آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۵۱۵۷
۴۱۹
۴۱۹
پ

هشدار بارش‌های شدید و سیلاب برای این استان‌ها

سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی طی امروز و فردا ( دوشنبه و سه‌شنبه) در ۵ استان، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

تابناک: سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی طی امروز و فردا ( دوشنبه و سه‌شنبه) در ۵ استان، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار بارش‌های شدید و سیلاب برای این استان‌ها

به نقل از سازمان هواشناسی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک در برخی نقاط و بارش تگرگ در نقاط مستعد از پیامدهای فعالیت این سامانه خواهد بود. این سامانه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران فعالیت خواهد داشت.

احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی در پی این بارش‌ها وجود دارد.

همچنین احتیاط در سفرها به ویژه بین شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آن‌ها به مکان‌های مسقف و آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی توصیه می‌شود.

هشدار بارش‌های شدید و سیلاب برای این استان‌ها

بر اساس این گزارش از امروز تا چهارشنبه تشدید گرادیان فشاری موجب وزش باد شدید و در مناطق مستعد توفان گرد و خاک در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان رضوی خواهد شد که احتمال وقوع توفان گردوخاک در مناطق مستعد، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان وجود دارد.

بر این اساس توصیه می شودو که مواردی همچون پرهیز از کویرنوردی، عدم جابجایی با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک و عبور و مرور خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از بادگیر در باغات و قیم برای نهال‌ها و بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی در مناطق یاد شده در نظر گرفته شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج