۱۴۴۲۳۱۰
۱ نظر
۵۰۱
۱ نظر
۵۰۱
پ

هزینه عجیب‌ ایرانی‌ها برای عمل تغییر رنگ چشم

روزنامه همشهری گزارشی منتشر کرده که در آن از هزینه نجومی ایرانی‌ها برای عمل تغییر رنگ چشم خبر داده است.

روزنامه همشهری گزارشی منتشر کرده که در آن از هزینه نجومی ایرانی‌ها برای عمل تغییر رنگ چشم خبر داده است.

هزینه عجیب‌ ایرانی‌ها برای عمل تغییر رنگ چشم

بخشی از این گزارش را بخوانید:

تب جراحی‌های نامتعارفِ زیبایی در سال‌های اخیر تا حدی در جهان و ازجمله در ایران بالا گرفته که دیگر نگران‌کننده شده است. تغییر شکل گوش‌ها به شکل گوش حیوانات، دو تکه کردن زبان، کاشت نگین در چشم و تغییر دائمی رنگ چشم‌ها تعدادی از این جراحی‌ها هستند که هواداران کمی هم ندارند.

تغییر رنگ چشم‌ها در حالی در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده که هم از نظر خود مراجعین و چشم‌پزشک‌ها عمل بسیار گرانی محسوب می‌شود و هم عوارض و آسیب‌های فراوانی دارد که حتی می‌تواند کار فرد را به پیوند قرنیه بکشاند.

با وجود این همه عوارض، خیلی از کلینیک‌ها، اما بر انجام این عمل اصرار دارند و پول‌های خوبی هم به جیب می‌زنند. بعضی از آن‌ها حتی هزینه را به دلار می‌گیرند. یکی از این کلینیک‌ها که وابسته به یکی از مراکز بسیار معروف و معتبر چشم‌پزشکی در تهران است، اعلام کرده چون این عمل از امسال در ایران غیر قانونی شده، ما آن را در کشور عمان انجام می‌دهیم. درضمن دستگاه‌های ما در عمان پیشرفته‌ترند. هزینه عمل هم ۵ هزار دلار است. البته اگر مشتری تک‌رنگ انتخاب کند، ۵ هزار دلار و اگر رنگ ترکیبی باشد، ۶ هزار دلار قیمت دارد.

این کلینیک حتی بلیت پرواز و هتل را هم خودش بر عهده می‌گیرد و البته با هزینه مشتری. متصدی کلینیک می‌گوید: ما نزدیک‌ترین هتل‌ها به کلینیک را به شما معرفی می‌کنیم و حتی ماشین می‌فرستیم که شما را از هتل تا کلینیک بیاورند و برعکس. درضمن این عمل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و جزو عمل‌های راحت است.

متصدی این کلینیک در پاسخ به این که دیابت و سن مشکلی پیش نمی‌آورد، می‌گوید: دیابت و فشار خون که اصلا مشکلی ندارد. سن هم هیچ تاثیری ندارد. ما مراجعه‌کننده ۶۴ ساله هم داشتیم که می‌خواست رنگ چشمش را تغییر بدهد!

 این جراحی در حال حاضر چند روش دارد؛ در یک روش که از ۱۰ – ۱۲ سال قبل رایج بوده، یک ماده رنگی را داخل و روی قسمت رنگی چشم می‌کاشتند. این روش خیلی پرعارضه بود و در چندین مورد، فشار چشم و گلوکوم و نابینایی هم داد و به همین دلایل منسوخ شد. روش رایج فعلی این طور است که وسطِ ضخامتِ لایه قُدامی چشم که لایه‌ای شفاف و بی‌رنگ است و نیم میلی متر هم بیشتر ضخامت ندارد را با لیزر یا چاقوی مخصوص باز می‌کنند و آن ماده رنگی را داخل آن ضخامت اضافه می‌کنند که نه داخل چشم برود و نه بیرون بریزد. ولی چون این بافت زنده است و دائم در آن متابولیسم اتفاق می‌افتد، به مرور آن رنگ - بسته به نوع و غلظت رنگ - کمرنگ می‌شود، ولی این طور نیست که کاملا برطرف شود. این رنگ برای همیشه می‌ماند.

معمولا رنگ را غلیظ‌تر درست می‌کنند؛ ۴ – ۵ ویال دارند که با ترکیب کردن آن‌ها معمولا به رنگ مورد نظر می‌رسند. ولی چون چشم ما شرقی‌ها یک بیس تیره دارد، طبیعتا به روشنیِ چشم‌های اروپایی در نمی‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برا پول کارا میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج