۱۴۴۰۱۶۴
۱۱۲
۱۱۲
پ

رپورتاژ آگهی

درمان کبودی و تورم ناشی از تزریق فیلر لب با مصرف مکمل گیاهی پیناهیل

ما در این مقاله قصد داریم به‌صورت تخصصی در مورد بروملین صحبت کنیم و فواید و عملکرد آن را برای شما توضیح دهیم.

فیلرها ممکن است به‌خودی‌خود باعث تورم شوند، چرا که مواد تزریقی می‌توانند به بافت اطراف فشار وارد کنند همچنین ورود و خروج سوزن داخل پوست ممکن است باعث پارگی مویرگ‌ها و در نتیجه خونریزی‌های سطحی در زیر پوست شود. همین مسئله باعث کبودی و ورم بعد از تزریق ژل می‌شود. میزان کبودی و ورم بعد از تزریق تا حد زیادی بستگی به نحوه عملکرد پزشک دارد. اگر پزشک تبحر و تخصص بالایی داشته باشد به‌احتمال زیاد مقدار کبودی کمتر خواهد بود. اما درهرصورت شما مقداری از تورم و کبودی را بعد از تزریق فیلر لب تجربه خواهید کرد. این تورم و کبودی حدود ۱۰ الی ۱۴ روز بعد از تزریق به‌صورت کامل از بین می‌رود، اما اگر بخواهید روند بهبود آن را تسریع کنید می‌توانید از داروهای ضدالتهابی حاوی بروملین مانند پیناهیل استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که توصیه‌های پزشک را حتماً رعایت کنید که از جمله مهم‌ترین آنها استفاده از کمپرس سرد روی لب‌ها بعد از تزریق است. ما در این مقاله قصد داریم به‌صورت تخصصی در مورد بروملین صحبت کنیم و فواید و عملکرد آن را برای شما توضیح دهیم.

درمان کبودی و تورم ناشی از تزریق فیلر لب با مصرف مکمل گیاهی پیناهیل

بروملین چیست؟

بروملین مخلوطی از آنزیم‌های هضم‌کننده پروتئین (پروتئولیتیک) است که از میوه و ساقه آناناس استخراج می‌شود و به دلیل خواص ضدالتهابی و فیبرینولیتیک خود، می‌تواند تورم و کبودی را کاهش دهد. همچنین به‌عنوان یک مکمل غذایی با خواص ضدالتهابی نیز استفاده می‌شود. در واقع اصلی‌ترین کاربردهای بروملین شامل موارد زیر هستند:

  • کاهش تورم بینی، سینوس‌ها یا لثه‌ها پس از جراحی یا آسیب
  • درمان استئوآرتریت، درد عضلانی
  • بهبود درد بعد از جراحی دندان و بینی
  • سرطان
  • مشکلات گوارشی
  • استفاده موضعی برای کمک به بهبود بافت مرده پوست در بیماران مبتلا به سوختگی‌های جدی پوستی
  • درمان کبودی و تورم پس از تزریق فیلر

آناناس یک میوه بومی آمریکای جنوبی است؛ اما در سرتاسر جهان در آب‌وهوای گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نیز کشت می‌شود. کاستاریکا، فیلیپین و برزیل از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان آناناس در جهان هستند. آناناس از دیرباز سابقه استفاده به‌عنوان یک محصول دارویی را داشته است و در طب سنتی نیز از آن برای کمک به هضم غذا استفاده می‌شود. در صنایع غذایی مدرن بروملین اغلب به‌عنوان نرم‌کننده گوشت استفاده می‌شود.

نحوه مصرف بروملین برای کاهش التهاب و کبودی لب‌ها پس از تزریق

بروملین معمولاً به‌صورت قرص، کپسول، کرم موضعی و عصاره مایع تهیه می‌شود. رایج‌ترین نوع آن کپسول‌ها و قرص‌های 500 میلی گرمی و 250 میلی گرمی هستند. دوز بروملین پیشنهاد شده توسط تولید کنندگان مصرف 500 میلی گرم یک یا دو بار در روز است. توصیه می‌شود بروملین را با غذا مصرف نکنید زیرا به عنوان یک آنزیم گوارشی عمل می‌کند. مصرف بروملین می‌تواند شدت کبودی، تورم و درد را تا حد چشمگیری کاهش بدهد؛ لذا توصیه می‌شود علاوه بر رعایت توصیه‌های پزشک پس از تزریق ژل حتماً مصرف بروملین را نیز جدی بگیرید. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد بروملین می‌تواند به حذف پوست مرده و آسیب دیده در بزرگسالان و کودکان مبتلا به سوختگی‌های جدی کمک کند.

نقش بروملین در کاهش درد پس از جراحی

دردهای بعد از عمل ناخوشایند هستند. تروما و آسیب بافت در طول جراحی منجر به تخریب غشای سلولی و آزادشدن فسفولیپیدهایی می‌شود که از طریق آنزیم‌های COX-1 و COX-2 به پروستاگلاندین‌ها و سایر متابولیت‌ها تبدیل می‌شوند و در نهایت باعث درد می‌شوند. یک عامل ضددرد و کبودی به نام بروملین که از ریشه میوه آناناس استخراج می‌شود تأثیر زیادی در سرکوب درد دارد. مطالعات متعدد زیادی از فواید تجویز خوراکی بروملین برای کنترل درد و تورم ناشی از جراحی حمایت کرده‌اند. این مطالعات نشان داده‌اند که بروملین دارای خواص ضددرد و ضدالتهابی بوده و درد بعد از جراحی را تسکین می‌دهد. شواهد تجربی نشان می‌دهد که عملکرد ضدالتهابی بروملین طی چندین فرایند انجام می‌شود که عبارت‌اند از؛ با افزایش فعالیت فیبرینولیتیک، کاهش سطح فیبرینوژن پلاسما و برادی کینین که منجر به کاهش ادم و درد می‌شود. خواص ضددرد بروملین به دلیل تأثیر مستقیم آن بر واسطه‌های درد و عملکرد ضدالتهابی غیرمستقیم آن منجر به تسکین درد می‌شود.

عوارض جانبی بروملین چیست؟

طبق مطالعات انجام شده و نظرات ثبت شده به نظر می‌رسد شایع‌ترین عوارض جانبی بروملین مربوط به معده باشند. عوارضی مانند اسهال و ناراحتی معده در مورد مصرف دوز بالای بروملین گزارش شده‌اند.

عوارض جانبی گزارش شده بروملین در صورت مصرف دوز بالاتر از حد مجاز عبارت‌اند از:

  • اسهال
  • نفخ
  • پریودهای سنگین (خونریزی قاعدگی)
  • حالت تهوع، استفراغ
  • خشکی دهان
  • عکس‌العمل‌های آلرژیک
  • تحریک یا بثورات پوستی
  • زخم‌های دهان

از نظر تئوری، بروملین ممکن است خاصیت رقیق‌کنندگی خون داشته باشد. زیرا دارای خواص فیبرینولیتیک و از سنتز فیبرینوژن جلوگیری می‌کند. اگر از یک عامل رقیق‌کننده خون مانند وارفارین، آسپرین یا سایر عوامل استفاده می‌کنید، قبل از مصرف بروملین با پزشک خود مشورت کنید.

واکنش‌های آلرژیک به بروملین ممکن است در افرادی که به آناناس حساسیت دارند رخ دهد. همچنین اگر به نیش زنبور و غذاهایی مانند آناناس، پاپایا یا کرفس حساسیت دارید نیز واکنش‌های آلرژیک ممکن است رخ دهد. دوزهای بالاتر بروملین تا ۱۸۴۰ میلی‌گرم ضربان قلب را افزایش می‌دهد، بنابراین از مصرف دوز بالا خودداری نمایید. اطلاعات کافی از اینکه آیا مصرف بروملین در دوران بارداری یا شیردهی بی‌خطر است یا خیر وجود ندارد؛ بنابراین قبل از استفاده حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

سخن نهایی

بروملین مخلوطی از آنزیم‌های استخراج شده از گیاه آناناس است. این مکمل به‌عنوان یک مکمل غذایی بدون نسخه برای کمک به بهبود درد و التهاب پس از عمل بینی و تزریق فیلر پوستی و همچنین هضم یا برداشتن پوست مرده پس از سوختگی‌های جدی استفاده می‌شود. بروملین به‌عنوان یک مکمل غذایی به‌صورت قرص، کپسول یا عصاره مایع خوراکی موجود است. بروملین پیناهیل به‌صورت کپسول‌های ۲۵۰ میلی‌گرمی در بسته‌های ۳۰ عددی موجود است که بهتر است ۲۴ ساعت پس از عمل بینی یا پس از تزریق ژل بسته به‌شدت آسیب ناحیه به‌صورت روزانه ۲ الی ۳ عدد از کپسول را تا بهبودی کامل مصرف نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مکمل گیاهی پیناهیل از طریق سایت آمیتیس نیک دارو اقدام نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج