۱۴۴۳۲۶۸
۵۸۳
۵۸۳
پ

اعتراض یک حقوق‌دان به حکم زندان برای شروین

کامبیز نوروزی، حقوقدان گفت: پرونده شروین حاجی‌پور یکی از پرونده‌هایی است که افکار عمومی و حقوقدانان نسبت به آن اقناع نشده‌اند.

جماران: کامبیز نوروزی، حقوقدان گفت: پرونده شروین حاجی‌پور یکی از پرونده‌هایی است که افکار عمومی و حقوقدانان نسبت به آن اقناع نشده‌اند. یک تجدیدنظر کلی در سیاست کیفری باید اتفاق بیفتد که کار هنرمند و فعالان مدنی به زندان‌ها نکشد.

اعتراض یک حقوق‌دان به حکم زندان برای شروین

کامبیز نوروزی حقوقدان گفت: دادگاه غیر علنی بوده؛ و اینکه یک خواننده به خاطر یک ترانه ساده بخواهد به این شکل محکومیت زندان بگیرد، از لحاظ حقوقی قابل قبول نیست.

او افزود: اساسا زندان جای این قبیل افراد نیست. کافی است ما نگاه کنیم که به خصوص در طول ۱۵ سال اخیر چقدر رأی زندان برای هنرمندان و فعالان مدنی صادر شده و هیچ اثری هم از لحاظ میزان نارضایتی افراد جامعه نسبت به رفتارهایی که اتفاق می‌افتد، نداشته است.

نوروزی گفت: رئیس قوه قضائیه این اختیار را دارد که دستور رسیدگی مجدد به عنوان اعاده دادرسی بدهد. این موضوع در قوانین ما پیش‌بینی شده و من امیدوارم آقای محسنی اژه‌ای که همواره تکیه داشته‌اند بر اینکه از مجازات زندان کمتر استفاده و به قانون عمل شود، دستور رسیدگی مجدد به این پرونده بدهد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج