۱۴۳۴۵۱۰
۶۲۴
۶۲۴
پ

رپورتاژ آگهی

شغل های رشته گرافیک برای خانم ها

چه مهارت‌ها و حوزه‌هایی در طراحی گرافیک وجود دارند که مناسب خانم‌ها هستند؟ خب، تمامی این پرسش‌ها، پاسخ دارند و طی چند دقیقه آینده، پاسخ‌های مناسب و درست آن‌ها در دستان شما قرار می‌گیرند، با این شرط که ادامه نوشته را به دقت مطالعه کنید.

اگر سری به کلاس‌های طراحی گرافیک و دوره‌های آموزش فتوشاپ و سایر دوره‌های مشابه بزنیم، احتمالا با تعداد قابل توجهی از بانوانی مواجه می‌شویم که در حال یادگیری مهارت‌های مربوط به دنیای گرافیک هستند. اما وضعیت بازار کار این رشته در سال ۲۰۲۴ به چه شکل است؟ چه مهارت‌هایی را برای فعالیت در رشته طراحی باید به‌دست بیاورید؟ و البته مهم‌تر از همه: چه مهارت‌ها و حوزه‌هایی در طراحی گرافیک وجود دارند که مناسب خانم‌ها هستند؟ خب، تمامی این پرسش‌ها، پاسخ دارند و طی چند دقیقه آینده، پاسخ‌های مناسب و درست آن‌ها در دستان شما قرار می‌گیرند، با این شرط که ادامه نوشته را به دقت مطالعه کنید.

شغل های رشته گرافیک برای خانم ها

بازار کار گرافیک در سال 2024

حال که تبلیغات و برندینگ پیشرفت زیادی کرده‌اند، بسیاری به دنبال این هستند تا با داشتن طراحی گرافیکی بهتر، برای خود نقطه تمایزی ایجاد کنند. از این رو، امروزه شاهد این هستیم که شرکت‌ها برای گرافیک سایت خود، اپلیکیشن، تبلیغات فیزیکی، تبلیغات دیجیتالی و... هزینه زیادی می‌کنند. در واقع، امروزه داشتن ظاهری کاربرپسند و جذاب، بسیار مهم شده است و از این رو، می‌توان پیش‌بینی کرد که حداقل برای مدتی، سطح تقاضا در این بازار مناسب باشد و بازار کار گرافیک برای خانم ها هم از وضعیت مساعدی برخوردار باشد.

 

مهارت‌های ضروری در بازار کار گرافیک خانم ها

برخی از مهارت‌های مهم در این بازار، در ادامه فهرست شده‌اند. البته این موارد تنها مهارت‌های لازم نیستند، بلکه صرفا فهرستی از چند مورد از موارد مهم هستند. به هر حال، این موارد شامل:

  • آشنایی با نرم‌افزارها: با گذراندن یک کلاس خوب آموزش فتوشاپ (همانند این سایت: https://www.karamooz.com/software/adobe-photoshop) یا ایلوستریتور، می‌توان به سرعت وارد دنیای این نرم‌افزارها شد و قواعد استفاده از آن‌ها و انجام پروژه‌ها و طرح‌های مورد نیاز را فرا گرفت.
  • رنگ‌شناسی: باید در زمینه تئوری رنگ‌ها به خوبی مطالعه داشته باشید، اینکه چه انواع مهمی دارند و چگونه می‌توان آن‌ها را به شکلی زیبا با یکدیگر ترکیب کرد.
  • تایپوگرافی: منظور از این مورد، توانایی کار با متن و استفاده از فونت مناسب و دادن افکت‌های خاص و درست به متون است.
  • ارتباط: داشتن تعاملی درست با کارفرما و همچنین همکاران، بسیار مهم و ضروری است.
  • دقت به جزئیات: این آیتم در طراحی‌های گرافیکی بسیار مهم است و البته که خانم‌ها معمولا مشکلی با این مورد ندارند، چرا که در توجه به جزئیات بسیار ماهر هستند.

حال که با وضعیت کلی بازار کار گرافیک برای خانم ها آشنا شدیم، بهتر است وارد مشاغلی شویم که در این حوزه قرار دارند و برای خانم‌ها نیز مناسب هستند.

شغل‌های مناسب برای گرافیست‌ها

طراحی لوگو

با وجود این که سایت‌های زیادی برای طراحی لوگو به شکل رایگان در دسترس هستند، اما هنوز هم می‌توانید افرادی را پیدا کنید که به دنبال یک لوگو خاص و باکیفیت می‌گردند و حاضرند تا مبالغ قابل توجهی را برای ساخت و طراحی لوگو پرداخت کنند. برای طراحی لوگو، لازم است دوره‌هایی مثل آموزش فتوشاپ و ایلوستریتور را بگذرانید تا بتوانید یک لوگوی مناسب را طراحی کنید. دیدن لوگوهای معروف متعدد و داشتن دانش روانشاسی رنگ، می‌تواند در طراحی یک لوگوی خوب به شما کمک کند.

طراحی کارت ویزیت

داشتن یک کارت ویزیت زیبا و مناسب، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی روی برندسازی یک کسب‌وکار داشته باشد. اگر قادر باشید که یک کارت ویزیت جذاب طراحی کنید، احتمال اینکه بتوانید مسئول انجام باقی خدمات آن کسب‌وکار بشوید هم وجود دارد، خدماتی مثل طراحی بروشور، لوگو، ساخت پست‌های شبکه اجتماعی و... .

طراحی لباس

برای انجام این کار، نیاز است که اسکچ یا همان طراحی روی کاغذ را بیاموزید و سپس طراحی شخصیت در ایلوستریتور را فرا بگیرید. کار کردن نزد طراحان لباس و دیدن طرح‌های نوآورانه و زیبا، می‌تواند فرآیند یادگیری شما را تسریع کند.

شغل های رشته گرافیک برای خانم ها

طراحی پست و استوری

یکی از حوزه‌هایی که در چندین سال اخیر، بسیار رونق پیدا کرده است و خواهان بسیاری دارد، همین طراحی پست برای شبکه‌های اجتماعی است. چندان فرقی نمی‌کند که شبکه مورد نظر اینستاگرام باشد، یا فیسبوک یا سایر شبکه‌ها، مهم شرکت در یک دوره یا کارگاه آموزش فتوشاپ خوب (یا بعضی از نرم‌افزارهای موبایل) و کسب مهارت در کار با نرم‌افزارهای ادیت است. بعد از یادگیری کار با نرم‌افزار و دیدن طرح‌های مختلف، کافی است ابعاد استاندارد طراحی پست و استوری در هر یک از پلتفرم‌ها را بدانید (که با یک سرچ ساده به‌دست می‌آید) و پس از آن، کار شما راحت خواهد بود. فرقی نمی‌کند که پست مورد نظر عکس باشد یا ویدئو، تک اسلایدی باشد یا چند اسلایدی و یا اصلا استوری، از آنجایی که شما مبانی کار را می‌دانید و به منابع طراحی (مثل عکس‌ها و آیکون‌ها) دسترسی دارید، می‌توانید تمامی این موارد را به خوبی طراحی کرده و درآمد داشته باشید.

شغل های رشته گرافیک برای خانم ها

تولید محتوا در زمینه گرافیک

این روزها دیگر زدن یک سایت و تاسیس یک پیچ اینستاگرام، کار چندانی ندارد و مهم، رویکردی است که در قبال سایت یا صفحه اجتماعی خود در پیش می‌گیرید. اگر به فکر تاسیس سایت هستید، باید با اصول طراحی سایت، تولید محتوا و سئو آشنا شوید و یا اینکه این موارد را به افراد دیگری بسپارید. اگر هم دنبال ایجاد یک پیج پرمخاطب هستید، باید کار با ابزارهای سوشال مدیا و الگوریتم‌های مربوط به آن را فرا بگیرید. اما فایده تولید محتوا در این زمینه چیست؟ خب، یکی از موارد اضافه شدن شهرت و اعتبار است. داشتن یک سایت یا پیج با مطالب آموزشی فراوان و تعداد معقولی از دنبال‌کنندگان، به شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای اعتبار می‌دهد. از طرف دیگر، می‌توانید پس از مدتی تولید محتوای رایگان، هم خدمات خود (مثل طراحی لوگو و بنر) و هم محصولات خود (مثل دوره آموزش فتوشاپ) را به فروش برسانید.

شغل های رشته گرافیک برای خانم ها

سایر مشاغل

درباره تعداد از راه‌های درآمدی صحبت کردیم، اما شعاع دایره راه‌های درآمد از طراحی گرافیک، محدود به این موارد نیست. مسیرها و تخصص‌های دیگری نیز در زمینه گرافیک دیزاین وجود دارند، مثل: طراحی آیکن و کاراکتر، طراحی جلد، طراحی فونت، طراحی تمپلیت، ایجاد طرح‌های 3 بعدی، ساخت موشن گرافیک، انجام خدمات چاپ روی لباس و طراحی کارت پستال. همگی این موارد، نیاز به مهارت‌های نرم و مهارت‌های فنی رایج مثل داشتن مهارت کار با نرم‌افزارها، رنگ‌شناسی، تایپوگرافی و... دارند. اگر به هر یک از این موارد علاقه دارید، می‌توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید تا با قواعد و جزئیات هر حوزه بیشتر آشنا شوید و این گونه کم‌کم تخصص خود را ارتقا می‌دهید.

راه‌های ارتقای مهارت در طراحی گرافیک

مطالعه منابع مختلف مثل کتاب‌های تخصصی و مجلات و سایت‌های معتبر به گسترش دانش شما کمک می‌کند. همچنین، شرکت در دوره‌های آفلاین و آنلاین، باعث می‌شود تا با به‌روزترین مطالب و مباحث دنیای گرافیک آشنا شوید. از سمت دیگر، توصیه می‌کنیم که به شکل روزانه، به تمرین و تکرار پروژه‌های مختلف بپردازید تا هر آنچه که به شکل تئوری یاد می‌گیرد را تجربه کنید. ضمنا اگر در اوایل کار خود هستید احتمالا شرکت در دوره‌های کارآموزی به شما کمک خواهد کرد تا اصول و فنون طراحی را از یک فرد باتجربه فرا بگیرید و اگر پس از کارآموزی یا پس از شرکت در دوره‌های مختلف، مدرک و گواهینامه هم به شما تعلق بگیرد که چه بهتر، زیرا بدین طریق اعتبار و برند خود را قوی‌تر خواهید کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج