آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۴۳۴۰۱۸
۱۱ نظر
۴۴۱۶
۱۱ نظر
۴۴۱۶
پ

خبر داغ و مهم برای ترامپ و هوادارانش در آستانه مناظره!

براساس نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا در رقابت رودررو پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ با چهار درصد از جو بایدن پیشی گرفته است

برترین‌ها: براساس نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا در رقابت رودررو پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ با چهار درصد از جو بایدن پیشی گرفته است و این می‌تواند خبر داغ و مهمی برای ترامپ و هوادارانش باشد.

در همین رابطه روزنامه شرق در یادداشتی نوشت:

اولین مناظره مورد توافق میان جو بایدن و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است امشب برگزار شود. ترامپ در آستانه این مناظره، در رسانه اجتماعی خود موسوم به تروث‌سوشیال خواستار انجام آزمایش اعتیاد روی رئیس‌جمهور آمریکا و ارائه نتیجه آن شد و گفت در صورت موافقت بایدن با انجام این کار، خودش نیز حاضر به انجام این آزمایش و ارائه نتیجه آن در این مناظره انتخاباتی است. در پیام ترامپ آمده است: اگر بایدن با انجام این آزمایش موافقت کند، من هم بلافاصله با انجام آن موافقت خواهم کرد!

خبر داغ و مهم برای ترامپ و هوادارانش در آستانه مناظره!خبر داغ و مهم برای ترامپ و هوادارانش در آستانه مناظره!

پست ترامپ یک روز پس از آن منتشر شد که رونی جکسون نماینده کنگره آمریکا از ایالت تگزاس و پزشک سابق کاخ سفید در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز از بایدن درخواست کرد قبل و بعد از مناظره روز پنجشنبه تست دوپینگ بدهد. به نوشته فوربس، بررسی‌های فیزیکی نشان داد که بایدن از نوروپاتی محیطی رنج می‌برد که نوعی آسیب عصبی است که می‌تواند باعث ایجاد درد یا بی‌حسی در پاهای رئیس‌جمهور آمریکا شود. ترامپ با اشاره به عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تأکید کرد: «اکنون تحت ریاست جو بایدن فاسد، بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما، جهان در شعله‌های آتش می‌سوزد. بایدن ما را به سمت جنگ‌ جهانی سوم می‌کشاند و به‌زودی وارد چنین جنگی خواهیم شد. به نظرم او هرچه زودتر باید از ریاست کنار گذاشته شود». او افزود: «ما باید او را سریعا خارج کنیم. بزرگ‌ترین مشکل، چیزی است که او به روسیه، چین و کیم جونگ اون می‌گوید. این کشورها به ما می‌خندند. آنها نمی‌توانند باور کنند که چنین اتفاقی برای آمریکا می‌افتد». انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با حضور «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در تاریخ پنج نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد. این دو نامزد که در حال حاضر برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با یکدیگر رقابت می‌کنند، اخیرا موافقت کردند که دو مناظره را یکی در ۲۷ ژوئن و دیگری را در تاریخ ۱۰ سپتامبر برگزار کنند.

این مناظره با حضور دو مجری و بدون حضور تماشاچیان در استودیو انجام می‌شود. هر دو کاندیدا موافقت کرده‌اند در یک تریبون حاضر شوند و جایگاه آنها با یک سکه مشخص می‌شود و میکروفون‌ها «در طول مناظره به‌جز نامزدی که نوبت سخنرانی دارد، خاموش خواهد بود». سی‌ان‌ان اعلام کرد که هیچ وسیله یا یادداشتی روی صحنه مجاز نخواهد بود و به نامزدها فقط یک خودکار، کاغذ و یک بطری آب داده می‌شود. این مناظره که در آتلانتا در ایالت جورجیا برگزار خواهد شد، ۹۰ دقیقه زمان خواهد برد و طی آن ستاد‌های انتخاباتی دو نامزد نمی‌توانند با بایدن و ترامپ تعامل داشته باشند. در همین حال، دونالد ترامپ می‌گوید می‌داند چه کسی معاون او خواهد شد. در جریان کارزار انتخاباتی فیلادلفیا، خبرنگار ان‌بی‌سی از رئیس‌جمهور سابق آمریکا پرسید که آیا معاون خود را انتخاب کرده است یا خیر؟ رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز پاسخ داد که «بله، در ذهنم انتخابش کرده‌ام». رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود این شخص به احتمال زیاد در اولین مناظره او با جو بایدن حضور خواهد داشت.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «آنها آنجا حضور خواهند داشت. فکر می‌کنم افراد زیادی آنجا باشند». ترامپ افزود که در حال حاضر کسی نمی‌داند چه کسی به‌عنوان معاون او انتخاب شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش‌تر از شش نامزد نهایی خود برای معاونت نام برده بود. این شش نفر عبارت‌اند از سناتور جی. دی. ونس (نماینده جمهوری‌خواه اوهایو)، سناتور تیم اسکات (نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی) و سناتور مارکو روبیو (نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا) و همچنین ران دیسانتیس (فرماندار فلوریدا)، داگ برگم (فرماندار داکوتای شمالی) و دکتر بن کارسون. برگم -‌پیشتاز رقابت معاونت- در سخنرانی خود در برنامه «وضعیت کشور» سی‌ان‌ان، اظهار کرد که معاون انتخابی رئیس‌جمهور سابق آمریکا تأثیر چندانی روی نتیجه انتخابات نخواهد داشت. برگم گفت: «به نظر من، ما صرفا باید به این نکته توجه داشته باشیم که ترامپ بدون توجه به اینکه چه کسی معاون او خواهد بود، در انتخابات به پیروزی می‌رسد».

خبر داغ و مهم برای ترامپ و هوادارانش در آستانه مناظره!خبر داغ و مهم برای ترامپ و هوادارانش در آستانه مناظره!

برگم افزود آخرین ‌باری که انتخاب معاون روی نتیجه انتخابات تأثیر گذاشت به سال ۱۹۶۰ بازمی‌گردد که نامزد وقت انتخابات، لیندون بی. جانسون، به پیروزی جان اف. کندی کمک کرد. برخی دیگر با برگم مخالف هستند و استدلال می‌کنند که ریسک انتخاب معاون با توجه به دادگاه‌های جنایی ترامپ و نگرانی رأی‌دهندگان از سن‌و‌سال بایدن در انتخاباتی آتی بیشتر از حد معمول است. سوزان مک‌مانوس، دانشمند علوم سیاسی ساکن فلوریدا، به اپک‌تایمز گفت: «این‌ بار با مهم‌ترین انتخاب معاون رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا سروکار داریم».

او گفت: «انتخاب معاون معمولا تأثیر چندانی روی اولویت رأی‌دهندگان ندارد اما شرایط بی‌سابقه انتخابات امسال نگرانی‌های زیادی برای رئیس‌جمهور سابق آمریکا، معاون احتمالی او و رأی‌دهندگان آمریکایی ایجاد کرده است».

بایدن این‌ بار نیز کامالا هریس را به‌عنوان معاون خود انتخاب کرده است. درعین‌حال، چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا بارها اعلام کرده نام معاون مورد نظرش را در جریان کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان که قرار است در آن رسما به‌عنوان نامزد حزب معرفی شود، اعلام خواهد کرد. کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ۱۵ جولای برگزار خواهد شد؛ تنها چهار روز پس از اینکه حکم رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پرونده جنایی نیویورک صادر می‌شود. نتیجه حکم هنوز مشخص نیست اما ترامپ احتمالا با مجازات جریمه نقدی، حبس خانگی، عفو مشروط یا زندان مواجه خواهد شد.

مسئله سن‌و‌سال نیز در هر دو نامزد نگران‌کننده است و بایدن از این حیث وضعیت نگران‌کننده‌تری دارد. در نظرسنجی تایمز/ کالج سینا در ماه فوریه، ۴۵ درصد از رأی‌دهندگان گفتند که احساس می‌کنند سن‌و‌سال بایدن مانع از انجام وظایف ریاست‌جمهوری خواهد شد، اما تنها ۱۹ درصد از آنها احساس مشابهی درباره ترامپ داشتند. صرف‌نظر از اینکه چه کسی در انتخابات نوامبر به پیروزی برسد، برنده این دوره از انتخابات کارِ خود را به‌عنوان مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا به پایان خواهد رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اصولطلب ...
      اصلاحگرای ...
      ترامپ
      میاد

    • ناشناس

      آه جون ترامپ

    • ناشناس

      ترامپ اوله.(اوکی)

    • ناشناس

      خداباماست

    • ناشناس

      دشمن دشمنه چپ و راست نداره

    • ناشناس

      همه منتظر ن که بیاید. خدایا امید هیچ کس نا امید نشه.

    • ناشناس

      ترامپ خله چل به نفع ایرانه

    • خودم و خودت

      اوباماست

    • مدرسان

      تقابل ترامپ و جلیلی ، سلام به د ل ا ر 170 میوووووو

    • ناشناس

      خدا بهمون رحم کنه با تحریم های این روانی

    • ناشناس

      بیچاره شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج