آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۰۰۴۸
۲ نظر
۵۹۷
۲ نظر
۵۹۷
پ

پزشکیان : یکی از مسائل گمشده در کشور ما عدالت است

یکی از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر روزی سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم، قطعا اولویت ما رفتن به طرف سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌هایی است که به آنجا برسیم.

خبرگزاری ایسنا: یکی از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر روزی سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم، قطعا اولویت ما رفتن به طرف سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌هایی است که به آنجا برسیم.

پزشکیان : یکی از مسائل گمشده در کشور ما عدالت است

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» با بیان اینکه «امیدوارم خداوند توفیق دهد هرچه بیشتر بتوانیم خدمت‌گذار مردم باشیم»، در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: من در صحبت‌هایی که بعد از ثبت‌نام انجام دادم گفتم که قرار نیست برنامه جدید بنویسیم و قرار نیست سیاست های جدیدی در کشور اجرا کنیم، بلکه سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مشخص است و برنامه‌های توسعه هم وجود دارد؛ هر دولتی که می‌آید باید برنامه‌های موجود را اجرایی کند.

وی تاکید کرد: اگر روزی سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم، قطعا اولویت ما رفتن به طرف سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌هایی است که به آنجا برسیم.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: معمولاً وقتی دولت‌ها برنامه اعلام می‌کنند، قطعاً کارهایی کارشناسی برای رسیدن به آن انجام داده‌ و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده اند و وظیفه ما این نیست که دوباره برنامه بدهیم، بلکه وظیفه ما این است که برنامه‌ای را که دولت با کار کارشناسی به مجلس داده، ادامه دهیم و سعی کنیم برنامه‌ها را درست و به موقع اجرا کنیم. اگر در ارزیابی‌هایی که ممکن است در آینده شکل بگیرد، ببینیم که برنامه یا نیروهای اجرایی ممکن است نواقصی داشته باشند، اصلاحاتی در مسیر باید شکل بگیرد. مشکلی که در دولت‌ها و تغییر مدیریت‌ها داریم این است که هر کسی می آید برنامه و مسیر را تغییر می دهد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه از نظر علمی اصولاً برنامه معلوم و راه مشخص است گفت: وظیفه کسی که جای فرد قبلی می‌آید ادامه مسیر قبلی است؛ حال اگر راه نامناسب بوده باید کارشناسی مجدد انجام داد و اگر راه مناسب است، لزومی ندارد که برنامه مجدد بنویسیم. نقشه کشیده شده و سیاست معلوم است و وظیفه مجریان اجرای مسیرهایی است که ما را به اهداف برساند. در نتیجه نیازی به نوشتن برنامه مجدد برای اجرای برنامه فعلی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تناقضی میان برنامه هفتم توسعه و برنامه‌های دولت جنابعالی وجود داشته باشد؟ اظهار کرد: تناقض اگر خلاف جهت سیاست باشد باید اصلاح شود، اما اگر برنامه در جهت اجرای سیاست‌ها است باید برنامه را ادامه داد. اگر این برنامه نیازمند بازنگری جهت تسریع در کار است باید استراتژی که ما را به هدف برساند را پیاده کرد. کاری که باید در دولت انجام دهیم این است که مجریان را چابک‌تر کنیم تا ما را به هدف نزدیک‌تر کند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنچه که اصلاحات و تجربیات بین‌المللی در اختیار کارشناسان قرار داده ۳ اصل و ۵ استراتژی است؛ در جهت رسیدن به اهداف باید سه اصل مسئولیت پذیری، طی کردن مسیر دستیابی به هدف و پاسخگویی را در نظر بگیریم. اگر می‌خواهیم که مملکت ما به نتیجه برسد باید مشخص شود که چه کسی مسئول است؟ چه باید بکند و اگر نکرد باید پاسخگو باشد. امروز بنگاه‌های بسیاری داریم که کار را بر عهده گرفتند، مدیریتی می‌کنند، ضرر میدهند اما فوق‌العاده مدیریتی دریافت می‌کنند درحالی که در هیچ جای دنیا به چنین مدیری که سیستم را تخریب میکند و از هدف دور می کند فوق‌العاده مدیریتی داده نمی شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      باید عدالت را تعریف کنی تا ملت متوجه بشوند تعریف شما از عدالت چیست؟!

    • ناشناس

      رفتی پشت میز ریاست سرحرفت موندی مردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج