قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۱۴۴۸
۸۱۷
۸۱۷
پ

اولین یادداشت درباره فیلم جدید مدیری که غافلگیرتان می‌کند

مهران مدیری چهره‌ای محبوب و محترم است که برای چند نسل خاطره آفریده و لبخند به لب‌ها آورده.

فیلمتو: مهران مدیری چهره‌ای محبوب و محترم است که برای چند نسل خاطره آفریده و لبخند به لب‌ها آورده. ما این کمدین را دوست داریم و جایگاه بلند او در هنر را از یاد نمی‌بریم. با این حال نمی‌توانیم ضعف‌های دومین فیلم سینمایی‌اش یعنی «ساعت ۶ صبح» را نادیده بگیریم.

ابتدا تاکید می‌کنیم شما هم بلیت بخرید و فیلم را ببینید. در ادامه، بخشی از گزارش هفت‌صبح که منطبق با زاویه نگاه تحریریه فیلمِتو ‌است را به قلم محمد صابری مرور می‌کنیم.

«ساعت ۶ صبح» تیزری جذاب و کنجکاوی‌برانگیز دارد اما مخاطبی که وارد سالن سینما شده، احتمالا بیش از جذابیت موقعیت‌هایی مانند «دختری در کانال کولر» یا «پسری در کمین اسلحه پلیس»، چرایی آن‌ها برایش محل سوال است؛ همین جاست که فیلم تازه مهران مدیری با چالش جدی مواجه می‌شود.

اولین یادداشت درباره فیلم جدید مدیری که غافلگیرتان می‌کند

فعلا زود است درباره ضعف‌های«ساعت ۶ صبح» صحبت کنیم. هر چه باشد، مهران مدیری خودش این فیلم را یکی از مهمترین آثارش می‌داند و ما هم منتظر می‌مانیم تا طیف گسترده‌تری از مخاطبان به تماشای آن بنشینند و نسبت به آن واکنش نشان دهند.  

نویسنده و کارگردان «ساعت ۶ صبح» مهران مدیری است و مانند اکثر کارهای دیگرش، یکی از نقش‌های کلیدی را برای خود کنار گذاشته. این‌جا شمایلی متفاوت از یک مامور ارشد انتظامی از او شاهد هستیم.

واقعیت این است که شاید بتوان بازیگری و کارگردانی مدیری را با اغماض، قابل قبول توصیف کرد اما «ساعت ۶ صبح» به شدت از زاویه فیلمنامه دچار آسیب شده. علاوه بر موقعیت عجیب کاراکترها، اغلب کنش‌ها و واکنش‌ها در نیمه دوم، از منطق کافی برخوردار نیستند و به همین دلیل مخاطب به سختی می‌تواند با آن همراه شود.

«ساعت ۶ صبح» بار دیگر دو نکته را ثابت کرد: اول اینکه مدیری برای درخشیدن، نیاز به یک همکار فیلمنامه‌نویس توانمند دارد و دیگر اینکه، او یک کمدین است؛ کاش کمتر سراغ تجربه‌های جدی برود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج