۱۴۴۳۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

توبه مشایی بی فایده است

بقایی و حسینی جانشین مشایی شدند

حاشیه نشینی مشایی، غیبتش در مجامع عمومی، پس گرفتن احکامش و سکوتش، چاره ساز نیست و از نظر اصولگرایان منتقد دولت، همچنان مشایی که با ایما و اشاره های مکرر، لیدر جریان انحرافی خوانده می شود، متهم ردیف اول است.

هفت صبح : نه تنها در آستانه رویدادهای مهم سیاسی مانند انتخابات، که به طور کلی در عرصه سیاست، فرستادن پیام و سیگنال های هدفمند برای رقیب و رفیق، یکی از تاکتیک های روزمره اهل سیاست است. این روزها مهم ترین این پیام ها اگرچه بین دو جریان سیاسی اصولگرا یعنی جبهه متحد و جبهه پایداری در جریان است ولی در گوشه و کنار هم می توان نشانه های دیگری را رصد کرد.

به عنوان نمونه دیروز رئیس جمهور طی حکمی سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی دولت منصوب کرد. پیش از این اسفندیار رحیم مشایی این سمت را عهده دار بود. چند روز پیش هم بقایی جایگزین مشایی در یکی از کمیسیون های تخصصی اقتصادی شده بود. بقایی در ماه های اخیر به طرز محسوسی جایگزین مشایی در اغلب برنامه های عمومی رئیس جمهور شده است. دیروز در مراسم ختم برادر محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور نیز بسیاری از چهره های دولتی حتی افرادی نظیر حجت الاسلام امیری فر که چندی پیش بازداشت شده بود، حضور داشتند ولی مشایی غایب بود. این نشانه ها را فعلا می توان اینگونه تفسیر کرد که اسفندیار رحیم مشایی تصمیم گرفته است که از عالم سیاست و رسانه خداحافظی کند و گوشه نشین این عرصه پرهیاهو باشد.

تغییرات و انتصاب های درون دولت و به حاشیه رفتن مشایی هم می تواند پیام دولت تفسیر شود برای اینکه منتقدان به ویژه منتقدان اصولگرایش، اندکی از حجم انتقادها بکاهند. اما آیا این پیام ها از سوی منتقدان دولت جدی گرفته می شوند؟ برای دریافت پاسخ چنین سوالی، می توانیم با هم دیروز عرصه سیاست را مرور کنیم. در مهم ترین اظهارات، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس که دیروز در مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین نشست خبری برگزار شده بود، بر پیوند یاران نزدیک به مشایی با اصلاح طلبان گفت و نشانه این امر ار هم مصاحبه علی اکبر جوانفکر با روزنامه اعتماد دانست و انتشار صفحه اول سفید روزنامه اعتماد دانست و انتشار صفحه اول سفید روزنامه ایران را هم با کارهای جریان های ملی گرا و نهضت آزادی مقایسه کرد و در نهایت نتیجه گرفت که رفتار این تیم، فتنه گرانه بوده است.

وی در حالی که به جبهه پایداری پیام می داد که دیر نکنند، چون صندلی شان در جبهه متحد رزرو شده است، به آنها توصیه کرد که حواس شان همچنان به اصطلاح طلبان و یاران مشایی باشد، ساده انگاری نکنند و نگویند که اصلاح طلبان تمام شده اند. وی البته به اصلاح طلبان فعال در مجلس هشتم تخفیف داد و گفت چون این افراد فتتنه گری نکرده اند، می توانند در مجلس آینده هم حضور داشته باشند. باهنر در نشست خبری جبهه متحد هم مشابه چنین حرف هایی را درباره جریان مشایی و اصلاح طلبان زده بود و از برنامه ریزی این جریان برای تشنج در انتخابات خبر داده بود.

حرف های باهنر درباره نزدیکی یاران مشایی و اصلاح طلبان را منوچهر متکی، دبیر هیات اجرایی جبهه متحد اصولگرایان هم تایید کرد و گفت که هدف مشترک آنها این است که اصولگرایان را در انتخابات دچار تشتت کنند. مهر تایید بعدی بر این سخنان را کاظم جلالی، عضو جبهه متحد اصولگرایان فرود آورد و گفت که جریان مشایی و اصلاح طلبان می خواهند اصولگرایان متفرق باشند.

علیرضا زاکانی، رئیس ستاد انتخاباتی اصولگرایان هم موضوع را بسیط کرد و گفت جریان نزدیک مشایی علاوه بر اصلاح طلبان با ضدانقلاب و ملی گرایان هم پیوند برقرار کرده، جمع اینها برای تهران و شهرستان های بزرگ برنامه ریزی کرده اند و رقبای سرسخت و با برنامه ای هستند و باید منسجم باشیم.

از اردوگاه پایداری ها هم علی اصغر زارعی، نماینده تهران که چند روز پیش اظهارنظری از او درباره مشایی منتشر شده بود که نشان می داد عقیده ندارد که جریان مشایی، از انحراف سازمان یافته برخوردار است، دیروز برای خبرگزاری فارس جوابیه ای فرستاد و گله کرد که چرا چنین خبری را منتشر کرده و در ادامه توضیح داد که وقتی هیچ کس نمی دانست انحرافی را با سیلی محکمی در مجلس نوازش داده است خبرگزاری فارس البته توضیحات زارعی را قبول کرد و گفت خبرنگارش سوءبرداشت کرده و او و جریان متبوعش یعنی جبهه پایداری ثابت کرده اند که مخالف جدی مشایی هستند.

بدین اعتبار، تحلیل خبرهای یک روز نشان می دهد که حاشیه نشینی مشایی، غیبتش در مجامع عمومی، پس گرفتن احکامش و سکوتش، چاره ساز نیست و از نظر اصولگرایان منتقد دولت، همچنان مشایی که با ایما و اشاره های مکرر، لیدر جریان انحرافی خوانده می شود، متهم ردیف اول است، چه که دو روز پیش، رسانه ها سخنان آیت الله مصباح یزدی را منتشر کردند که گفته بود اگر این افراد توبه هم کنند، بی فایده است.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بقایی و حسینی جانشین مشایی شدند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج