۱۴۳۶۵۱۵
۶۸۳
۶۸۳
پ

هم‌میهن: بقای حاکمیت به آن ۶۰درصد تحریمی بستگی دارد

احمد بنی جمالی، جامعه شناس در روزنامه هم مهین نوشت: اگر حاکمیت می‌خواهد به آینده حکمرانی خود ضمانت اجرایی بدهد و بقای بیشتری داشته باشد، باید برای آن ۶۰ درصدی که در دور اول انتخابات شرکت نکردند و در دور دوم به ۵۰ درصد رسیدند، فکر عاجلی کند.

احمد بنی جمالی، جامعه شناس در روزنامه هم مهین نوشت: اگر حاکمیت می‌خواهد به آینده حکمرانی خود ضمانت اجرایی بدهد و بقای بیشتری داشته باشد، باید برای آن ۶۰ درصدی که در دور اول انتخابات شرکت نکردند و در دور دوم به ۵۰ درصد رسیدند، فکر عاجلی کند. ما پیش‌بینی کرده بودیم که در دور دوم انتخابات، از این ۶۰ درصد، ۵ تا ۱۰ درصد به کاندیدای اصلاح‌طلب رأی دهند که همین‌طور هم شد.

هم‌میهن: بقای حاکمیت به آن 60درصد تحریمی بستگی دارد

این جامعه‌شناس معتقد است که در فضای سیاست داخلی ایران اتفاق مهمی افتاده و آن اینکه، نیروهای منتقد و اپوزیسیون در خارج از کشور به سمت داخل منتقل شده‌اند و نمود آن را در انتخابات اخیر شاهد بودیم: «یکی از دلایلی که رسانه‌های خارجی خیلی در داغ کردن تنور انتخابات موفق نبودند همین مسئله بود، باید مسیر تحول‌خواهی جدی گرفته شود، همچنین نمایندگانش راهی در داخل بلوک قدرت برای خودشان پیدا کنند تا بتوانند آن 60 درصد را به‌نوعی نمایندگی کنند.

نمایندگی آن 60 درصد دیگر از دست حاکمیت بر نمی‌آید و حتی اصلاح‌طلبان هم نمی‌توانند در این زمینه کاری کنند. باید فضایی ایجاد شود که از داخل همین نظام و مرزهای جغرافیایی داخلی، نیروهای سیاسی نواندیش شکل بگیرند تا آن 60 درصد را نمایندگی کنند. این اقدامات امکان‌پذیر نیست جز اینکه حاکمیت و نهادهای بالادستی رضایت دهند و قانع شوند که تغییرات عمده، فضای آرامش، همزیستی و ثبات در داخل ایجاد شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج