درس بخوانید، تمرین حل کنید و تست بزنید. لازم است در این برنامه‌ریزی یک مشاور تحصیلی یا حتی معلم به شما کمک کند. بااین‌حال مهمترین فرد در این روند خود شما هستید. برنامه درسی زبان انگلیسی خود را با توجه به نیاز خود، بازه‌های مفید درس خواندن و وقت گذاشتن تنظیم کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

درس خواندن با منابع زبان درست

امروزه منابع بیشماری برای زبان انگلیسی تالیف شده‌اند. از کتاب‌های خودآموز گرفته تا اپلیکیشن و وب سایت‌های آموزشی. آنچه این منابع را متمایز می‌کند نیاز شما است. برای کنکور زبان نیاز به خودآموز‌های زبان انگلیسی از صفر ندارید. بهتر است با یکی دو کتاب جامع انگلیسی کار خود را جلو ببرید و روی همان‌ها مسلط شوید.

اگر از رتبه‌های برتر بپرسید فرمول موفقیت در کنکور زبان چیست؟ یکی از پاسخ‌های آن‌ها منبع مناسب است. اغلب رتبه برترها تک منبعی هستند یا نهایت دو کتاب تست زنی دارند. برای کنکور منبع اصلی شما کتاب است. باید روی تمام مباحث کتاب درسی تسلط پیدا کنید و سپس به سراغ کتاب‌های کمک درسی بروید.

تست زنی و حل تمرین کتاب های درسی زبان

اول از همه باید تمام تمرینات کتاب را حل کنید. این یکی دیگر از فرمول‌های موفقیت در کنکور زبان است. زمانی که کاملا درس را یاد گرفتید و تمرینات درس را حل کردید به سراغ تست زنی بروید. یک بار با زمان‌بندی تست بزنید و سرعت تست زنی خود را بسنجید. زمانی که مطمئن شدید به بیشتر سوالات پاسخ درست می‌دهید، روی بالا بردن سرعت خود کار کنید.

کمک گرفتن از معلم خصوصی زبان انگلیسی کنکور

آیا می‌خواهید بدانید فرمول موفقیت در کنکور زبان چیست؟ برخی پاسخ می‌دهند کمک گرفتن از معلم خصوصی. این پاسخ زمانی که روش‌های دیگر را امتحان کردید و جواب نداد درست است. زمانی که تراز شما در آزمون‌های آموزشی علیرغم درس خواندن زیاد بالا نمی‌رود، یک جای کار ایراد دارد.

با کمک معلم خصوصی و ارزیابی متوجه خواهید شد که در کجای مسیر اشتباه می‌کردید. معلم خصوصی زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا زبان خود را تا سطح رتبه برترها بالا ببرید. با تمرین و تکرار فراوان، آموزش را در ذهن شما تثبیت می‌کند و با آموزش روش‌های تست زنی سرعتی، تست زدن را بهبود می‌بخشد.

استادبانک بهترین مرجع فرمول موفقیت در کنکور زبان انگلیسی

اگر خواستید معلم خصوصی برای زبان انگلیسی کنکور بگیرید، باید به دنبال راه‌های پیدا کردن یک معلم خصوصی خوب باشید. می‌توانید در بین مدارس و آموزشگاه‌ها بگردید یا راه راحت‌تر را انتخاب کنید. این راه راحت‌تر کمک گرفتن از پلتفرم آنلاین استادبانک است. استادبانک بزرگترین جامعه معلمان خصوصی در ایران است که پلی ارتباطی بین معلم و دانش‌آموزان می‌سازد. در این پلتفرم معلم‌های خصوصی تدریس زبان انگلیسی کنکور هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری وجود دارند. استادبانک خود به تنهایی یک فرمول موفقیت در کنکور زبان است.

سوالات متداول

  • درجه سختی کنکور زبان چقدر است؟ مانند تمام درس‌های دیگر، کنکور زبان نیز سختی‌های خود را دارد. در این کنکور تمام دفترچه به زبان انگلیسی است و زبان تخصصی آن از حرفه‌ای طرح می‌شود.
  • رتبه برترهای کنکور زبان چطور درس می‌خوانند؟ آن‌ها اول برنامه‌ریزی می‌کنند و سپس طبق همان برنامه جلو می‌روند. در این مسیر استمرار دارند و از روش‌های یادگیری جدید غافل نمی‌شوند.
  • معلم خصوصی در بالا رفتن تراز کنکور زبان تاثیر دارد؟ بله، در صورتی که به حرف او گوش دهید، طبق برنامه‌ریزی پیش روید و تمرینات خود را انجام دهید، معلم خصوصی می‌تواند سطح زبان شما را تا رتبه‌های برتر بالا ببرد.
  • از کجا بهترین معلم زبان انگلیسی را پیدا کنیم؟ در پلتفرم آنلاین استادبانک از سراسر ایران می‌توانید معلم انگلیسی پیدا کنید. بسته به ترجیح شما برای جلسات حضوری یا آنلاین، استادبانک به شما معلم معرفی می‌کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج