۱۴۴۲۴۵۱
۸ نظر
۱۰۶۱
۸ نظر
۱۰۶۱
پ

پزشکیان، سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد

مسعود پزشکیان دو روز پس از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری‌اش توسط مقام معظم رهبری،‌ بعداز ظهر امروز در مجلس شورای اسلامی برای پاسداری از قانون اساسی سوگند یاد کرد.

ایرنا: در ادامه مراسم تحلیف رئیس جمهوری، پس از سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت السلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، مسعود پزشکیان در حضور رئیس قوه قضاییه و هم‌چنین اعضای شورای نگهبان که در مراسم تحلیف حضور دارند، برای پاسداری از اسلام و قانون اساسی سوگند یاد کرد.

پزشکیان، سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد

در متن سوگند رییس جمهور آمده است:

بنابر اصل ۱۲۱ قانون اساسی رئیس‌ جمهور در مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در جلسه‌‌ای‌ که‌ با حضور رئیس‌ قوه‌ قضائیه‌ و اعضای‌ شورای‌ نگهبان‌ تشکیل‌ می‌‌شود، به‌ ترتیب‌ زیر سوگند یاد می‌‌کند و سوگندنامه‌ را امضا می‌‌نماید:

بسم‌‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

«من‌ به‌ عنوان‌ رئیس‌‌جمهور در پیشگاه‌ قرآن‌ کریم‌ و در برابر ملت‌ ایران‌ به‌ خداوند قادر متعال‌ سوگند یاد می‌‌کنم‌ که‌ پاسدار مذهب‌ رسمی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و قانون‌ اساسی‌ کشور باشم‌ و همه‌ استعداد و صلاحیت‌ خویش‌ را در راه‌ ایفای‌ مسئولیت‌هایی‌ که‌ برعهده‌ گرفته‌‌ام‌ به‌ کار گیرم‌ و خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و اعتلای‌ کشور، ترویج‌ دین‌ و اخلاق‌، پشتیبانی‌ از حق‌ و گسترش‌ عدالت‌ سازم‌ و از هرگونه‌ خودکامگی‌ بپرهیزم‌ و از آزادی‌ و حرمت‌ اشخاص‌ و حقوقی‌ که‌ قانون‌ اساسی‌ برای‌ ملت‌ شناخته‌ است‌، حمایت‌ کنم‌.

در حراست‌ از مرزها و استقلال‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ و فرهنگی‌ کشور از هیچ‌ اقدامی‌ دریغ نورزم‌ و با استعانت‌ از خداوند و پیروی‌ از پیامبر اسلام‌ و ائمه‌ اطهار علیهم‌ السلام‌ قدرتی‌ را که‌ ملت‌ به‌ عنوان‌ امانتی‌ مقدس‌ به‌ من‌ سپرده‌ است‌ همچون‌ امینی‌ پارسا و فداکار نگاهدار باشم‌ و آن‌ را به‌ منتخب‌ ملت‌ پس‌ از خود بسپارم‌.»

پزشکیان، سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      الفاتحه مصلوات👋

    • ناشناس

      باسلام جناب آقای رئیس جمهور بخدا مملکت تو دارن میچاپن خبر ترابه خدا دنبال اینها را بگیر تو بازار دزدی میکنن که هیچ کس خبر. نداره یه کاری بکن اینقدر طبقات اجتماعی نداشته باشیم پدرمون دراومد ازگرونی؟

    • حسینما

      انشاالله موفق و سربلند و تامین کننده حقوق ملت بزرگ ایران باشید

    • ناشناس

      اخرش اگه کله پا نشی!

    • ناشناس

      خدابخیر‌کنه

    • Jam

      بهتره عبارت"آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم " را از این قسم نامه ریایت جمهوری حذف کنند.
      چون هرکدام از روسای جمهور به نوبه خود این قسم نامه را با وجودیکه به قرآن قسم خورده بودند زیر پا گذاشته اند. جهت یاد آوری فقط یک مورد از هر کدام از ۴ رئیس جمهور گذشته که در دوره خود مرتکب شده اند : ....

    • ناشناس

      موفق باشین و متعهد به سوگند و پیمان خوبش با خداوند و ملت ... ایزد منان پشتیبان و همراهتون ان شاالله

    • ناشناس

      یادش رفت بگه مردمی که تلوزیون میلی نمیبینن باید نیم ساعت وقت بزارن تا اینترنت وصل بشه با چند بار قطع و وصل ببینن که من دارم قسم رئیس دولتی میخونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج