چرا پروازهای ایرانی گران هستند؟
آخرین قیمت مصوب پرواز به ازای هر صندلی/کیلومتر در ایران ۴.۲ سنت تعیین شده و این نرخ به طور میانگین در جهان ۷.۵ سنت است؛ اما شرکتهای هواپیمایی داخلی، بلیتهای خود را با روشهای خاص بالاتر از ۹ سنت عرضه میکنند.
روزنامه همشهری: آخرین قیمت مصوب پرواز به ازای هر صندلی/کیلومتر در ایران ۴.۲ سنت تعیین شده و این نرخ به طور میانگین در جهان ۷.۵ سنت است؛ اما شرکتهای هواپیمایی داخلی، بلیتهای خود را با روشهای خاص بالاتر از ۹ سنت عرضه میکنند.
چرا پروازهای ایرانی گرانتر است؟: میانگین شاخص قیمت بلیت با در نظر گرفتن متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی در جهان عدد ۱.۷ و در ایران با در نظر گرفتن سرانه تولید ناخالص داخلی و قیمت مصوب بلیت رقم ۹.۹ است این شاخص اگر با نرخهای پیشنهادی شرکتهای هوایی داخلی محاسبه شود قدرت ایرانیها برای خرید بلیت هواپیما، به یک سیزدهم میانگین جهانی میرسد.
۹۶ درصد مردم توان استفاده از خدمات هوایی را ندارند!:بررسی هزینههای تمامشده از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲ نشان میدهد که قیمت بلیت هواپیما فراتر از افزایش هزینهها بالا رفته و به نفع شرکتهای هواپیمایی بوده تا مصرفکنندگان.
چرا بلیت گران است؟:شرکتهای ایرانی بهطور میانگین ماهانه به خلبانان خود ۶۰ میلیون تومان پرداخت میکنند. این رقم بر اساس نرخ دلار سال ۱۴۰۲ در ترکیه ۱۸۰ میلیون تومان و در آمریکا ۵۰۰ میلیون تومان است.
نظر کاربران
به دلار ۴۰۰۰تومانی یا ۶۰۰۰۰تومانی
سفرهوایی،لاکچری حساب میشه!!
سفرهوایی،لاکچری حساب میشه!!