آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۴۷۳۶
۲۸۳
۲۸۳
پ

این خودرو برقی، رکورد سرعت شارژ در جهان را شکست

ساخته شرکتی ناشناخته رکورد سرعت شارژ خودرو برقی در جهان را شکست. تکنولوژی این شرکت می‌تواند تحولی در عرصه ماشین های الکتریکی به وجود بیاورد.

گجت نیوز: «نیوبولت» (Nyobolt)، استارتاپ بریتانیایی سال گذشته تصاویر رندر از یک خودرو اسپرت برقی کوچک را منتشر کرد و مدعی شد که این خودرو ظرف حدود ۶ ثانیه شارژ می‌شود. در آن زمان کمتر کسی تصور می‌کرد چنین ادعایی صحت داشته باشد، ولی آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که حالا این شرکت نوپا با ساخت یک نمونه اولیه واقعی از خودرو مذکور، دستاورد خود را به نمایش گذاشته و عملاً رکورد سرعت شارژ خودرو برقی در جهان را تصاحب کرده است.

شکست رکورد سرعت شارژ باتری خودرو برقی

این نمونه اولیه با نام Nyobolt EV Prototype که 1247 کیلوگرم وزن و 250 کیلومتر شعاع حرکتی (بنا به استاندارد WLTP) دارد، طی 4 دقیقه و 37 ثانیه از 10 تا 80 درصد شارژ می‌شود. در واقع این خودرو موفق شده است با اختلاف دو برابری نسبت به سریع‌ترین خودروهای تولید انبوه کنونی در زمینه شارژ، رکورد سرعت شارژ را به نام خود ثبت کند.

این خودرو برقی، رکورد سرعت شارژ در جهان را شکست

دکتر سای شیواردی (Sai Shivareddy)، یکی از موسسان نیوبولت می‌گوید آن‌ها با انجام تحقیقات گسترده در بریتانیا و ایالات متحده موفق به ساخت یک تکنولوژی باتری جدید شده‌اند. او همچنین ادعا کرد که این تکنولوژی حالا «آماده» است و امکان تولید و به‌کارگیری آن در مقیاس گسترده وجود دارد؛ نمونه اولیه نیوبولت هم بر عملکرد آن صحه می‌گذارد.

این خودرو برقی، رکورد سرعت شارژ در جهان را شکست

این خودرو برقی که رکورد سرعت شارژ در جهان را در اختیار دارد، از یک باتری پک ۳۵ کیلووات ساعتی ۵۰ آمپ ساعتی بهره می‌برد. این باتری با توجه به استانداردهای کنونی عرصه ماشین‌های الکتریکی ظرفیت کمی دارد، اما آنچه تکنولوژی نیوبولت را متمایز می‌کند، سرعت شارژ باتری و همچنین استهلاک پایین آن است.

این خودرو برقی، رکورد سرعت شارژ در جهان را شکست

نیوبولت بیشتر از ۴ هزار چرخه فست شارژ را تکرار کرده است؛ برابر با این‌که خودرو مسافت ۹۶۵ هزار کیلومتر را طی کرده باشد. با وجود این، باتری این استارتاپ کماکان بیش از ۸۰ درصد ظرفیت خود را حفظ کرد. همین ثابت می‌کند که باتری‌های کوچک‌تر با زمان شارژ سریع‌تر که حتی به تنها چند دقیقه می‌رسد، می‌توانند کارآمدتر از بازی‌های سنگین‌تر باشند.

قدرت تولیدی نمونه اولیه ساخته شده توسط نیوبولت مشخص نشده است. بنا بر این، این احتمال داده می‌شود که اصلاً برنامه‌ای برای تولید انبوه آن وجود نداشته باشد. به نظر می‌رسد این استارتاپ بریتانیایی صرفاً از این نمونه اولیه برای نمایش دستاورد خود در زمینه سرعت شارژ باتری استفاده می‌کند. آن‌ها حتی ادعا کرده‌اند که برخی از خودروسازان نسبت به این فناوری تمایل نشان داده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج