آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۴۶۶۶
۷۲۲
۷۲۲
پ

اختراع ژاپنی‌ها جلوی مسدودی اینترنت را می‌گیرد!

محققان یک فرستنده و گیرنده رله بی‌سیم ساخته‌اند که پوشش شبکه ۵ G را حتی در مناطقی که اتصال مسدود شده است، افزایش می‌دهد.

فرارو: محققان یک فرستنده و گیرنده رله بی‌سیم ساخته‌اند که پوشش شبکه ۵ G را حتی در مناطقی که اتصال مسدود شده است، افزایش می‌دهد.

اختراع ژاپنی‌ها جلوی مسدودی اینترنت را می‌گیرد!

دانشمندان در Tokyo Tech یک گیرنده بی‌سیم ۲۵۶ عنصری برای ارتباطات ۵ G طراحی کرده‌اند. این طراحی جدید دارای انتقال انرژی بی‌سیم کارآمد و راندمان تبدیل با توان بالا است که می‌تواند پوشش شبکه ۵ G را حتی در مناطقی با انسداد لینک افزایش دهد. افزایش انعطاف‌پذیری و ناحیه پوشش به طور بالقوه می‌تواند ارتباطات پرسرعت و با تأخیر کم را در دسترس‌تر کند.

ارتباطات ۵ G موج میلی‌متری که از سیگنال‌های رادیویی با فرکانس بسیار بالا (۲۴ تا ۱۰۰ گیگاهرتز) استفاده می‌کند، یک فناوری امیدوارکننده برای نسل بعدی ارتباطات بی‌سیم است که سرعت‌بالا، تأخیر کم و ظرفیت شبکه بزرگ را نشان می‌دهد. بااین‌حال، شبکه‌های ۵ G فعلی با دو چالش کلیدی روبرو هستند. اولین مورد نسبت سیگنال به نویز پایین (SNR) است. SNR بالا برای ارتباط خوب بسیار مهم است. چالش دیگر انسداد لینک است که به اختلال در سیگنال بین فرستنده و گیرنده به دلیل موانعی مانند ساختمان‌ها اشاره دارد.

نسبت سیگنال به نویز (SNR - Signal to Noise ratio) معیاری برای نمایش میزان سیگنال مفید در مقابل سیگنال مزاحم (یا نویز) در سیستم‌های الکتریکی است. این عدد، نسبت توان سیگنال به توان نویز است و آن را بر حسب دسی‌بل (dB) بیان می‌کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج