اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۹۴۵۵
۴ نظر
۱۲۷۸
۴ نظر
۱۲۷۸
پ

زیباترین دره ایران که هر کسی جرات ورود به آن را ندارد!

دره ستارگان از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی به حساب می‌آید که در فهرست عجایب هفت‌گانه قشم قرار دارد و با قدمتی بیش از دو میلیون سال، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

کجارو: دره ستارگان از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی به حساب می‌آید که در فهرست عجایب هفت‌گانه قشم قرار دارد و با قدمتی بیش از دو میلیون سال، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

این دره که تعداد نمونه‌های مشابه آن در دنیا زیاد نیست، یکی از جاذبه‌های اسرارآمیز و جالبی است که شامل مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند می‌شود. این پدیده طبیعی در اثر فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی، آب‌های سطحی و تندبادها شکل گرفته‌ است و لایه و حفره‌های متعددی در درون هر ستون این دره وجود دارد که هوا به‌راحتی به درون آن‌ها نفوذ می‌کند. همین ویژگی‌های دره ستارگان باعث شده است که این دره به‌عنوان بخشی از ژئوپارک قشم در میراث یونسکو ثبت شود. جالب است بدانید که ژئوپارک قشم تنها ژئوپارک خاورمیانه به شمار می‌رود.

زیبایی بی‌بدیل دره ستارگان باعث شده است که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قشم به شمار آید و گردشگران زیادی در طول سال از آن دیدن کنند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تاکنون فرصت سفر به قشم برایتان پیش نیامده است، با این مقاله همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از دره ستارگان به دست آورید.

طبق افسانه‌های مردم محلی قشم، دره ستارگان محل زندگی اجنه و ارواح است که شب‌ها در آن رفت‌وآمد می‌کنند. بسیاری از مردم بر این باورند که صداهای عجیب‌وغریبی که شب‌ها از این دره به گوش می‌رسد، به‌دلیل حضور این موجودات است و از همین رو ورود گردشگران به دره ستارگان در شب را توصیه نمی‌کنند.

محققان زمین‌شناسی علت این صداها را پیچیدن باد در روزنه‌ها و حفره‌های پرتعداد صخره‌ها می‌دانند که هنگام عبور از این دالان‌ها و ستون‌ها، صدای خاصی تولید می‌کند.

زیباترین دره ایران که هر کسی جرات ورود به آن را ندارد!

زیباترین دره ایران که هر کسی جرات ورود به آن را ندارد!

زیباترین دره ایران که هر کسی جرات ورود به آن را ندارد!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      دره ندیدی داداش
      زیباترین دره ایران را سرچ کن‌ ببین کجاست
      فیروز آباد فارس
      ایزه خوزستان
      خرم آباد و ......

    • shh

      دره ی شیرز در استان لرستان با قدمتی چند میلیون ساله از زیبا ترین اماکن در کره ی زمین میباشد که فقط یک نمونه ی دیگر در ایالات متحده ی آمریکا دارد . حتما سرج کنید.

    • گودرز مرادپور

      دقیقا

    • ناشناس

      کال جنی طبس هم همینطور
      من دره ستاره ها رفتم
      بنظرم کال جنی هم همون قدر زیبا و جذاب هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج