جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۹۵۱۴
۸ نظر
۱۶۱۸
۸ نظر
۱۶۱۸
پ

آیین‌نامه خودروهای کارکرده یا رویا فروشی به مردم!

بعد از ابلاغ آیین‌نامه خودروهای کارکرده ابهاماتی در خصوص موانع اجرایی شدن آن مطرح شده است.

برترین‌ها: بعد از ابلاغ آیین‌نامه خودروهای کارکرده ابهاماتی در خصوص موانع اجرایی شدن آن مطرح شده است. 

آیین‌نامه خودروهای کارکرده یا رویا فروشی به مردم!

در این رابطه بیشتر بخوانید: رونمایی از آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده

در حالی در هفته‌های آینده دولت چهاردهم فعالیت خود را آغاز می‌کند که بازماندگان دولت سیزدهم در چند روز پایانی فعالیت، به یک‌باره از مصوبه‌ای پرده‌برداری کردند که به اعتقاد کارشناسان، پوست موز به زیرپای دولت پزشکیان خواهد بود. با انتشار آیین‌نامه خودروهای کارکرده، انتقادات از این طرح دولت سیزدهم به اوج خود رسیده است.

سیامک قاسمی، اقتصاددان نوشت: باز هم مثل همیشه مسىولین دولت وعده روی هوا دادند و مردم نازنین ایران هم زود به این رویاها دل بستند. وعده‌ای که به نظر بیشتر هدفش افزایش انتظارات و پوست خربزه زیر پای دولت بعد است. در شرایطی گفتنه‌اند که همه مردم ایران می‌توانند خودرو کارکرده وارد کنند که کسی درباره دو بند این مصوبه چیزی نمی‌گوید:

۱- در ماده ۳ تاکید شده که ارز برای این واردات باید خارج از ایران باشد. و با توجه به پیمان سپاری کامل ارزی صادرات غیرنفتی وعدم امکان رفع تعهد ارزی با خودرو کارکرده و ممنوعیت خروج ارز از کشور، عملا محدودیت کامل ارزی برای واردات وجود دارد.

۲- در بند ت ماده ۵ آمده است، همه افراد حقیقی برای واردات باید تاییدیه تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش بگیرند! این دو بند به‌تنهایی کافی است که بدانیم که مثل همیشه «خبردرمانی» و «رویافروشی» کرده‌اند.

این دو بند به‌تنهایی کافی است که بدانیم که مثل همیشه «خبردرمانی» و «رویافروشی» کرده‌اند.

امیرآبادی فراهانی، سیاستمدار نوشت:  ‌با این آئین نامه یعنی کوه موش زایید!! یعنی رانت!! یعنی فقط شعار وتبلیغات!! لطفا مردم سرکار نزارید این آئین نامه قابلیت اجرایی ندارد.

 شقاقی، اقتصاددان درباره این آیین‌نامه گفت: آیین نامه نمایشی و غیر قابل اجرا است. از نظر او مصوبه واردات خودروهای مدل بالای 2019، جدا از ابهامات خرد زیادی که دارد از حیث عدم هماهنگی و عدم سازگاری با متغیرهای کلان اقتصادی از جمله بازار ارز و نیز عدم تعریف این سیاست خرد، ذیل نقشه راه و استراتژی بلندمدت صنعت خودروسازی کشور نیز مبهم و بلاتکلیف است و درنتیجه به نظر می رسد اولا قابلیت اجرایی نخواهد داشت و ثانیا می تواند به بهم ریختگی بازار ارز و هزینه زایی بر رفتار اجتماعی و اقتصادی جامعه اثرگذار باشد.

محمدصادق الحسینی، اقتصاددان در واکنش به خبر واردات خودرو عنوان کرد: این حرف‌ها را جدی نگیرید. آزاد شدن واردات خودرو کارکرده اصلا نیازی به مصوبه دولت نداشت. به گفته او، این کار نمایشی است، چون ارز آن را برای بانک مرکزی تخصیص بدهد که نمی‌دهد؛ تا الان هم همین بوده است. یک بازی رسانه‌ای است؛ پس فعلا اتفاق جدیدی نیفتاده است.

 از نظر سعید مشکات، کارشناس اقتصادی چنین مصوباتی، پوست موز زیر پای دولت جدید است. او در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: من جای پزشکیان باشم، همان روز اول شروع به کار دولت جدید، تمام طرح‌ها و مصوبات بعد از روز انتخابات که توسط مدیران قبلی ابلاغ شده را لغو می‌کنم. چرا؟ چون برخی از این مصوبات، پوست موز زیر پای دولت جدید است. برای مثال، همین طرح واردات خودرو دو سال پیش تصویب شد، چون ارز کافی برای واردات نبود، دولت سیزدهم آن را ابلاغ نمی‌کرد، اما یک‌باره در آخرین روزهای دولت سیزدهم این طرح ابلاغ شد.

این تحلیلگر اقتصادی در ادامه متذکر شد: چرا؟ چون پزشکیان به دلیل نبود ارز کافی آن را اجرا نمی‌کند که باعث نارضایتی می‌شود، یا اگر اجرا کند، دلار آزاد جهش می‌کند. در هر دو حالت، پوست موز زیر پای دولت جدید انداخته شده است.

 

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      همش الکیه فقط می هوان برا پزشکیان داستان درست کنن

    • ناشناس

      بیچاره شدیم رفت

    • ناشناس

      خدا لعنتشون کند. تا آخرین لحظه مردم را اذیت میکنند

    • ناشناس

      برترین ها شما دیگه ساکت باش از روزی که این بخشنامه صادر شد کلی قیمت ماشین آمد پایین دوم اینکه خیلی راحت میشه ماشین از امارات یا کشورهای دیگه خرید خیلی ایرانی آنجا کار می کنند اینجا پول ایرانی به حسابشون واریز میشه و آنجا خرید کنند بعد خیلی از شرکت‌ها مثل تویوتا مزدا و ماشین های چینی نمایندگی و لوازم یدکی دارن شما دیگه ساکت شو لطفا

    • بینام

      ترامپ بیادهمه می‌ره روهوا

    • ناشناس

      انشالاکه یه طوری باشه نه سیخ بسوزه نه کباب وبه نفع مردم باشه انشالا... منکه پول یه موتورم ندارم ولی اوضاع بهتربشه انشالا

    • ناشناس

      صد در صد رویا فروشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج