جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۴۰۴۴۵
۲۵ نظر
۸۹۷۷
۲۵ نظر
۸۹۷۷
پ

آقای پزشکیان! دَم شما گرم، قرارمان این نبود

یک اظهارنظر نسنجیده از مسعود پزشکیان در سخنرانی روز یک شنبه در مجلس با واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی مواجه شد.

برترین‌ها: یک اظهارنظر نسنجیده از مسعود پزشکیان در سخنرانی روز یک شنبه در مجلس با واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی مواجه شد. در این باره دو نظر وجود دارد، یکی پروژه براندازها و مخالفان داخلی برای بی‌اعتبار کردن رئیس جمهور منتخب مردم و دیدگاه بعدی این است که پزشکیان هنوز آمادگی صحبت کردن در جایگاه یک رئیس جمهور را ندارد و روی حرفهایش مسلط نیست.

آقای پزشکیان! دَم شما گرم، قرارمان این نبود

در ادامه به بررسی این دو نظر خواهیم پرداخت: 

نظریه اول: 

روزنامه هم‌میهن در واکنش به این انتقادات موضع متفاوتی گرفت: اظهارات مسعود پزشکیان در مجلس، با واکنش گسترده‌ای مواجه شد و این شبهه را شکل داد که او گفته به دهان تحریمی‌ها و مردمی که رای نداده‌اند، مشت محکم زدیم! این درحالی است که بررسی‌های کانال تلگرامی راهبرد نشان می‌دهد وی چنین مطلبی نگفته است.

عین جمله پزشکیان در آن جلسه در مجلس چنین است: «امیدوارم خدا ما را شرمنده مردم عزیزی که علی‌رغم تبلیغات آمدند و مشت محکمی بر دهان دشمنان که در خارج و داخل نشسته بودند زدند، نکند.» آنچه پزشکیان گفت معطوف به رسانه‌هایی بود که تبلیغات می‌کردند. پزشکیان در پی این نقدها و ادعاها در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بازتر شدن فضای سیاسی و افزایش مشارکت یک بازی برد-برد برای مردم و حاکمیت است.

دشمنان مردم ایران تمام تلاش‌شان را کردند تا نگذارند مردم پای صندوق‌ها بیایند. حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست. وظیفه ‌دولت ایران پیگیری مطالبات بحق تمام مردم است.»

آقای پزشکیان! دَم شما گرم، قرارمان این نبود

نظریه دوم:

کانال تلگرامی سهند ایرانمهر هم به نوعی این صحبت‌های پزشکیان را ناشی از جو ریاست جمهوری دانست: پدرم می‌گفت دهه شصت به اتفاق پدربزرگ مادری‌ات سوار اتوبوس بودیم و از سفر مشهد برمی‌گشتیم. پدربزرگت خسته از سفر، بنای غرولند و گلایه از زمین و آسمان گذاشت که این چه وضع جاده است؟ این چه وضع مملکت‌داری است؟ این چه وضع هواست؟ که ناگهان اتوبوس متوقف شد و خبرنگار صدا و سیما با دوربین همراه داخل شد و در کسری از ثانیه میکروفون را جلوی دهان پدربزرگت گرفت و پرسید:«حاج آقا سفر چطور بود؟».  

ایشان هم بی‌هیچ تامل و مکثی گفت:«همه چی بسیار عالی بود!». خبرنگار انگار که آمده بود چیزی را ثابت کند و اعترافش را هم گرفته باشد به همین جواب اکتفا کرد و رفت. پدرم می‌گفت از پدربزرگت پرسیدم:«حاج آقا! اون همه انتقاد و گلایه چی بود و این جواب درجا چی بود؟».پدربزرگت با شرمندگی گفت:«والله نمی‌دونم چی شد اصلا خودمم حرفی که جلو دوربین رو گفتم قبول ندارم اما لاکردار نمی دونم اون دسته بیل چی بود همچین که گرفت جلو دهنم حرفایی که میکرفون می‌خواست از حلقومم اومد بیرون».  

 جناب پزشکیان در مناظره‌های انتخاباتی خود را نسبت به کسانی که قصد مشارکت در انتخابات ندارند٬ دغدغه‌مند نشان می‌داد و می‌گفت باید صدای آنها را شنید و ما مسئول این عدم مشارکتیم. پس از انتخابات هم در اولین سخنرانی گفت که می‌خواهد «صدای آن ۶۰درصد باشد» و حالا وقتی پشت تریبون مجلس قرار می‌گیرد از «مشت محکم» می‌گوید. هواداران رییس‌جمهور می‌توانند کلی بحث کنند که:«منظورش فلان بوده است/ خیلی نباید وسواس داشت و خرده‌گیر بود/ آقای پزشکیان ته ذهنش می‌داند چه می‌خواهد و خواست شسته رفته‌ای دارد اما به اصطلاح عامیانه «کیلویی» حرف می‌زند/ یا به قول پدربزرگ ما: «بعضی چیزها و بعضی جاها کاری می‌کنند که بعضی حرف‌ها ناخوداگاه از حلقوم آدم می‌زند بیرون!»  

همه این حرف‌ها را تا مدتی می‌توان به گوش جان نیوش(!)کرد و نشنیده گرفت یا برای مردم توجیه کرد اما یک واقعیت را نباید از نظر دور داشت که «کلمه» چیز بسیار مهمی است و برای کسی در چنین جایگاهی به مراتب مهم‌تر.  

مشاوران آقای پزشکیان «باید» او را متوجه بار معنایی کلمات و مقید به «پرنسیپ»(اصولمند) سیاسی کنند. منظور از بارمعنایی کلمات این است که  فی المثل یادآور شوند در زبان فارسی یا دایره لغات در سپهر سیاسی ایران «مشت محکم» دقیقا چه معنایی می‌دهد و «من صدای آن ۶۰ درصد هم هستم»یا «ما مسئول قهر مردمیم» چه معنایی دارد؟  پرنسیپ داشتن هم به این معناست که ایشان به جای غریزی سخن گفتن، نسبت به آنچه که می‌خواهد «خودآگاهی» داشته باشد و اصول و ملزومات آن را در رفتار و گفتار هم نشان بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      جراح قلب خوبی هست ولی رئیس جمهور نه

    • ناشناس

      عالی اگه فضولی نکنید

    • ناشناس

      بزارید کارشو کنه

    • مهربانی

      حالا بزارید بیاد بشینه رو اون صندلی رییس جمهوری بعد شروع کنید

    • رزمنده

      رئیس جمهور باسوادی است اگر فضولی وسنگ اندازی وچوب لای چرخ نگذارند

    • ناشناس

      ما که بهش رای دادیم متوجه حرفش شدیم ، برترین ها تو قاطی جلیلیچی ها شدی

    • ناشناس

      ایول خوشم اومد ایشان رئیس جمهور ولایت مدار و متدینی هستند نمی دونستید بدونید

    • ناشناس

      متن و نظر اول جامع و کامل است و جمله آقای پزشکیان هم جمله سالمی با هر نگاهی است

    • ناشناس

      دو حالت بیشتر ندارد..یا اینکه بله قربانگو باشه و هر چه گفتن ،چشم بگه و مثل بقیه بشه ......فقط حرفلیش در حد شعاری و وعده باشد ...یا واقعا خودش باشه و سر حرفهایش ....رفتار و حرکاتش با حرفهایش یکی نیست...یا بلید مًل همان ها باشد سر سفره آنها و همسفره باشد ..یا مردمی...که بعید است بزارند .....

    • ناشناس

      تهش پزشکیان دولت سوم روحانی است...سو مدیریتش پدر مملکت رو در میاره تا جایی که مردم بگن روحانی خدا پدرتو بیامرزد....

    • ایرانی باغیرت

      تا وقتی که دلار از پایه قیمت گذاری کالاها از ایران حذف نشه هیچ کسی توان موفقیت تو مسیر کشور داری رو نداره حتی اگر حضرت موسی ع باشی
      آخه وقتی همه چیز داخل ایران دارن با دلار قیمت گذاری میکنن و پول ملی ایران هیچ ارزشی مالی نداره اینا چطور موفق به عملی کردن وعده هاشون میشن .....؟؟؟؟؟؟

    • میم

      به آقای پزشکیان رای ندادم اما برای موفقیت ایشان دعا میکنم.

    • ناشناس

      اتفاقا گزارش برترین ها، بجا و صحیح و بدون ایراده. لطفا دوبار، متن را بخون عزیزم

    • ناشناس

      جدی می‌فرمایید؟بابا بس کنید این از همشون سوادش بالاتره

    • ناشناس

      من هم همین طور

    • ناشناس

      دکتر پزشکیان سیاست مدار دانایی است

    • آناهید

      دقیقا

    • ناشناس

      کلا تو مناظره‌ها هم هیچ کدومشون بلد نبودند حرف بزنن،معلوم بود که هر کدومشون بشه باید یک دوره کلاس آموزش سخنوری بعد لباس پوشیدن برن

    • ناشناس

      جانم فدای صداقتت پزشکیان

    • ناشناس

      هم جراح خوبی بوده هست و هم شایسته رییس جمهوری سعی کن فکرت و چشمت را خوب باز کنید

    • پارسی

      این بنده خدا هنوز نیامده دشمنی ها و مزخرف گویی ها راجب بهش شروع شده .با با بزارید بتده خد ا عرقش خشک بشه بعد شروع کنید چوب لای چرخش گذاشتن .

    • ناشناس

      قابل‌توجه‌اونایی‌که‌فکر‌می‌کردن‌علی‌اباد‌شهره

    • م آ

      بارها به ابو علی سینا پست ومقام صدارت شد ولی جواب ابوعلی سینا این بود من یک پزشکم.از کشور داری هیچ نمی دانم.پس مرا واگذارید تا به درمان بیماران بپردازم .در بعضی مواقع او از دست خلفا وامیران در حال فرار بوده.هیچ کدام این نامزدها کشورداری ننی داتتد.بیچاره مردم.‌..

    • ناشناس

      چرا به زاکانی هیچی نمیگید نصف بوجه تهران بلعیده این بنده خدا هنوز مملکت ندادند دستش

    • ناشناس

      درود بر پزشکیان
      ما متوجه منظورش شدیم و هیچ ایرادی نداشت.
      دنبال چی هستن تعدادی ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج