آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۵۸۸۴
۸۶۷
۸۶۷
پ

۱۰ مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

از اماکن نظامی و تحقیقاتی تا محوطه‌های تاریخی و جزایری با حیات وحش منحصر به فرد؛ در اینجا با ده مکان روی زمین آشنا می‌شوید که بازدید از آن‌ها برای عموم مردم مطلقا ممنوع است.

فرادید: از اماکن نظامی و تحقیقاتی تا محوطه‌های تاریخی و جزایری با حیات وحش منحصر به فرد؛ در اینجا با ده مکان روی زمین آشنا می‌شوید که بازدید از آن‌ها برای عموم مردم مطلقا ممنوع است.

تصور اینکه هنوز چنین مکان‌هایی در دنیا وجود دارند، سخت است، با این حال در این مطلب ده مورد از آنها را معرفی می‌کنیم.

برای نمونه، پایگاهی نظامی که فقط کارکنان حق دسترسی به آن را دارند یا اماکنی تاریخی که به دلیل شکننده بودن و احتمال آسیب دیدن ناشی از حضور انسان‌ها ممنوعه شده‌اند و همچنین جزیره‌ی خطرناکی پر از مار که هیچ‌کس جرأت نزدیک شدن به آن را ندارد.

غارهای لاسکو، فرانسه

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

غار لاسکو گنجینه‌ای برای باستان‌شناسان در سراسر جهان است. این مجموعه غار شامل نقاشی‌های پیش از تاریخ با قدمت ۱۷۳۰۰ سال است. مجموعه‌ای از نقاشی‌های پارینه سنگی که بسیار واضح و زنده به نظر می‌رسند، دیوارهای این غار را پوشانده و حیواناتی مانند گاو، گوزن، گاومیش کوهان‌دار و بسیاری دیگر از حیوانات را به تصویر می‌کشند. این غار از سال ۱۹۶۳ به روی عموم بسته شده است چرا که باستان‌شناسان معتقدند حضور انسان ممکن است آثار هنری باستانی را از بین ببرد.

جزیره سِنتینِل شمالی، هند

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

جزیره سِنتینِل شمالی در زنجیره آندامان که محل زندگی قبیله سِنتینِلیز است، یکی از جزایر ممنوعه در جهان است. مردم ساکن این جزیره معمولاً برای محافظت از انزوایی که دارند، به خشونت روی می‌آورند. قبیله سنتینلیز بیش از ۵۰۰۰۰ سال است که در این جزیره زندگی کرده است. این منطقه برای هر نوع بازدیدکننده‌ای به شدت ممنوع است و یکی از خطرناک‌ترین و ممنوع‌ترین مکان‌های جهان است.

جزیره سِرتسی، ایسلند

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

سِرتسی جزیره کوچکی است که در مجمع‌الجزایری در سواحل جنوبی ایسلند قرار دارد. این جزیره کوچک در نتیجه یک فوران آتشفشانی که چهار سال به طول انجامید، شکل گرفت. سِرتسی به عنوان یکی از جدیدترین جزایر سیاره نیز شهرت دارد. در حال حاضر، فقط تعداد کمی از دانشمندان و زمین‌شناسان مجاز به رفتن به این جزیره هستند. این جزیره برای گردشگران ممنوع است، چون اعتقاد بر این است که دخالت انسان، زنجیره‌ی اکولوژیکی جزیره را مختل می‌کند.

معبد بزرگ ایسه، ژاپن

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

ژاپن به دلیل فرهنگ زیارتگاهی خود در سطح جهانی معروف است و تقریباً ۸۰۰۰۰ زیارتگاه دارد. مهمترین آن‌ها معبد بزرگ ایسه است. این معبد به دلیل عظمت معماری که دارد، یکی از گران‌ترین معابد ژاپن است. این معبد برای حفظ سنت‌های شینتو که به قرن هشتم باز می‌گردد، هر ۲۰ سال یک بار بازسازی می‌شود. اگر عضوی از خانواده سلطنتی نباشید، ورود به تالارهای مقدس این معبد باستانی برای شما ممنوع است.

جزیره برادر شمالی، ایالات متحده آمریکا

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

جزیره برادر شمالی در شهر نیویورک، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های متروکه در ایالات متحده است. این مکان که در آغاز به عنوان یک بیمارستان قرنطینه ساخته شد، خانه تیفوئید مِری بود. او به عنوان نخستین آمریکایی مبتلا به تیفوئید (حصبه) شناخته شد. بعدها این مکان به مرکز بازپروری معتادان تبدیل شد و حالا پناهگاه پرندگان شده است و ورود به آن برای مردم عادی ممنوع است. 

پایگاه دولس، ایالات متحده آمریکا

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

دولس یک شهر عجیب نزدیک مرز کلرادو در نیومکزیکو است. این شهر با جمعیتی بالغ بر ۲۶۰۰ بومی آمریکایی، به یک آزمایشگاه زیرزمینی خدمات می‌دهد که در آن آزمایش‌های سرّی انجام می‌شود. گفته می‌شود پایگاه دولس یک ترکیب مخفی عظیم است که فن‌آوری‌های فوق‌العاده پیشرفته را در خود جای داده است. این پایگاه امنیت بسیار شدیدی دارد و یکی از برترین مکان‌های ممنوعه در جهان و ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. 

جزیره هِرد، استرالیا

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

یکی از ناشناخته‌ترین مکان‌های روی زمین، جزیره هِرد بین قطب جنوب و ماداگاسکار است. از نظر سیاسی، این جزیره بخشی از استرالیا است. جزیره هرد دو آتشفشان فعال دارد و کاملاً بایر است. کل جزیره از زباله و سنگ آهک تشکیل شده که در نتیجه فوران‌های آتشفشانی ایجاد شدند. دولت استرالیا جهت حفظ محیط طبیعی شکننده این مکان، ورود به آن را ممنوع کرده است. 

خزانه بذر روز قیامت، نروژ

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

خزانه بذر روز قیامت یک بانک بذر است که در قلب مجمع‌الجزایر اسوالبارد قطب شمال است. این مکان یک خزانه امن است که انواع دانه‌های گیاهی در آن حفظ می‌شوند. هدف از این کار، تلاش برای محافظت از بذرها در صورت وقوع یک آخرالزمان یا بحران جهانی است. از هر گوشه و کنار جهان، جعبه‌های بذر برای نگهداری طولانی مدت به خزانه روز قیامت فرستاده می‌شوند. این خزانه فقط در روزهای خاصی برای مهمانان ویژه باز است. 

جزیره مار، برزیل

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

همانطور که از نامش پیداست، این جزیره در برزیل پر از مارهای کشنده است. هیچ انسانی حتی جرأت پا گذاشتن در جزیره مار را ندارد و به همین دلیل ممنوعه‌ترین مکان در جهان و برزیل است. در واقع این مکان به قدری خطرناک است که دولت بازدید از جزیره را غیرقانونی کرده است. تخمین زده می‌شود تقریباً ۴۰۰۰ افعی سرنیزه‌ای زرین (کشنده‌ترین مار روی کره زمین) در این جزیره وجود دارد. 

منطقه ۵۱، ایالات متحده آمریکا

10 مکان ممنوعه در سراسر جهان؛ از «خزانۀ آخرالزمان» تا «جزیرۀ مار»

منطقه ۵۱ در نوادای جنوبی همیشه با تئوری‌های توطئه پیچیده گرده خورده است. اینجا پایگاه نظامی ایالات متحده است و به عنوان محل آزمایش سلاح و هواپیما شهرت دارد. اما گمانه‌زنی‌های گسترده‌تری در این مورد وجود دارد. بازدید از این مکان برای مردم عادی ممنوع است و حتی ایالات متحده به سختی وجود منطقه ۵۱ را تأیید می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج